fredag 7. januar 2011

Det var en gang.....

Oppdatering
Ha ha jeg har skrevet 4 år...men det er altså tre, jeg beynner på mitt 4 !! Det er det jeg mente...midt på natten er en vanskerlig tid å begynne med matte...he he...takk Laila.

...............en jente/ dame som hadde en fin designer butikk på Stjørdal. Denne jenta ble kjent med mange mange hyggelige kunder som også elsket interiør. Denne jente elsket også brukt og hun var ofte innom Bruktbo. Hun ble kjent med damen på Bruktbo og Containergirl. En dag hun var der spurte Gunda ( damen) om ikke jenten/ damen også skulle begynne å blogge. Jenta så rart på henne. blogging...hva er det da ?

Alt jenten kunne var å slå av og på en data. Dette klarer du lett som det sa gunda. Jenta tvilte, men den 8 januar 2008 fikk hun besøk av Bruktbo damen.De satte seg ned. To timer brukte de...navnet jenta brukte på bloggen var mitt hus ditt hus ( Som mange bruker enda, bla Nib )Det var fordi jentas butikk hett det. Mi casa es su casa....om gjestfrihet. Av en eller annen grunn valgte jenta navnet Alex. Fra Alexandra....eller Irina Alexandra som er jentas navn.


Jenta kunne ikke overføre bilder, kunne ingenting !! Hennes" bloggmentor" lo å sa at dataen ikke kom til å eksplodere....så redd var jenta for å trykke på en knapp. " Du som virker så selvsikker...hvordan er det mulig å være livredd for data !"
Med god hjelp ble hennes første header seende slik ut. I svart og hvitt. Det første innlegg finner dere HER. Og de første interiørbilder er de som kommer under...jepp forandring fryder. Det gikk fremdeles i mye hvitt...selv om hun selfølgelig benektet det....hun hadde nemlig nettopp tapesert veggene med svarte tapeter.


Kjøkkenet er er ikke forandret så mye på disse tre årene, Hun likte det da...og liker det nå....fordi det ikke er standard. 4 år er lang tid med blogging. Hun visste selfølgelig ikke hvordan bloggen skulle være...hun visste ikke hva blogg var engang ! Hun begynte å skrive om interiør og butikk. Og den 9 januar hadde det vært hele 50 stykker innom...åhhh så happy. Det var ganske så mye for en ny blogger. Den største interiørbloggeren hadde 350 stk innom. Hun lå på 50 ganske lenge, mye mer enn mange nye bloggere som lå på 20...åhhh det var stor forskjell det :) Så ble det vel ca 100 etter ett halvt år. I 2011 ligger det på ca 1500 stk. Og håper på flere !! Til slutt etter det berømte møtet med betongveggen ble det skrevet mye om sykdom. Hva sykdomen gjorde med henne, hva den fikk henne til føle, men med flere lesere, mer oppmerksomhet fra media syntes hun at det ikke lenger var ok å skrive så mye om det lenger.


Hun ville fremdeles være personlig, men ikke akkurat sååå personlig mer...Nå skrev hun om interiør, alvorligheter, morsomme historier, og om livet generelt. Vel, slik som i dag. Bare det at interiør har fått større plass i bloggen. Hun har opplevd sååå mye gjennom bloggen. Utstilling med kjente designere, reportasjer i aviser og tv. Flere jobbtibud og jobber. Kunder som leier henne fordi de syns hun har en unik og kul smak. Motivasjon til å begynne med å designe og lage IrinaStyle møblene. Mulighet til å selge dem gjennom bloggen.

Møter og vennskap med mange av bloggvenner. Vennskap med blogglesere bare ved mail og facebook. Syns det er så koselig når blogglesere vil være venn med henne på fb fordi de ser på henne som en venn.
Og alle de nydelige mailene fra dere. Tilfeldig møter som i dag. 2 lesere kom bort til henne på ett kjøpesenter ...fortalte henne at de var så glade at hun skulle fortsette....og masse skryt. Tusen takk. Jeg føler meg veldig, veldig, veldig privilegert !




Dere leserne vet mer om henne enn familie og Rl venner. Uten dere hadde det ikke vært en blogg. Etter innlegg om at hun ønsket å slutte er det som mye som er forandret. Alle mailene og alle dere som kommer bort. Jeg vet nå at dere vil at bloggen skal fortsette. Dere damer som liker interiør, dere som ser på henne som venn/ familie pga at hun deler sin hverdag med dere.Dere som jobber med interiør og underviser i det. Hun er bare såååå utrolig heldig.

Hun er ydmyk og takknemlighet. 4 fantastiske år har dere vært en del av henne..på hennes opp og nedturer. På hennes ville ideer og på hennes mindre gode....Akkurat derfor etter ca 1 år forandret hun navn. Til all of irina fordi det var det dere fikk....alle mine tanker, ideer og galskap..og liker dere det ikke. Ja, så vet vel alle hva dere burde gjøre...undersøke hodet !!

Neida, da finner dere sikkert flere fantastiske og nydlige bloggere dere kan lese, like og kommentere positivt på :) Jeg ønsker dere lykke til med livet og håper dere blir fornøyd med andre. For med meg kommer dere nok aldri til å bli fornøyd med. Jeg er meg selv.....og slik bloggen er nå skal den fortsette. Javel så mister jeg noen, men du og du ...så mange flere nye jeg får...bare ved å være meg !!
Har dere ikke viljestyrke til å slutte å lese meg så ha viljestyrke til kommentere. Så skal jeg ha viljestyrke til å la være å kommentere dere som er negative. Det er mitt løfte til dere.


4 år er lenge å blogge. Det er minst 1 effektivt år bak dataen det.Sannheten....at uten bloggen vet jeg ikke hvor jeg hadde vært....Bloggen har vært min terapeut, venn, frihet, hobby, inspirasjon og den er min framtid. Det å blogge slik jeg og mange gjøre er en livstil. Det er like naturlig for meg å poste innlegg som det er å pusse tennene. Tenk på lørdag er det 4 år siden bloggeventyret begynte. At jeg 4 år senere skulle være " en av de store" det hadde jeg ærlig talt ikke drømt eller trodd. Jeg hadde ikke vært stor uten dere !!

Derfor om jeg kunne, hadde jeg gitt alle dere en gave. Det kan jeg dessverre ikke. MEN jeg vil gi en av mine følger en gave for at dere holder meg så selfølgelig med selskap på min vei. Dere er med meg frivillig og det setter jeg umåtelig stor pris på :)Følgerne mine trenger ikke å skrive en kommentar for å være med i trekningen. Bare at dere er her på bloggen er nok. Selfølgelig koselig om dere vil gratulere meg med dagen.Til dere som ikke har blogg. Please, legg igjen en kommentar som forteller meg hva min blogg betyr for deg. I dag stikker jeg ut å kjøper 2 gaver for bursdags trekningen og 1 for den som skrev om hvilken blogginnlegg de likte best i 2010.

Ha en vidunderlig dag . Stor hjertelig klem

26 kommentarer:

Refleksjon på livsvegen sa...

Tenk 4år, det er lenge det..
Hm, eg har visst blogga i 1 1/2 år..
Lenge det også.. men du kor kjekt det er.. så masse herlege folk rundt om som eg aldri hadde blitt "kjent" med utan bloggen..

Gratulere og lykke til vidare!

No skal eg drikke kakao og tenne lys i Irina lysestaken min ;-)

Varm smittefri klem frå ei som er heime frå jobb med snufsing, hoste m.m :-)

Refleksjon på livsvegen sa...

ps: så gøy at det var Gunda som førte deg inn i bloggverda..
Ho også har ein flott blogg og ser ut til å vere ei kjempe kjekk jente som tørr vere seg sjølv akkurat slik som eg oppfattar deg.. :-)

Mona sa...

Du, - Her var det mye tilfeldigheter og likheter mens jeg sitter og scroller på bloggen din, haha!
Her sitter jeg, med et fat og spiser et svæært kakestykke og mumser, mens jeg leser om din elsk på kaker. Åh, yes! Er med på den!
Så scroller jeg videre ned til hodeskallene dine, og ser at du har bilde av gullkoppen fra Milla. Akkurat det samme bildet som jeg nettopp postet i mitt innlegg på min blogg! =D Benytter anledningen til å støtte opp om det med skallene, jeg vil ha! Og synes guttene mine blir ekstra kule med t skjorter med skaller eller Motorhead. Har faktisk lyst på selv, til de dagene jeg føler meg akkurat sånn! =D

Har ikke en post som favoritt, men alle de postene med tapeter synes jeg er knall. Forskjellen på dine tapet-innlegg og andres, er jo at du sitter faktisk med et eksemplar som du har vært tøff nok til å spørre om å få, mens andre viser gjerne bilde fra nettet. (f eks meg, hihi..)

Ha en fin helg!

Mona

the Folding chair sa...

Gratulerer med jubileet Irina! Synes det er flott at du velger å fortsette :)

Klem fra Mari Ann

victoria (huset i byen) sa...

Gratulerer så mye, elsker bloggen din og det du gir, anerledes og sprelsk.... Har også mye hvitt på vegger, men liker også det litt rare og at det skal skille seg ut litt... Og den puta ga meg et kick så den skal jeg prøve på, så gjenstår det å se om det blir like kul som jeg ser for meg, elsker å lage nye ting, så skal gi deg en bedskjed om det blir bra....
kem victoria

Laila sa...

Fire år virker nok som ganske lenge, men for deg så må det ha gått veldig fort egentlig. For det er nemlig bare 3 år siden januar 2008... ;-) Jeg satt her og leste, og visste med meg selv at jeg var en av de første som kommenterte bloggen din, og det var ca et halvt år etter at vi flyttet inn i nyhuset og jeg begynte og blogge (begynte bloggen Lailas lille rike i august 2007, da vi flyttet inn i nyhuset, og jeg fant Molly's Heaven og Karnas hus på nettet). Kunne det virkelig være fire og et halvt år allerede? Kunne julen 2010 være den femte julen vår i nyhuset? Måtte telle meg tilbake, og så sant jeg heter Laila, så er det "bare" tre år siden jeg satt her og ble superfasinert over at vi hadde to like tapeter! Hehe, det er nok derfor jeg husker det så godt. Det er ikke så mange andre blogger jeg vet hvor lenge jeg har fulgt, men din husker jeg pga tapeten på kjøkkenet og stua.

Men uansett, GRATULERER så mye med lang tids blogging! Håper du holder ut lenge, lenge ennå.

Klem fra Laila (som plutselig ble ett år yngre...;-))

Dreamgirl sa...

Tenk det, 4 år :) Det er lenge det. Jammen tror jeg jeg også snart har 4-årsjubileum, men ligger nok laaaaaangt etter deg i popularitet.

Ha en fin dag :)

Fru R. sa...

Hei
Gratulerer med jubileet.
Jeg har holdt på i 3 mnd.
Her er noe jeg tror du vil like...

http://fru-r.blogspot.com/2011/01/one-of-kind-cast-iron-badekar-couch.html

Black Feathers sa...

Gratulerer så mye med jubileet. Tenk 4 år og jeg har vel da fulgt deg i ca tre..? For jeg hadde funnet bloggen din før jeg begynte å blogge selv ;)
Å velge ut baare et innlegg som favoritt er vanskelig for jeg har så mange. Digger jo diverse makovers.
Men ett er "Heisann postdama" fra 3 mai.

Ha en flott helg ;)

Rosa sa...

Klart jeg vil være med! Gleder meg til å se hva for noe spennende du finner på:-)

Ha en riktig god helg!

Klem, Rosa

Hellohello baby sa...

4 år! Så bra! Gratulerer :)

Har en venn som trenger råd! Jeg er ikke så flink med oppussing. Men hun har et nydelig bord hun trenger noen ideer til. Da er jo selvfølgelig du den første jeg tenker på.

Kan du titte innom og se om du har noen gode råd?

http://emblas-kanel.blogspot.com/

Trine sa...

Tenk at du skulle bli så stor å så viktig førr alle oss "små" her inne ♥
Veldi gla førr at æ fant den flotte jenta som starta på samme nivå som mæ.. uvitende, nysgjerrig og søkende :)
Tenk førr en drøm du har oppfylt me den herlige bloggen din ♥
Krysse fingran førr at æ oppnår om ikke like mye, men litt, me min blogg. Å det e så gøy å se at æ faktisk har nådd rundt 100 besøkende pr dag nu :P Små gleda :D
Å glær mæ enda mer til kommentarfeltet blir mer brukt også :D
Lykke til videre, snuppa ♥
Du e en stor inspirasjon, hvertfall førr "lille" mæ!

Klæmma

Birte sa...

Hei hei Irina..

Innom for og ønske deg god helg..

4 år, du er fliiink... Kommer innom igjen imorgen!

Me like diin blogg:-)

Klem Birte

Lykkeliten sa...

Gratulerer så masse med jubileet Irina!

Har sagt det før, og sier det gjerne igjen: Jeg ELSKER stilen din!

Mange vil nå tro at jeg er like vågal, men det er jeg definitivt ikke. Mitt interir er skikkelig "vanlig", men inne i hodet mitt drømmer jeg om en "galere" stil.

Kanskje det er en suksessoppskrift?
Jeg slapper av hjemme og nyter galskapen i bloggverdenen hos deg!

Stor klem fra meg

marianne sa...

Hei Irina =)
Gratulerer så mye med jubileet!! Jeg er veldig glad for at du valgte å fortsette med bloggingen =) Bloggen din er et friskt pust med masse inspirasjon!!!
Stå på videre =)
Klem fra Marianne

Anita sa...

Gratulerer med jubileumet! Jeg har fulgt deg siden tidenes morgen, og vil fortsette som følger. ;) Stå på videre!

Anne-Marthe sa...

Grattis med 4 år:) Og mange flere! Som jeg skrev i best innlegg 2010, soverommet ditt er noe av det som jeg satt mest pris på. Ellers er hele bloggen din som helhet en inspirasjon som jeg beundrer:D

Klem Anne-Marthe

Anonym sa...

Kjære vakre Irina <3 Gleder meg til å lese bloggen din bestandig ! Sitter og småhumrer for meg selv :) GRATULERER MED JUBILEUMET :) Gla' for at du fortsetter . KJÆMPEKLÆM FRA HanneB <3

Audhild sa...

Jeg blir gjerne med å prøver lykken!
du har en flott blogg med inspirasjon i bøtter og spann:)

Lisas hjem og skatter sa...

Hurrahurra :) jeg vil vinne!!!!! Og jeg elsker både deg og bloggen gode Irina :)

Gleder meg masse masse til å følge deg og se deg blomstre videre som kunstner! :) i mine øyne er du d!!!

Stooooor klem fra Lisa :)

små og store drømmer sa...

Hipp hurra for deg og bloggen :)
Jeg følger deg fra bloggrollen min og jeg er veldig glad for at du ikke satt krok på døra.
Det som ikke dreper, gjør deg sterker :)
Forhåpentligvis har de hyggelige kommentarene større virkning enn de stusslige triste som bare slenger shiiiit.
fantastisk ramme og "glam"pute. Me like. Hehe :)

Jeg går aldri lei av soveromsinnleggene dine.
Det soverrommet er jo bare over the top :)

Sweet dreams.

Klem

Hasigamas mamma sa...

4 år er VELDIG lenge!!!! jeg visste ikke engang hva det var da :) Heldigvis fant jeg deg, for makan til sprek inspirasjon skal en lete lenge etter :) Love it!
Gleder meg til å følge deg i laaang tid fremover!
Klem
Lise

Jeanette sa...

Hei Irina!

Gratulerer så mye med 4-års jubileumet. Koselig å lese historien din:) Og alltid kjekt å gå innom bloggen din og se alt det spreke du finner på -I like a lot! :)

(og så må jeg si at jeg ELSKER den nydelige rammen du gir bort, så nå skulle jeg ønske jeg ikke hadde blogg, hihi)

Ha en fin uke:)

Christina Isabelle Vangen sa...

Har itj kjent dæ så læng æ da Irina :) Men lest bloggen din før vi jobba sammen på Ciro, og vart imponert over ka du fikk te begge plassan :)

Klem Christina :)

Unknown sa...

jeg ramlet over deg via Cirobloggen - og jaggu har jeg ikke blitt en fast leser! Herlig :) Og joda, jeg vil jo selvfølgelig gjerne vinne jeg også!

Bergfrua sa...

Gratulerer og hurra!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

online