torsdag 6. januar 2011

Hodeskaller er inn.


Heisann kjære venner :)


En av tingene jeg skrev til journalisten er at jeg tror at hodeskaller kommer mer til uttrykk i mye av interiørgjenstandene vi omgir oss. Det hadde jeg vel egentlig ventet en del på. Det er oftest slik at mote og interiør påvirker hverandre.


Vi vet jo at det har florert av hodeskaller i motebildet. Smykker, skjerf, vesker, sko og klær. Så ja jeg ventet på denne trenden. Nå ser det ut som den er her. Gullkoppen fra Milla boutique koster ca 1000 kr. ME LIKE !


Det er mange kule puter med hodeskaller. Jeg tror at putene kanskje blir en hit. Ikke hos alle.Jeg ser ikke for meg at alle vil skifte ut sine blonde, romantiske puter med hodeskalle puter.
Jeg ønsker meg tre hodeskalle puter, for å ha i sofaen min.
Det jeg IKKE ønsker meg er pynten over her. Bein og hodeskalle til pynt som drivved.



Jeg tror at hodeskaller og goth inspirert interiør kommer smygenes inn i vårt skandinaviske interiør...men bare litt...iallfall i 2011...det kommer kanskje mer i 2012 og 13...Vi nordmenn er trege i forhold til trender som kommer i de andre Europeiske landene. Forresten har shabby chic og den Franske livstil ett veldig godt fotfeste i Norge...og radikalt forandring til goth er vel utopi. Ikke engang jeg ville hatt det....kanskje deler av interiørert men alt...NOT.

Så dagens spørsmål. Kunne du hatt hodeskaller i interiørert og tror du det vil kommer mye av det i Norge.

Do you think that scull in interiordesign will be a interiorstatment and wold you like to have it in your house ?


19 kommentarer:

Anne-Marthe:) sa...

Det er litt artig at det har blitt inn:) Når jeg var rundt 15 år ble det veldig inn blandt oss som likte litt mer rocka stil. Og nå er det på full gass tilbake igjen:D Hvor får man egentlig kjøpt de putene?

Manne's hverdag sa...

HEI DU HERLIGE FARGEKLATT!!! :)

Ærlig svart:
NEI, NEI, NEI!!!

Ingen av guttæne mine fikk klær med hodeskalle på. Minner om død og fordervelse for meg. Derfor heller ingen hodeskaller i interiøret her i huset.

Men heldigvis er smaken som baken. Og du er jo ei rocka dame som liker det spesielle. Blir nok lekkert hos deg, Irina. Som så mye av det andre du har.

HA EN STRÅLENDE HELG!!!

Hilsen
Marianne

aase sa...

Je vil itte ha......hihi. Heldigvis kan vi jo selv bestemme dette da, godt vi har lov å velge!

Jeg synes ikke det er kult på noe som helst måte jeg da, ikke klær til små tøffe gutter heller, må vel kunne finne på noe annet vel...

Om det kommer for fullt er jeg ikke sikker på, vi er trege og trauste vi fleste nordmenn...men det er jo her også bare ikke tatt av, og det tror jeg ikke heller.

Brocante sa...

Herregud! Kommer ikke inn hos meg! Det minner meg om død og fordervelse! Beklager - du har masse morsomme ting på bloggen - men denne gangen var jeg ikke med.... Alle kan jo ikke ha samme smak så det kan vel være noen som liker dette også....

Refleksjon på livsvegen sa...

Nei takk ;-)

My home is my Castle sa...

Jeg kommer aldri til å ta inn hodeskaller i interiøret mitt. Vet det er farlig å si aldri, men jeg mener det .. Skjønner ikke vitsen jeg....
Godt vi er forskjellige :)

Klem,kari

Torill sa...

Jentene mine har nok hatt sine snille versjoner av dødningeskaller på klær, men ikkje ho mor. Får nok halda meg til min "nye og gamle norske landstil". Og medan eg skreiv det såg eg plutselig for meg ein saueskalle som del av interiøret mitt så kven veit...Hehe

(eddas) sa...

NEI NEI atter NEI :)
klemklem

Knutepunktet sa...

Må si jeg har brukt hodeskaller på klær og smykker i lang tid.Jeg synes det er litt kult, om jeg ville ha det på interiøret..vel kanskje noen små innslag her og der som kopp eller fat??? hmmm.. Den "goth", budoar og vampyr aktige (mørke/mystiske) stilen har har vel kommet mye etter at "burlesk" ble poppis,disse vampyr inspirerte filmer,tattoo og musikk(metall) som har kommet. Dette har jo utviklet seg innen klesveien også.

Anonym sa...

Nei hodeskaller er jeg lei av. Alle hadde jo skjerf,skjørt,bukser,jakker ecc ecc for et par år siden, morsomt da det kom men når det går inflasjon..... Da blir jeg lei,blir "brukt opp". Ha en bra dag. Trine

Anonym sa...

Å ja da. Hodeskaller har vi da i heimen. Det må da være det som har vært mest pop i årtier i norge:)(ja, også rosa da)
Alt går i sirkel, og det er så morsomt å se interiørmennesker som tar opp igjen det som har vært for 50 år siden/40 år siden/30 år siden/20 år siden..Hjulet oppfunnet igjen:)

her har vi bare ekte skaller, så plast, metal og tekstil, nope.

:9Kul kopp.Klem

Violetta sa...

Aldri i livet! Liker ikke hodeskaller på gutteklær heller jeg, men der har jeg ikke full styring mer. Synes hodeskaller er lefling med døden, og jeg vil heller prise livet!

Beth sa...

Jeg kan tolerere mye innen mote og interiør,
men hodeskaller NEI, NEI, NEI!!!
Det forbindes med død og er slett ingen hyggelig ting.
Grusomt og ekkelt syntes jeg dette er... :-(

Fru R. sa...

Never, never !!!
Likte på ingen måte når datteren min kom med en av hodeskallringene.

Ha en fortsatt fin kveld.

Hasigamas mamma sa...

Eneste skallene som får komme inn her, stammer fra firbente... Har ikke hengt meg på denne farsotten når det gjelder mote heller, så jeg tror nok jeg står over, takk ;)

Klem
Lise

Anonym sa...

Heia :)

Er nok ikke helt min stil med hodeskaller nei...., men i rette settingen til de som liker det, blir det sikert tøft, for vi er jo alle forskjellige.
Det er masse jeg synes er kjempe tøft, men som jeg ikke vil ha selv, men det går an å syns det er litt kult forde da ;))

Ha en flottings kveld

Ingrid Gomo :)

Black and White sa...

Elsker stilen din Irina, men der henger jeg ikke med - syns d kan bli i overkant dramatisk - blir likevel interessant å følge med på "trenden" :)

Stå på

Elisabeth :)

Anonym sa...

Hei.
Siden du spor ?
NEI !
Jeg har aldri forstaatt dette med at hodeskaller er dekorativt paa verken klaer eller interior.
Jeg forbinder det kun med doden og synes der makabert !
Innlegget fra bakeriet i Sverige derimot ! Jess !
Flott at du er tilbake , forresten . Eller.....slutta du ?
Klem fra Ingunn :-)

Laila sa...

Dette blir vel litt som når du sa at du ikke skjønner det med å ha bokstaver i interiøret. HODESKALLER har jeg problemer med å forstå hvorfor noen vil ha! :-O

Men når det er sagt, er jeg fasinert over hvor vakker naturen er, og dyr og menneskers oppbygning er jo fantastisk. Vi har en hjorteskalle og en reveskalle som Storebror har på rommet sitt. Synes de er vakre å studere. Men menneskeskaller blir nok litt for dramatisk for meg. Fasinerende å studere på et museum, men ikke hjemme. Jeg blir minnet på død av dem, og døden vil jeg helst ikke tenke på hele tiden.

Menneskeskaller minner om kannibalistisme, og det er ubehagelig synes jeg. Selv om de er vakre i seg selv, minner det altså for mye om ubehagelige og skrekkelige ting, som iallefall jeg helst vil unngå å tenke for mye på.

Det med hodeskaller på klær synes jeg heller ikke noe om, men må vel innrømme at frøken Pre Teen hadde sin hodeskalle-periode for noen år siden. Storebror hadde hodeskaller og skjelett dinglende fra taket da han var litt yngre, det samme hadde broren min i ungdommen på 90-tallet. Jeg tror alle gutter synes skjelett og hodeskaller er TØFT på et eller annet tidsrom. Noe de kan sjokkere litt med! Jeg har ikke noe behov for å sjokkere hverken barn eller besteforeldre, og står over denne gang også.

Når jeg sitter her og skriver, så kom jeg plutselig til å tenke på kirken her i området... Til Halloween, arrangerte de et alternativt "snilt" arrangement som het "Hallo venn". Der var det ikke lov å kle seg ut som monster, hekser og lignende skummelt. Isteden kunne man kle seg ut som prinsesser eller PIRATER f.eks... Haha, jeg tenkte straks på at jammen meg er det flere i verden som blir mentalt og fysisk skadet av pirater enn demoner og hekser her i verden. Men det vet kanskje ikke kirken?

En digresjon det over, men jeg tenker på pirater og hodeskaller under ett, og pirater er skumle, og jeg vil ikke ha dem i interiøret.

Nå har jeg nevnt død, kannibalisme og piratvirksomhet... Alt er for meg ubehagelig å tenke på, og vil helst ikke bli minnet om. Så enkelt sagt; NEI, jeg kommer ikke til å ta inn hodeskaller fra mennesker i interiøret.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

online