tirsdag 11. januar 2011

Jeg skjemmes sånn......


Heisann & Hoppsann


Jeg har sagt maaaaange ganger at jeg ikke liker å følge trender. Nr trenden er her og "alle" vil ha den ....ja da jakter Irina på det som ingen "andre" har. Det er veeeeeeldig lenge siden jeg har fulgt en trend.Så, jeg må bare beskjemt innrømme at jeg er vilt forelsket i industritrenden.


Til mitt forsvar har jeg alltid sett gobiter og" interiørtinger" i de gamle skjulene, låvene, kjellere, skolene, universitetene og loftene jeg har vanket i.Ja om det har vært gamle skap, bord, askebeger ol. Jeg husket da jeg jobbet på Haukåse psykiatriske sykehus da jeg studerte psykologi. Jeg fant jammen meg en del tinger der jeg kjøpte billig eller fikk.
Da vennene mine bodde i bo felleskap gikk jeg å jaktet på ting, de andre studentene skjønte ikke noe av mine rare ideer.

Alle syntes at jeg var rar, som likte rare ting. Jepp for å være ærlig syntes jeg selv at jeg var rar....er det fint det jeg liker...eller er jeg rar ???


Jeg har derfor i de senere årene blitt sikrere på min smak, og bevisst styrt unna trender...som rosa er ut for min del.Det skulle vel egentlig indikere at jeg syns industri er totalt ute.....jeg har flørtet med stilen i noen år. dette skapet HER fikk jeg tak i for 5 år siden. Tre stk gratis....ingen ville ha de. Dette HER kjøpte jeg for ett år siden. HER ser dere hvordan det var hjemme.

Nå er jeg hekta ....jeg er febrilsk vilt forelsket. Og denne" old locker" fant jeg på mule i dag for 200 kr. JAAAA jeg er happy.Hva heter det på Norsk ?




De er passe slitt, med bittelitt rust også....JAAA så HAPPY. Sjekk prisen på denne på Finn.no da ?Og bare ett....jeg har fire. HÆÆÆÆ. Fant også en bordlampe...industrilampe i samme farge. Jepp, jeg VET...gavene...jeg må ha hjelp til å trekke ut noen....såååå måtte jeg bare vise dere skapet(ene) mine.

I am so happy. Today i bought this old locker and i only paid 200 Norweigan kr. I think its like 25 USA $.So very unexcpensive.I also bough at a lamp that i paid 5 $ . I hate that i like a spesial interior thats very trendy now. I usal dont like things that everybody has. But, ok this time i am madly in love with the industrial trend.

Ha en fin dag:)

18 kommentarer:

(eddas) sa...

Ja ja ta det med ro...slik er det jo når en liker masse forskjellige ting:):)Jeg og er begeistret for den...tror den gjenspeiler den røffe siden i meg:):)
Ha en go dag...og trekk snart nå:):)
klemklem til deg...

Black Feathers sa...

He he så tøffe skaper. Det er jo ikke alltid så enkelt å styre unna det som er inn i øyeblikket, men jeg synes du er ekstremt flink til å tenke nytt og kreativt. Jeg tror nok at disse skapene sikkert blir plassert i en helt spesiell setting, gleder meg til å se det ;)

Ha en super dag ;)

Maratonjenta sa...

Lææækert, Irina!
Bruktbo på Mule er jo rene fullgruven:-) Jeg prøver å innom på onsdager når de har senåpent. Den industrielle stilen er jo bare råtøff, jeg flørter med tanken på å innrede kjellerstua i den stilen, men er redd for at det kan bli for "kald" stil til en litt mørk kjeller. Vi får se!
Lykke til med prosjektet ditt, dette blir kult!

Hilsen Maratonjenta!

Wenche sa...

Jeg synes det er sååååå flott at du følger din egen stil, din egen smak, og på meg virker det som om du har fulgt industritrenden lenge før den ble en trend for andre ?? Jeg følger heller ikke siste nytt, men følger intuisjonen når jeg skal innrede. Selve innredningen er nokså stabil, men setter opp små fargeklatter/stilleben rundt omkring. Jeg må innrømme at jeg har hoppet på den rosa nå, men det er fordi jeg plutselig har bestemt meg for at jeg vil ha det en stund, for jeg aner egentlig ikke hva som er siste in.

Kos deg med det du liker, ha en flott dag videre.

Knutepunktet sa...

Hvorfor er det så nøye med de herre trendene? jeg tar det jeg synes er fint og får det til å funke på en eller annen måte. På den måten får jeg ting som har sin historie og skaper "liv" i huset. Kan du tenke deg noe verre enn å ha et kataloghjem!!! Fysj!!! Do what YOU WANT!!! ...hehe nå kjente jeg at jeg ble "noe" ivrig....jaja..engasjemang har jeg iallefall...;P

Turid sa...

Hehe, du er IKKE rar, og det er fullt lovlig å like en trend, selv om man ikke liker å bli satt i en bestemt bås :-) Jeg liker også industritrenden. Og jeg synes den absolutt kan mixes med andre ting - spesielt dine kreative løsninger synes jeg egner seg sammen med denne trenden. Og så fint at du fant et skap du liker så godt. Ha en fin dag! :-)

Elin | Draumesidene sa...

AMEN! Dette er lekre saker. Har leita området rundt her etter slike metallskap... SIKLE! Har spesielle planer for dei... Leitar vidare...

Nyt dagen!
Klem E

Ceropegia sa...

industri!!! i løøøøøøv it!!

tirsdagsklem :)

Elin | Draumesidene sa...

HYYYYYYYYL! Fekk akkurat napp! Dette må vere skjebnen! 3 metallskap er i ferd å bli mine! Trur vibbane i atmosfæren hjalp meg i dag? :)
Takk for skryt, eg er egentleg ei gamal industriberte. Litt kamuflert siste året. Men ting skjer her... Har berre bloggepause. Var så sliten. Men no søv eg igjen...

Klem E

Ingrid sa...

Rååå tøft, ska bli kult å se planan dine vidre med disse skapan ;) å enda bedre e jo at du e sååå happy, i like :)))
ha en flottings dag da Irina.
Ingrid

Anonym sa...

Garderobeskap kaller jeg sånne skap. Sånne som står i garderoben på arbeidsplasser rundt om.

Hellohello baby sa...

Hvorfor skjemmes darling?! Du har jo selv sagt at følg hjerte så blir alt riktig. Da trenger du ikke tenke på om det er i vinden eller ikke. ;)

Laila sa...

Hehe, og jeg som har gitt mannen beskjed om å rydde garasjen for alt gammelt i metall... Jeg ville ha bort alle gamle industriskap og sette opp hyller hvor det er lett å få oversikt. Jeg liker slike skap på bilder, men kommer nok ikke til å ta det inn i huset. Synd du ikke bor nærmere, så kunne du fått dem da vi kastet...

Hellohello baby sa...

..også var det jo engelsk helt nederst der! Så bra! Det klarer du jo helt strålende :)))

ide-puffen sa...

Itj nå å sjæmmes over vel. You make it Irinas style anyhow. Tar litt her, låner litt der så blir det bra. Og i mens du holder på med den stilen dukker det opp noen nye ideer i ditt lille hode tenker jeg he he.
Toppers dag videre.
Klem

Hellohello baby sa...

Hello Lovely:

I would like to give you the "Stylish Blogger Award" for your beautiful and so inspiring blog!

How this award works is that it's passed on from blogger to blogger, so I received the award from someone and I pass on the award to others. Part of this award is to write 7 things about yourself (on your blog post) and pass this award to 15 other recently discovered blogs you think deserves this award too.

You can see my post and the link for the award here: http://hellohellobaby1.blogspot.com
* Thank and link back to the person that awarded me.
* Share 7 things about myself.
* Pay it forward to 15 recently discovered bloggers.
* Contact those bloggers about the award!

Thank you for all of your inspiration!

Håper du vil ta den imot! Klem fra Malena

Anonym sa...

Tøft !
Det blir spennende å se hva du bruker dem til ;)
Når det gjelder trender , så er det vel umulig å ikke bli påvirket. Og hvis en vil ha noe som INGEN ANDRE har , så må en vel lage det selv. For meg så ser det ut som om du tar utgangspunkt i noe og styler det til "ditt eget". Det skal både fantasi og mot til å gjøre det !
Hvis en innreder hjemmet sitt slik at de som bor der trives , så tenker jeg det må være det viktigste.
Du har en spennende og fargerik blogg.
Klem fra Ingunn :)

vimsa:) sa...

STILIG!!!!!! Kunne hatt sånn i ganga mi, tenk så kult da å ha litt sånn high school preg inni dørene;) *liker*

Har ikke kommentert så ofte i det siste, men det betyr ikke at jeg ikke leser alle dine fantastiske innlegg :)

Klem

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

online