onsdag 5. januar 2011

Rosa er inn for folket....ut for Irina...



Heisann alle dere søte. De som liker rosa eller ikke.

Som jeg har sagt før så er det ikke det at jeg liker rååååsa, for det gjør jeg IKKE. Så er det er sagt. Jeg elsker sort, hvit og lilla. Det er mine farger. Jeg nektet å ha på meg rosa klær som liten. Det er som min sønn sa. En interiør statment for meg. Det å like rosa. Det er ca ett år siden jeg lanserte min rosa lyskrone med brask og bram. Mitt rosa bord og speil. Da hadde jeg fått en visjon om natten at rosa must be !!Samt jeg skrev at gull og messing kommer mer...

ALLE ....da mener jeg ALLE var litt tilbakeholden. Mine søte bloggvenner var mer...he he du er nå morsom.Jeg svarte rosa blir inn !! Det lover jeg deg. De ble litt mer he he he.....

Det var mitt statment for 2010.
Det er en grunn til at mitt runde bord ikke blir rosa. For at mitt vakre rosa juletre ikke kommer opp i år...da vil flere ha rosa juletre og rosa juletrepynt Norges land...og da gidder ikke jeg :)....det er ut for min del...men den rosa lyskronen får være....

I de siste dagen har jeg fått veldig mange kommentarer fra fremende og bloggere.
Rosa er den store motefargen for 2011. Det vet jeg jo !! Det var ikke uten grunn at jeg skrev det.På fb får jeg kommentarer og mailer av folk som har sett på interiørprogram i Skandinavia og Europa. Der hele rom ender opp i rosa. Det er den sterk rosa fargen som blir mest populær. Da jeg beynte å i januar i fjor å lete etter den ultimate rosa fargen. Var det ingen male forretninger som fikk til å lage den sterke fine fusiarosa fargen. Jeg stod neste å gråt....kan det være såååå vanskerlig da ??. Les om det HER.
Dette skrev jeg i jula. HER

Det som er ekstra koselig er at anonyme og bloggere spør meg nå. Hvilken farge tror du blir inn i 2011.

Sort er ingen farge. Gråsort er heller ingen farger....selv om de fargene kommer til å eksplodere. Nei, av farge, farge.....jo da tror jeg at grønt blir inn. Forskjellige grønnfarger. Den turkisgrønne( petrol) den militærgrønne på arkivskap og arkivhyller. Den gammelgrønne...slike grønn som de brukte på 40 - 50 tallet.....men...når jeg har fått den endelig Irinavisjonen...dvs ingen søvn ever delirium. Det er da jeg VET hva som vil bli inn for meg. ...Jeg kommer tilbake til det.

Her sliter Irina noe så oppi hampen JÆVLIG....for dere skjønner...grønt er jeg lei av. Da folk malte stuer og interiør i duse pasteller tidlig på 90 tallet så malte Irina alt grønt. Stue og møbler. Hadde en grønn sofa, duker og gardiner. ( for det brukte jeg) Høres gyyyyyyselig ut nå. Da var det fint. Jeg mente ...alt grønt...ikke gardiner og duker :)Det ble moderne også, året etter...samt rødt, gull og blått. Husker dere den epoken ? Jeg er gammel !

Det høres ikke bra ut å si det, men jeg har ALLTID vært forut min tid interiørmessig. Det er min "gudegave" Som noen kan synge, skrive, drive med musikk, idrett, sjakk, matte ol.... så har jeg fra jeg var 7 år vært lidenskapelig interessert i interiør. Jeg har ALDRI ville hatt det andre har.
ALLE som leser min blogg, AKKURAT nå har en "gudegave" noe DU er kjempeflink til. Om det er å lage vakre stillebein, sy, hekle, synge, være festens midtpunkt, en genuin omsorgsperson.... Så har du noe du er forut din tid på. Og sitter du nå å leser. Jammen, jammen jeg har ikke noe Gudegave jeg, jeg er ikke flink eller foruten noe jeg....SÅ HAR DU NOE SOM GJØR AKKURAT DEG UNIK I NOE !!Kanskje har du ikke funnet det enda, men snart vet du det...eller så vet alle det. Bare ikke du !! Spør de nærmeste rundt deg. Jeg er sikker på de vet det ! Det er mange med Gudegaver innen interiør på NIB. Ta deg en tur inn der å se.

Om ikke annet er du forut din tid som leser min blogg.
For i 2011 så vil alle som driver/ jobber med interiør lese bloggen min. Det er min spådom og bestilling til universet.

Tjooohooo kommer ett innlegg til i kveld. Adressavisen spurte meg hva jeg tror vil være ut og inn i 2011. Da vil jeg vise dere hva jeg svarte.


9 kommentarer:

Maratonjenta sa...

Hei, Irina!
Gleder meg til å se i Adresseavisa:-)

Artig at du skriver dette, jeg laget også mitt rosae kjøkken for 3 år siden og alle trodde jeg var gaaal! Og nå synes alle rosa er så in. Jeg er glad i kjøkkenet mitt og rosa gir en energi-innsprøytning om morgenen over matpakkesmøringa, men jeg vil ikke ha så mye mer rosa i huset mitt.

Trendene skifter så fort og er så intense her i Norge. Plutselig har alle Tolixstoler, skrift på veggen, sinkhus og GreenGate (jeg innrømmer at jeg har noe av dette). Og dette gjelder alle shoppingtrender, plutselig skulle alle ha trampoliner i hagen, flatskjerm, iPhone osv. Hva er det med oss nordmenn, må vi være lik naboen hele tiden? Jeg savner litt de 13 årene i Athen hvor jeg besøkte venner og ikke et hus var likt! Ja, det var mye kitch og forskjellig smak, men det var et mangfold ihvertfall. Ikke det at jeg er så kjærringa mot strømmen, nei, jeg er temmelig mainstream og skulle nok våget litt mer. Derfor heier jeg på deg!

Det var noen tanker fra meg:-)
Venter spent på dine neste ville ideer!

Klem fra Maratonjenta!

(eddas) sa...

Heisveis....
ja det er et talent det og...føler jeg har litt av det:):)
kos deg..synd jeg ikke har adressavisen...når kommer det??
Kan be mamma gjemme den for meg...
klemklemklem

Anonym sa...

Hei Irina:)
Får jeg spørre hvorfor bloggen din har hvit bakgrunn? Er ikke det litt kjedelig? Jeg mener, du som er så gld i farger, er sprudlende og oppfinsom? Og for oss som leser det du sktiver(som oftes uten bilder)blir jo dette litt "ut"?
Hvite blogger har vi da for mange av.
ha en fin fin interiørdag:))

Hilsen Aina

irina sa...

Aina :)

Hadde forventet meg en slik kommentar ja. jeg er litt forut min tid på dere anonyme også . Nå er ikke dette en negativ....men jeg hadde forventet meg en slik..men siden du er det hvor det.... ha ha,,,jøss æ e god !!
To grunner. jeg liker selv hvite bakgrunn, ser mest proft ut. Selv om jeg liker farger liker jeg hvit like mye !! Hele husets vegger er hvite...hvis det ikke er tapet. En lilla vegg. Driver du med interiør så vet man at ting kommer bedre på fram med/ mot hvit bakgrunn.
Skulle jeg hatt en lilla fond så har dere jo ikke sett hvor kule mine fargesprelske møbler blir...det skjønner du !!

Og alle mine innlegg er med bilder !! Det er kanskje 4 på de tre årene jeg har blogget som ikke er det. Da har jeg bare opplyst om noe.Hvis du leser bloggen min så vet du det...

For det andre...når man jobber med interiør slik jeg gjør....må man ha ro i hodet...særlig når jeg blogger....ønsker ikke å miste lesere pga av en for fargesterk blogg.
Men holder på å lage en header der all og irina blir lilla !! Blir det bra ?? jeg tror det, håper du også liker det :) jeg har vært innom rosa og lilla blogger...og for vondt i hodet !!

Stooor klem til deg Aina og takk for tilbakemelding :)
det eneste jeg ikke likte var at mine innlegg ikke har bilder. Det er en usannhet...og det liker jeg IKKE.

Det lille huset med druehagen sa...

Husker den perioden jeg å, er visst gammel:) Hadde skikkelig dyp grønn gang, mellomblå stue (som ble malt okergul året etter) og ønsket meg rødmelde på kjøkkenet(ble heldigvis ikke noe av)Så farger har jeg omgitt meg med!! Nå liker jeg lyse vegger(ikke helt hvite) og kan heller bruke farger på gardiner, puter og andre ting. Er veldig glad i alle lillafarger, også litt rosajente(nektet å ha på meg rosa da jeg var liten), men ser at jeg heller til pastell farger istedenfor "mørke" farger. Har min egen stil, liker litt av alt! Synes du har en unik tøff stil, men er alt for feig til å dra den ut der jeg;) Artig å følge med på hva du mener, så gøy at "alle" lurer på hva du mener, det skal du være stolt av!!
Ha en fin fin kveld (håper du sover litt i natt)`
Klem Gro-Beate

Refleksjon på livsvegen sa...

Stilig..
eg er ikkje rosa i det heile tatt..
men av alle rare ting så har vi blått soverom ;-)

Ha flott kveld og vonar du får sove litt i allefall..

Smittefri klenm frå meg..
Atsjo.............

Linecas have sa...

Så godt å lese du ikke gir deg Irina. For blogglandia trenger noen som deg. Og interiørverden trenger deg som gjør ting helt på sin egen måte.
Klem!
Line-Cathrin

Anonym sa...

RED is the new pink, tror nå jeg. Ellers antar jeg at du nok får rett i at grønt i div. nyanser vil slå an i dette herlige år 2011.

Liker bloggen din, synes du er ei sprek dame med en morsom stil:0)

Hilsen Linda

Marias skriblerier sa...

Hei Irina! Leeeeeeeeeeenge siden sist! Rosa ja... jeg går ALDRI med rosa klær og har ikke mye rosa i interøret, men jeg må innrømme at jeg har blitt svakere for rosa de siste månedene... I slutten av januar får vi nemlig en liten jente! Klem og godt nyttår til deg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

online