mandag 3. januar 2011

Interiørmannen del 3

Heisann :)



Nå liker jeg ikke å vise bilder jeg har vist før, og jeg har flere innlegg med nye bilder, men det er en grunn til at jeg viser disse bildene.


Jeg har før skrevet om interiørmannen del 1 og interiørmannen del 2.. De innleggen kan du se her og
her.
Mange damer syns vi hadde ett knallkult juletre, men de tror ikke at mannen i huset deres vil tillate det.
Det fikk meg til å tenke,,,,


Rosa lyskroner, rosa speil og rosa bord. Hvorfor har Demolitionmannen funnet seg i det. Hmmm 2 grunner.Den første grunnen, jeg har alltid hatt litt maskulin smak, før jeg plutselig ble en rååååsa blogger. Her kan du se hvordan en stue til en av mine kunder ble.
Nr 2. Demolitionmannen er en interiørmann !!


Jeg har spurt han mange ganger, syns du det er ok med rosa gjenstander i huset. Han ser rart på meg som spør han. Du er en interiørdame, du får betalt for å komme med interiørråd hos andre...klart det...på interiør er du virtuose.

Ha ha...det er hans ord, men det er fint sagt. Jeg spurte ungene om det var ok med rosa juletre ...eldstesønnen. Sa surt ut." Vet du mamma, det rosa juletreet e itj juletre...det e en interiørting for deg "( Men så postet han ett bilde av det på fb å skrev fuckings juletre på selve juleaften)


Jeg måtte innrømme at det stemte. Mye av interiørert her i huset er ikke nødvendigvis her for at jeg syns det er fint, men for at det er min interiørgreie...jeg tenker interiør døgnet rundt, jeg drømmer interiør, jeg lever og ånder interiør. Jeg lever av det og om det.
Folk betaler meg for å synse det. Og jeg blir spurt av aviser og blad om hva jeg tror om forskjellige ting.


Mannen til interiørdamer som meg...og deg ? De er VANTE til å ikke mene så mye om interiør....tror jeg....her er det slik, De bryr seg ikke...det er mitt domene. Demolitionmannen og barna mine tror jo jeg er flink med interiør. Og jeg lar dem leve i den troen.


Man skal ikke kaste stein i glasshus....men det gjør jeg ofte.....spesielt her i bloggen. Jeg skriver rett ut det jeg tenker. Andre ser det som jeg provoserer, men det er min blogg. Så da skriver jeg det JEG tenker og TROR...det er KUN min sannhet, og ingen andres.


Jeg har spurt meg selv pm hvordan flere menn orker å leve med å putte fjernkontroller i nydelige blondeposer. Eller sette potetgull og ølflaska på hundredevis av blondeduker kanter. Se på alle carpe diemene og ligge under "brudekjoler" som Magnhild antibloggeren skriver.
Ja jeg har tenkt det, så har jeg selfølgelig tenkt at de damene elsker å tørke støv ...noe Irina er for LAT til å gjøre hver dag. Hver fredag er mer en nok !!


Selv om jeg kommer med mine meninger så ser jeg selv ironien i det. Og det er som er så selvironisk som meg. Så søøøøren ...har jeg ikke likt rosa...så hadde jeg skrevet. Jeg lurer på hvilken mann som vil ha ett rosa julertre...eller rosa møbler, stakkars mann. Blir han slått, har han ikke noe meninger om noe....syns han det er ok å sette en seg ved ett rosa bord med potetgullet og ølflaska si. Paljettputer, rosa julekuler formet som parfymeflasker, rosa pc og veskelys....er dette en kastrert mann ??

Har kanskje ikke skrevet det slik, men hadde hintet noe kraftig om det. Nei, nå vet jeg det.
Alle shabby chic mennene og råååsadamene mennene er rett og slett interiørmenn. De finner seg i blonder, giner, romantiskeputer, prikkete kopper og råååååsa ting....de vet nemlig at damen kan sine ting !

Uten interiørmannen har det ikke vært så mange interiørbloggere. Det er jeg rimelig sikker på.


Siden jeg har fått mailer om hvilken merke dørene mine er så er den fra scanflex. HER
Mange gode ønsker for kvelden og natten :)

6 kommentarer:

Birte sa...

He he he.... Heelt enig med deg.. Vi damer kan interiør, og mennene våre, ja de må bare innfinne seg med at de ikke har så mye de skulle sagt..

Men tror ikke min hadde taklet og sove i gamle overlaken, hatt blondeduker under cola glasset sitt, eller for den saks skyld hengt opp hammeren sin på en knagg på ifra 19 pil og bue:-)

Jeg fant bloggen din på emmelines tror jeg:-9 Og kommer nok innom hver dag !

Sov godt i natt, skal tenke på deg..

Klemz Birte

Marianne sa...

Irina - du har fuldstændig ret. Jeg har tit undret mig over hvordan mænd kan sove i blondesenge og blomsterkranse.
Klem MARIANNE

Kaoskontroll sa...

Hehe... interiørmenn og interiørmenn! Jeg tror heller menn er ganske enkle (dog på en komplisert måte! ;)), og har de ikke sterke meninger om ting så tier de heller og lar dem som mener noe om det styre på. I motsetning til oss damer som mener noe om ALT. Altså, sett en (interiør)dame i en bilmekke- verksted, og i løpet av en halvtime har hun ment noe om ganske mye. Sett så en bilmekke- mann i en interiørbutikk, og han vil være ganske så fornøyd med butikken om han får en avis og en kaffekopp. Slik er det bare, og takk og pris, ellers ville skilsmissestatestikken gå i taket og antall brylluper inngått synke så kraftig at leverandører av stæsj og stell ville gå konkurs.

NOEN få menn er interiørmenn. Genuint interessert i hvor skapet skal stå og hvilken farge det har. Noen få av dem er også heterofile... men jeg er rimelig glad for å ha styrt unna, så JEG får bestemme. ;)

Klem

Fargeheimen sa...

Bra innlegg. :)

Trur at eg ikkje likar rosa, men ser jo den knallfine effekten den har i interiøret ditt.
Men eg har jo faktisk rosa/brun/lilla-stripete tapet på stoveveggen min, så litt rosa må vel eg og innrømme at eg er. hehe

Uten støtte frå mennene våre så hadde nok ting blitt gjort på ein heilt anna måte ja. Men no er vi to som må få bestemme i lag. Og iallefall funker det her i huset.

Ha ein fin kveld.

Anne-Marthe:) sa...

Rosa, rosa, rosa!! Jeg elsker det:D Ikke noe mer som er så vakkert som rosa.. Og det passer så godt i hjemmet ditt som kontrast til det hvite og gråe:D

Vigdis sa...

Takk igjen for titten.-)
Like inspirerende for hver gang jeg stikker innom deg!

Klem

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

online