fredag 21. januar 2011

Min nye industrilampe )



Heisann & Hoppsann :)



I julegave fra familien min fikk jeg denne industrilampen. Som sagt vet dere at jeg elsker industristilen. Og jeg har lett og lett etter den perfekte industrilampen. Jeg finner den ikke !!
Jeg har setmaaaaange fine lamper, på mange interiørbutikker. Lamper fra House Doctor, på Bohus og Ide Skeidar har de noen fine, men nei....


De som jeg syns er veldig fine . De koster 4500 . Det er penger jeg ikke har til å bruke på en lampe. Så da jeg så denne i Østersund syns jeg den var fin. Ikke sånn....traff meg hardt i magen fin. Den er finere enn mange syns jeg. Fordi jeg elsker at den har den store" dutten "på toppen... slik som de dyre har.


Det som gjør at denne lampen ikke er 100 % for meg er at den er ny !! Jeg er en skrotjente. desto mer slitt, desto bedre. Jeg tror den kan bli kjempefin spraylakkert i svart da ?


Lampa har diameter på 53 cm. Og høy er den også :) I LOVE BIG THINGS !! Her hadde jeg en svart lyskrone før. Jeg er ikke glad i lyskrone lys. Jeg er veldig lyssky av meg. Plages med migrene. Så jeg liker at lyset er lunt og konsentrert på en plass.


Dere vet at jeg er for kontraster. Og til en person som bryr seg om interiør så bryr jeg meg IKKE så nøye om det. Har jeg lyst på noe, så blir det til at jeg kjøper det...om det passer er ikke så viktig !! Sikkert mange som bestrider dette, men dette er min greie :)


Så lenge hjerte sier det er IT faktor så går alt da ?? Eller gjør det ikke. Mange vi si NEI. Og det forstår jeg. Alle er vi forskjellig . I min "Harry" IrinaStyle stil passer det jammen meg bra. Jeg er stolt over stilen min. Og jeg har grunn til å være det. Folk betale meg for at jeg skal gi dem Irina Style :)


Det er bare det at jeg har fått tak i en gammel lampe av Kristine med bloggen urban retro. Det er denne. Skal hente den i morgen. Lekker ja !! Kanskje får den plassen, da må jeg selge denne :)


Lyset er såååå fint !! Koselys, og så liker jeg rista under...dette er en ren kopi av en industrilampe. Jeg har ikke sett akkurat denne i Norge.De har den sikkert hvor hen da ?.....men det gjør til at jeg liker den bedre.


I helga skal dere seg POW bord, ikke WOW bord. Den industrielle gangen og den goth-hodeskalle- gangen :) Følg med !!

This was my christmasgift from my family. A new indusrial lamp that looks like a old one. It`s not the perfect lamp. But the closes one i have come to find it. Anyhow i bought one from the blog urban retro. I love it. Its old !! So stay tuned on. This weekend i have so much to show you. I have a POW tabel, my industrial hall way and my goth/ glam hall. I wish you a FAB weekend :)
Big hugs from your Norwegin friend :)

14 kommentarer:

Turid sa...

Jeg synes den lampa var knallfin, Irina! Passet veldig godt over kjøkkenbordet ditt :-) Når det gjelder den hodeskalletrenden som du har spådd kommer, så tror jeg du har helt rett. Vi pleier å være litt tregere enn f.eks. England, og jeg husker at der starta de med hodeskaller for ihvertfall 2-3 år siden, mens jeg og gubbe-lille drev importfirma. Da var det 'usj og fysj' med hodeskaller her, så det solgte dårlig. Men det kommer nok. På samme måte som 50-tallsstilen og alt annet er rimelig forsinket her hjemme ;-) Ha en riktig god helg! :-)

Hellohello baby sa...

Pow wow!! Så flott layouten på siden din har blitt Irina! Flott at du fikk hjelp! Klem klem :)))

Elin | Draumesidene sa...

Fin! Men enig med du; noko heilt anna når dei er gamle og med flott patina! kanskje du kan slenge innom meg med fargekoden på hylla i bakgrunnen der? Synes å skimte ein stol i same stil? Så kan du få sjå gliset mitt med fire hjul ;)

God helg!
Klem E

adales verden sa...

Heisann og hoppsann;)
Stilig må jeg si...faktisk stod jeg å kjælte med en fin industrilampe selv i går.. DE er kule.
Uansett bare innom for å ønske deg god helg!
Klem
fra anniken

Refleksjon på livsvegen sa...

Godt du fekk igjen bloggen din!!

Stilig lampe!

God helg :-)

Klem

dolamorola sa...

Kjempefin! :) ligner litt den jeg har over pulten min som jeg blogget om for en stund siden, som jeg fikk etter morfar. :)
Men den andre var også veldig fin da! :) den som du skulle hente.

Ha en god fredagskveld! :)

Monicas Univers sa...

Kjempe fin lampe!! Likte godt at den så så "ny" ut jeg da. Fin kontrast mot det rustikke bordet. Lekkert!! Ellers er jeg heeelt enig, industrilamper som er SVÆRE og gamle og godt brukte, har en egen sjarm.. Har sett meg ut ei på Home & Cottage som jeg synes er flott! :) men prøver å begrense meg litt, vi skal som sagt snart inn i "nytt" hus og da kan det vre greit å vente til vi begynner å se hva som passer og "mangler".

dolamorola sa...

http://dolamorola.blogspot.com/2010/10/arbeidslampe.html

Min er en kontorlampe ikke sånn som skal henge i taket. Syns bare den minnet litt om din :)

victoria (huset i byen) sa...

Kjempe kuuuul lampe og veldig lik de kule lampene som selges i den svenske nettbutikken in my house...
Og den hadde nok vært rå lekker i svart... Tenkte å sende deg en mail i løpet av helga, så jeg har et sted å sende puta, laget en først så kan du se hva du synes og kan fint lage flere om du liker den ;) Ha en flott helg, gleder meg til å se POW bordet, høres kult ut....
klem victoria

Anonym sa...

Stilig lampe, minner om varmelampen vi henger over grisungane i fjøsen:))

Beth sa...

Så koselig kjøkkenkrok?
Lampen passer fint inn her den ja...

Anonym sa...

Hei Irina!!
Lenge siden jeg har kommentert inne hos deg-men jeg følger stadig med her på bloggen din!!Mye inspirasjon og interiør som jeg elsker!!!
Ville bare si at du må sjekke ut den svenske bloggen In my house.I nettbutikken hennes finner du industrilampene jeg tror du vil like!!!!
Eller du kan spraye lampa du har i to lag..feks svart under og nydelig turkis over-for deretter å pusse litt her og der...;)

Mvh,Sissel.

Irja sa...

jepp, man finner på lure løsninger når man ikke har best økonomi..jeg sier i fra når lampa er ferdig, men venter på at det blir mildere så jeg kan spraye plenen igjen :p
jeg ser meg selv i mange av ideene dine..selvom du er bitte litt mer proff :D desverre har det vært masse sykdom siden i høst, så jeg har ikke fått gjort så mye som jeg skulle ønske..folk sier les en bok når du ikke er i form..jeg sier male og fixe er den beste terapien for meg..bok kan dere lese :p

Anonym sa...

Utrolig tøff turiksfarge, lampe og kjøkkenbord! :)
Liker stilen din!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

online