torsdag 13. januar 2011

Dette tro JEG vil bli trendy .....


Da adressa spurte meg om hvilken trender jeg tror jeg vil være ut og inn i 2011 var det disse svarene jeg kom med. Jeg kopierte de ikke fra noe. Dette er mine tanker .... i egenskap av å være glødende interessert i interiør.Dette er mine subjektive tanker, jeg påroper meg ikke å være trenanalytiker :) Kanskje ter jeg feil....men mye er nok rett.Hva tror du, har du noen meninger om det eller er det noe du er uenig med meg om ? Eller vil du dele dine meninger :)Heia A IHere we goes.Den industrielle stilen kommer for fullt. I Europa har den vart noen år,men siden trendene kommer 5 til 10 år etter i Norge så kommer den til Norgei år...den kom sterk på slutten av 2010. Industrilamper, bord, hyller,arkivskap og stoler. Spesielt de som har stått i fabrikker i England ogFrankrike.Tror de store kjedene vil hoppe på denne trenden og melke den.Shabby chic stilen blir mer utvannet med nettopp industristilen. Feksen gammel industrilampe over ett hvitt shabby chic bord. En gammelindustrihylle fyllt med blonder eller retrostoffer.


Bokstaver og skilt bli mer inn...gjerne store skilt, veiskilt ol. Dentrenden har vært med en stund...den med bokstaver...men den blir større ogfår følge av veiskilt. Jeg har ett veiskilt på rommet til sønnen min derdet står 50. Det har jeg hatt i 4 år. Jeg ser på utenlandske blogger atdet holder på å bli en trend.Drivved møbler, lamper, hyller, rammer, klokker...alt innen drivved. Erdet ikke orginalt drivved, så faker de det. Egen teknikker på å nyematerialer til å se gamle ut. Store kjeder som Bohus, Ide Skeidar, Kidol...har begynt å selge mye av det.Feks så ser man på maletrendene at dethar kommet beiser som heter drivved, skumring, fjære ol....beiser ogmalingstrender som får møbler til å framstå som gjenbruksmøbler.Cafe latte er endelig på vei ut !! Håper jeg !! I allefall tror jeg gråtti alle kulører tar over. Fra de helt lyse til de helt mørke. På vegger ogmøbler. Før malte "alle " interiørdamene hvitt..nå overtar sotgrå på skap og veggene blir mer grå enn hvite.Farger !! Mer farge til folket. Lilla har vært her en stund...men i 2011tror jeg den forlanger mer oppmerksom her...i form av tapeter, tekstilerlamper og møbler. Jeg har en lilla stue. Og da jeg startet butikk for 6 årsiden sa alle at lilla var på vei inn...den har vært her...men nå er denher for fullt.


I steden for den klare lilla som jeg har, kommer kanskje syrin mer ?Da jeg begynte å interessere meg for sterke rosafarger for over ett år siden fantes det ikke en sterk rosa farge man kunne lage...nå har det kommetflere rosamalinger. De er sterke fusia farger. Sterke farger generelt.Selfølgelig ser man de duse pastellene også.Jeg har en rosa og en lilla stue :) Rosa juletre...som var stort i Sverigei år. Det hadde jeg også.Matte vegger...matte møbler !! Kalkbaserte veggmalinger.....maling i forskjellig glansgraderGrønt blir mer inn...spesielt gammelgrønn...en grønnlig/ blåligfarge....også de dus grønnfargene Slik de malte møblene med på 50 tallet.Gamle møbler som er av flasset med mangefarger...du ser alle fargene møblene har blitt malt med :)


Gamle skinnmøbler....skinnstoler der skinnet nesten er slitt bort."Styggeslitte gjenstander" som før ble kastet er superhippt i Europa og Usa :) ...og Norge.I stoffer er retrostoffene på vei inn for fullt. Folk springer først tiltekstilbordet på loppemarked først...og de selges for dyre penger. Gamlelakner, gardiner i store blomstermøster i flere forskjellige sterke fargener inn.Det blir sydd puter i forskjellige retrostoffer på samme puter, gjerne medgerilja ord som fuckings god jul, Helvetes skit liv ol.Det blir sydd retro ugler, griser, kaniner ol.De skal gjerne stå på stuen som pynt. Barnegjennstander på stuen, damervil bli barnDyregjenstander generelt...som kaniner, frosker, fugler( spesieltfuglegjennstander på fat, tapeter og møbler !!)Hunder ol i glass, tre,keramikk ol....nips gjenstander i alle fasonger er innHåndarbeid. Hjemmelagde puter, dyr, strikkede puffer, strikkedepotteskjulere, strikkede lysestaker. Det å strikke sokke til Norgesglassså setter de inn kubbelys feks.Hjemmebutikker på nett popper opp. Det ser man på Epla, blogger og Fb.Brukt er inn...loppemarked og bruktbutikk er popp som aldri før !! Arvedeting ...gjerne stygge ting fra bestemor...ting med affeksjonsverdi og som"ingen har "Designermøbler som det finnes one of a kind. Da mener jeg ikke Kartell,Arper og de masseproduserte designer møblene, men de private. De folk lagerselv eller kjøper på nett feks slik jeg selger på min blogg. All of irina møbler ( ha ha, det skrev jeg ikke ...det skrivr jeg på bloggen )


De spør ikke på prisen...det er mer slik !! Jeg vil ha !! For dette harjeg aldri sett før !!Retrostilen med plastgjenstander, krukker i sterke farger på vei inn.Samme respatex stoler, bord ol.


Kontraster !! Den maskuline industristilen mot den feminine shabby.Drivved bord mot glamorøse møbler. Skinn på tolixstolene...som jeg tror erpå vei ut. Skinn på en betongbenk. Kvister mot ett gullspeil...Natur er mote !! Nå selger feks Sia kvister til kr 199. Mer natur inn !!Fondvegger er på vei ut. Nå er det alle veggene som gjelder. Tapeter ellermaling på alle vegger.Tapeter med fugler og fuglebord. Dyreprint og retromønster er stort.Kjøkkenet mitt er tapesert for 7 år siden. Alle sa jeg kom til å bli lei. Men nei samme tapet og samme gardiner.Hodeskaller og goth inspirert interiør, tror ikke det bli for den vanlige interiørdamen enda.....det blir for sært.Først vil trendsettere/ populære bloggere begynne så smått med det i 2011....da mener jeg kanskje en linpute med en snill hodeskalle.


De trendy butikkene kommer til å ta inn litt...som de kanskje må selge på halv pris...så kanskje på slutten av 2011, eller godt ut i 2012 vil det bli mer stuerent å ha en hodeskalle på bordet :)Svart fløyel, fløyel i mørke farger generelt...goth...vampyr....mystikk....


Tror jeg husker deviktigeste. De jeg TROR blir inne og det som er utTror også sølvplett er på vei ut...natur inn..som gevir lysestaker,drivved lysestaker ol.

Dette HER fant jeg for to min siden.Endelig er kjøkkenet til all of irina trendy...ha ha...

This time i think you have to press the google translater. A news paper asked me about what i think will be trendy in interiordesign. This my answers. And finally my kitchen is supertrendy. When i had wallpaper on all the walls and same curtain everybody told me that i would be fedd up in a 3 months time. But look...7 years.

Mabe a little bit more grazy.....

Have a very nice time ;)

12 kommentarer:

(eddas) sa...

Tror det meste er in jeg......alt er lov:)Og flott er det..så blir det ikke så mange stereotypete hjem...
klemklem

Turid sa...

Kjempeinteressant å lese, Irina! Takk for at du deler! :-) Synes kjøkkenet ditt (som resten av huset ditt) er kjempestilig! :-)

Elin | Draumesidene sa...

Trur du har rett i mykje her. Men igjen; kjedeleg at "alle" vil ha ting som eg likar...

Klem E

(eddas) sa...

Halloisen...
hadde turkis for ett år siden og, og knall rosa og:)På kjøkkenet har jeg alltid hatt farver...:):)Men jeg er som deg..bryr meg ikke så mye om trender..går for det jeg selv liker..har alltid gjort...:)
Nytter ikke og følge trender når en ikke handler i butikk...men bare brukt ...:)
Okei siste helgen i januar ja.....hvor skal du bo??
Er det sjangs for en kaffe da??
klemklemklem

Elin | Draumesidene sa...

Skapet var lekkert! Stod nedsnøa, så ikkje så enkelt å ta bilder! :) Men det var 55 djupt, såg for meg at det skulle vere mindre. Men bevares; skal nok finne plass til det! :) Passe rusta og så fint atte`! ;) (mannen min tørner nok, men det skjer relativt ofte...)

Klem
E

Hellohello baby sa...

Fikk dekket det meste bortsett fra etnisk/asiatisk interiør, hehe! Men det kommer nok aldri til å bli en trend. Bare hos oss som har en bakgrunn der fra eller er mye å reiser i asia, afrika. Fikk du forresten Awarden fra meg? Jeg satte deg opp på listen over "nominerte" og trodde jeg hadde sendt deg melding på vegge her, men ikke hørt noe. Men ser du har fått den av Eddas Kreativiterter! Vi liker deg godt vi vett'u ;) Uansett hyggelig å gi deg en award uansett om du gir den videre eller ikke! Er jo ikke det som er viktig :) Synd jeg ikke bor i trøndelag! Vil gjerne lese bilaget. Har en bror på Inderøya. Får han tak i avisa der oppe?

Beth sa...

Er nok riktig mye av det du skriver her. Ser ut til at det mørke og noe litt mer dystre tar over igjen, samt tre møbler som furu som har en mørkere og mer drivved liknende patina.
Ja, ja, alt går i bølgedaler akkurat som klesmoten. Om noen år igjen skal alt være hvitt,lyst og lekkert atter en gang! Jeg kommer nok aldri til å forandre på mine lyse rom. Velger heller å bruke noen fargeinnslag til dette. Og resten av furumøblene mine SKAL også males hvite. Orker rett og slett ikke alt dette trevirke rundt meg lenger...
Jeg grøsser nesten...
Jeg elsker alt det lyse og lette...
Det gjør meg glad!

Laila sa...

Hei på deg. Jeg tror du har rett i masse, ser allerede trenden med mørkere og gråere farger på malerbutikken jeg jobber. Men så pusher jeg kanskje litt på for å unngå at alle kjøper cafe latte også. Men det er fortsatt den mest kjøpte fargen og jeg tviler på at den blir ute iløpet av 2011. Vi har ikke hatt noen stor etterspørsel etter grå beis, men det kommer garantert! Tapet på fire vegger, skjønner jeg ikke at KOMMER... For det er slik det ER her, og alltid har vært. Og det Halvor Bakke sa, èn vegg med en tapet og de tre andre i en matchende tapet, er det ikke det som har vært i mange år nå da? Iallefall her hvor jeg bor. Malte vegger har liksom bare slått an hos minimalistene her, og de er få og langt imellom. Industri kommer og går, retro kommer ikke til å slå helt an, men blir et blaff, eller at man mikser det inn i shabby hjemmene. Det som blir det store er individualisme, og gjenbruk av gammelt, bruke ting på nye og utradisjonelle måter. Vi kommer til å se mer paller, mer gamle låvedører, gulv av gamle planker. Ja,og alle som sier at de ikke bryr seg om trender fordi de innreder slik de selv vil, og mikser sin egen stil (som meg) går rett i fella, for det er jo det som er aller aller mest in. ;-)

Stor klem

vimsa:) sa...

Endelig kan jeg begynne å ha stua mi slik jeg liker uten å føle at den er rotete;) Liker godt sånn "miks" stil jeg:)

Ha en fin kveld:))

Maratonjenta sa...

Du har teft, Irina!
Jeg ble kjempeglad da du nevnte traffikkskilt, jeg holder på å lage et innlegg om mine skilt som snart skal opp i kjellerstua! Da er jeg vel in da:-)

Når du snakker om skinn kommer jeg på de store skinnstolene ved peisen på Holiday Club i Åre. Der de er slitt har de lappet på "hårete" okseskinn! Tøfft og maskulint!!

Ha en finfin torsdag!
Hilsen, Maratonjenta!

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Du er en driftig flink jente Irina:) Moro å følge med på prosjektene dine .

Syns dette var ett kjempeintressant blogginnlegg , og moro å lese . Håper det er ok at jeg deler dette på min facebook page - lyst å kaste litt lys over tema !

Håper ellers du har det bra - stor klem fra Anniche

irina sa...

Fæle anonyn....holdt på å flir mæ ihjæl sjøl æ----- hadde forventet en slik kommentar av deg....men du ble vel ganske så spak over at det er KUN du som mener det du gjør. Jepp...u er så smart...endelig ei kjærring som ser sannheten. det er JEG som starter alle TRENDER. Du, du vet du har lagt igjen ipadressa din? har fått hjelp av en datanerd til å finne slike patetiske mark. Så snart vil alle vite hvem du er...hvem flirer best da ?? Enkel ip hadde du å :) Tusen takk !!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

online