torsdag 6. januar 2011

Road trip to Sweeden....part 1...eating .


Heisann alle sammen. Jeg har hatt en hemlighet jeg har holdt tett til mitt hjerte. Mange har spurt meg hvor jeg handler mine ting. Hvilket loppiser jeg drar på ol i Sverige.


Vel, siste gang jeg var i Sverige hadde jeg med kamera for å dokumentere hvor familien kaos ALLTID stopper opp. Jeg har noen spisesteder, kjempefine interiørbutikker, bruktbutikker/ loppiser ol.

Mange flotte steder på vår reise fra Stjørdal til Østersund. Det er en tre timer lang tur, men med diverse stopper blir det ganske langt....
Vi drar slik at vi inntar lunsjen/ frokost på Åre bageri. Her er det hjemmelagde brød, kaker, konfekt og kjempegod caffe latte og mega mega jumbo kopper med kako. ALT smaker deilig.


Interiøret er helt topp. Her er det gamle svenske antikviteter med moderne interiør.
Det er såååå koslig å sitte der...spise deilig mat og se på fine ting.



Det ligger ved systembolaget..."alle" trøndere på kulturtur vet hvor det er !


Kakene er hjemmelagde å MEGA DIGRE !!


Hmmmm Irina liker ikke noe av dette nei....åhhh jeg elsker kaker....bare elsker det. Har vel sikkert smakt alt her...uff :(
Ikke er det dyrt heller....jeg kjøper mye å jeg syns ikke jeg betaler mye. Kanskje 1/4 av det jeg betaler i Norge.

Svenskene er gode på kaker....flikka eller kaller dere det for flicka..kaffe og kaker ?? Jeg tror jeg er god på Svensk....og jeg snakker alltid Svensk der ....Demolitionmannen slår seg i hodet og gjemmmer seg...makan til frekkhet !!


Ikke rart jeg liker Sverige !! Kaker og loppiser...helst...har det vært opp til meg hadde jeg flyttet til Sverige eller Danmark.


Pia på 10 bestilte kakao og marengs.....begge var såååå svære at vi holdt på å le oss i hjel.


Neste innlegg om road trip to Sweeden kommer jeg til å vise det fine interiørert på Åre Bageri.



Jeg har mange bilder av loppisene og kjempefine interiørbutikker...så bare følg med.


Ja, her har vi en Fransk marengs. Husk at jenta snart er 11 år. Og så stor var den maregsen...


Ellers er det meg og mine eksperimenter...betong på sprayflaske ?? Det er det jeg vil ha !! Noen som kjenner til noe slik ??Ja ja....jeg holder på....jeg har sååå mange planer i hodet mitt....men tid og form til å utføre dem er det verre med. Det bra med at jeg ikke sover er at jeg får mange mange sinnsyke ideer......men det negative...man blir for trøtt/sliten til faktisk utføre alle :(

Vi blogges i morra vi :)

Ps for tilbakemeldingene her på bloggen og facebook om hodeskaller...ikke mange vil ha nei....jeg vil ha en gråsvart pute med hodeskalle i paljetter jeg...vet dessverre ikke hvor puter er å få kjøpt...alle bildene var fra det store nettet !!


Hjemmestiden til Åre bageri finner du her

10 kommentarer:

victoria (huset i byen) sa...

Mmmm så deiig ut alt sammen, gleder meg til resten av rundturen...
Jeg skal ha pute med hodeskalle, så det i et blad og digget det, og har en samboer som er helt rååå på å tegne, og spesielt hodeskaller så han skal tegne en til meg som jeg skal scanne og printe på transferark og lage pute av, så du er ikke alene om å ville ha det ;)
klem victoria

(eddas) sa...

Hallo..
der var det masse smaskens ja.....den turen der må jeg ta en gang..med modern...
kos deg og ser frem til flere bilder..
kelmkelm

Anonym sa...

Nå ble jeg skikkelig sulten her.
Vi planlegger en tur til Åre neste helg, hvis Spa Resort legger ut noen restplasser i løpet av uka. Så det er kjekt for meg å få noen tips, har faktisk ikke vandret mye rundt i Åre. Pleier å stoppe på Hell vi, og spise på senteret der, og så suser vi rett til Østersund.
Men marengsene i Åre har jeg smakt, både med jordbær og sjokolade, og de er megastore og megasøte. Selv søtmonsen meg klarer ikke en hel slik en.
Fika....er det ikke det det heter? Disse små kaffe/kake-pausene som svenskene er så gode på?
Syns i grunnen vi nordmenn burde fika mere vi også :)

Gleder meg til flere tips.

Klem fra Vibeke

Refleksjon på livsvegen sa...

Trur eg må ha meg frukost etter dette..med varm kakao..
så skal eg krype til senga igjen..
snufs og host..

God helg!

Minmill sa...

Herlig reiseinnlegg og masse deilig og fristende bilder av bakverk. Kjenner jeg ble rent sulten av å se på de bildene.

Black Feathers sa...

Åh du og du. Snakk om å få vann i munnen. Såå utrolig mye lekkert her da. Jeg skjønner godt at dere stopper innom her.
Ha en flott helg og du... Jeg er bare såå utrolig glad for at du valgte å fortsette å blogge Snuppa :D
Klem

Trinola sa...

M M M Deilig ! Har vært der og det e så my deilig deilig der :O)
Ellers arti å sjå dæ i drift igjen :D
---Håpe du tåle "å få litt kritikk " vi bli tøffar tå det sjø :O)
--Ellers Godt nyttår te dæ å dine ;D

victoria (huset i byen) sa...

Hei hei igjen, så gøy at du tok turen innom meg også, kan jo høre med min kjære om han ikke kan lage noen tegninger, så skal jeg se om jeg ikke får laget noen puter til deg....
klem victoria

Anonym sa...

NAM sier jeg bare:)
Synd vi ikke bor nærmere!!!
Gleder meg til å se flere bilder:)

Ha en god helg!

Klem Merete

Gørill sa...

Oh lord, der var det mye godt! Må vel ta turen innom der. :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

online