tirsdag 25. januar 2011

Soooooo god :)



Heisann & Hoppsann :)

Planen i dag var å vise dere gangen med industriskapene, men formen er fremdeles j****. Skal atter til legen i morgen. Feber, ondt og uten energi. Det er så typisk meg, jeg bli aldri syk, men blir jeg først syk så er jeg det mye verre en andre....hvordan er det mulig !!

I dag tenkte jeg å lage fried chicken. Vi elsker det!! Og er det en kjede jeg skulle ønske kunne ha kommet til Norge så måtte det ha vært KFC.Så mens vi venter så kan jeg bare lage kyllingen min.Dette er en amerikansk oppskrift og kyllingen er kjempegod. Passer fint til barneselskap, ta med på piknik ol.

Jeg lager av to kyllinger. Av og til tre. Det er nemlig godt som snadder. jeg er dårlig til å ta meg mat. Men en kyllingkubbe med litt salat til er godt.

Her på Stjørdal er det vanskelig å finne rå kylling uten grillkrydder ? Det er de som skal grilles. Jeg skyller av krydderet så godt jeg kan. Så tørker jeg kyllingene av med tørkepapir. Jeg deler opp kyllingene i flere passelige biter.

I en grunn bolle pisker jeg 3 egg med 4,5 dl melk. Vend kyllingstykkene i egg/melk blandingen. Dryss salt og pepper over kyllingstykkene.Ha 750 gr mel på ett fat og vend kyllingen i det.

Ha en jerngryte med frityrolje. Ha kyllingen i jerngrytene, men ikke for mange om gangen.

Jeg sjekker at oljen er varm ved å putte en tresleiv opp ned i oljen. Når det bruser rundt skaftet er oljen varm nok. Ta dem opp å legg dem på tørkepapir på en rist. Sett dem i en rist på lav varme inni ovnene for å holde dem varm. Jeg serverer kyllingen med hjemmelaget potetmos med tine smør og fløte. ( Vi bruker ikke lage denne typem mat ofte :) Hermetiske erter ( det syns jeg er godt..ha ha) brekkbønner, maiskolber og honning



I wanted to post pic of mye industrial hall, but i really feel bad. The flue is awful. Since i amAmerican girl in heart. I have always love the USA. I just to live one year in Owensboro KY. And i miss lof of things from mye year abroad. But KFC...ohhh i wish we ha KFC and DunkinDounats.
Need i mention my weight ?? 10 kilo i one year. But since i was skinny before it was ok :) Now....hmmm 1 kilo on me now.. w.

Hug from Irina

2 kommentarer:

Hellohello baby sa...

NAM! Dette må prøves! Det ser jo mye enklere ut enn jeg hadde trodd! Jeg ble sulten nå....

(eddas) sa...

Ikke noe for maven min...men ser godt ut...Kommmer du til helgen?Når og hvor skal du bo????
Håper du blir friskus snart da....
klemklem

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

online