torsdag 20. januar 2011

Make over av et slitent garderobeskap :)


Heisann og Hoppsann alle sammen.


Det er så travelt for tiden, mye jeg må gjøre, som jeg egentlig ikke vil gjøre pluss mer, pluss mer.
man kan aldri si at noe er bra, for da er det SMEKK, hold kjeften...det er ikke så bra allikevel. The true story of my life.
Ha ha, dette var månedens emosettning.

Siden det ikke har vært mulighet/ tid til å ta bilder er det ett gammelt makeover innlegg.
dette prosjektet ble jeg så fornøyd med. Demolitionmannen ville kaste skapene.

Dette skapet på det minste kaosbarnet sitt rom. Egentlig skjemmes jeg over å si det....men begge dørene hang på det og truet med å ramle på det minste kaos barnet.
Pga det var han livredd for å åpne klesskapet sitt.

Garderobeskapet stod her da vi flyttet inn for snart 6 år side....planen var å kjøpe nytt skap...men som mange andre planer...for å være HEEEELT enig som de fleste planene her i huset så koker de bort i kål.



Jeg har verdens beste svigerfar...en sikkerlig handyman uten like. Han tok å snudde skapdørene på hodet og snudde dem....og plutselig hang ikke skapdørene å slang lenger !!


Først tenkte jeg å ha grafitti på det...men siden vi flytter så var det dumt å grafitti kaosbarnet sitt navn.
Så vurderte jeg å skrive forskjellige tekster på barnesanger, rim og regler med sprittusj, men så har jeg verdens verdste handskrift så jeg droppet det.

Da var det å rote i tapetene mine. Og jeg fant denne kule som har gamle trykk av noen av de mest kjente og største avisene i verden.
Den var ikke bred nok.
Så først tenkte jeg å tapetsere....ja JEG...gjorde alene....det midt på døra, men døraene var ødelagt der handtakene hadde vært. Så jeg gjorde det kant på kant..og så fikk det være igjen ca 10 cm...men det ble likevel kult !!
Så ut som det var en mening med det !


Jeg fant noen håndtak av klatrende menn kjøpt i Tallin for 4 år siden :) De ble plassert i forskjellige høyder...konkurrere om å klatre opp karrière stigen først....
Liftgardinene i svart og hvitt av skyskrapene i Ney York. Kjøpt på minus 70 % på Kid.
tapeten er kjøpt på Rusta i Østersund !!

Da jeg stod å tok bilder så jeg at det hadde vært kult å male en del av skapdørene i en farge feks her i blått før jeg tapeserte over...så kunne det være en blå stripe der tapeten i dekkete ...en lur tanke...eller skrive med en fet sprittusj på sidene...i rødt....Stjørdalsbladet...Stjørdalsnytt så har også Stjørdalsavisene blitt representert...hmmm tror det...men jeg skriver så stygt så er det noen i Stjørdal med fin skrift så ta kontakt !!
Jeg spanderer kaffe og kake for bryet :)


Men denne make overen er en billig og kul måte på å et nytt skap. Husk at dere kan dra innom noen malebutikker å spørre om de har billig åpnet tapetrull, eller om du kan :)
Totalt sett var den totale kostnaden på kanskje 100 kr...men de kostnadene var gamle siden alt var kjøpt for lenge siden.
Og alle syntes skapet ble kult !! T.o.m Demolitionmannen som har retten på å forbeholde seg taus ...frikjent fra å synes om mine prosjekter...ha ha...



I havent have time to take pic of new makeover so i show you one from last summer. We had this old awful closet. With wallpaper and new doorhandel it looked like one million doller !!


Klem klem klem

7 kommentarer:

Hasigamas mamma sa...

Så utrolig kult det ble, Irina!!! Veldig gøy når en kan bruke noe en har og gjøre det så fint! Artig at mannen også måtte si seg fornøyd :)

Ha ei ny flott og positiv uke!
Klem
Lise

Marianne sa...

Irina - du er simpelthen helt fantastisk go. Kæmpe fix ide med de skabslåger. Hvor får du mon ideerne fra - jeg er fuld af beundring.
Knus MARIANNE

Refleksjon på livsvegen sa...

Rett og slett stilig vart det..

Ha ei flott ny veke!

Anonym sa...

Stilig:) Du kommer på det du!

Camilla

Laila sa...

Og jeg la ikk emerke til at det manglet tapet engang. Trodde det var slik det skulle være. Så, ja det var nok en mening med det.

(eddas) sa...

Ble kjempefint..prøvde og tapetsere skapdører jeg og..men fikk panikk da det ble masse bobler..og dro det av igjen.
Du som er tapetmester har du noen gode råd og gi en helt uerfaren med tapet:)
kos deg
eddaKlemmer

Maleriet fargehandel sa...

Herlig! Både dette og ikke minst det lille skapet du har brukt pip tapeter på :O) Vi elsker pip! Godt å se at det er andre som har sett muligheten med å bruke tapet på møbler. Trude jobber med en sjenk som blir sykt kul om dagen. Der bruker hun samme pip-tapeten som deg, men den guuuuule!

Gul er kult.

Mvh Heidi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

online