mandag 2. november 2009

Boligstyling. Haralds hus , del 2



Heisann og hoppsann !!
Først må vi beklage til Harald. Dette var ett for kreativt innlegg syns han.
Hans kone Ingvild og jeg skulle spøke med han. Han bor nemlig alene store deler av året fordi Ingvild reiser mye gjennom jobben.






Det er hans kone som er helt magnific innen interiør. Hun har en enestående smak, men allikevel spurte hun meg om jeg ville prosjekter tv stuen.
Hun ville ha andre øyner til å se.









Jeg må takke henne for at hun hadde den tro på meg at hun valgte å følge mine råd. Selv om noen .....feks så satt den tapeten jeg valgte til dem langt inn.
Men allikevel tok hun den.
Dette huset er en gammel skyss stasjon fra slutten av 1700 tallet. Det har vært familiegården til Ingvilds familie. Huset stod ubebodd i mage tiår helt til Ingvild og Harald overtok det.
Det har vært mye jobb og slit,men huset fremstår som WOW !!





Jeg valgte spotter til taket, brytningen med det gamle taket. Så rådet jeg dem til å slipe gulvet å male det hvitt. Siden jeg valgte mørke farger trenger man lys til å veie opp.
Jeg gikk for en eksklusiv lounge feeling. Litt høyfjells hotell, de bor i ei fjellbygg.






Dere som kjenner meg og min blogg vet at jeg elsker kontraster, det ville jeg skape, med mitt bidrag til dette huset.
Vi valgte å male tømmerveggene i en mørk sjokoladefarge. I en glinsende oljemaling. Sideveggene ble tapesert med en feminin tapet som tar igjen fargen på sofaen. Mønster med sirklende, skal ta igjen tømmerveggene i farge og form.




Hverken Harald eller Ingvild hadde hørt om KARTELL, eller deres produkter. Men de ble veldig giret da jeg introduserte dem til Bourgi lampada og Louis Ghost.
Her igjen ville jeg bryte med det gamle vakkre interiøret som er i resten av huset.





Vi valgte en moderne stilren designer peis, resten av huset har gamle gruer og tidsriktige ovner.
For at ikke stuen skulle virke overveldende maskulin valgte vi flere skinn i sjokoladefarger.
Det er noe med meg og dyrehoder...iallfall for to år siden da jeg prosjektert denne stuen.
En eksotisk dyrehodet oppi i den Norske fjellheimen.









Denne stylingen ble ut fra det store biljardbordet som dominerte rommet.
Av og til må vi ta det stygge ved hornene å heller skape det til ett vakkert monument.
Dessverre finner jeg ikke før bildene til denne stuen. Men den var veldig 80 talls. De har nemlig ett enormt hus. Så hvert år er dett ett nytt rom som må til pers.
Nesten alle møblene , tapeten og interør tingene kom fra min gamle designer / interiør / kles butikk.


Dere som "kjenner meg " vet at denne stuen ble veldig i min ånd.
Jeg vil takke Harald og Ingvild for at de engasjerte meg, og hadde tro på meg. For at dere fulgte ALLE ideene mine.
Håper dere ble inspirert.
Det kommer flere innlegg av deres flotte hus. Resten er deres ideer, og deres unike og flotte innsikt i interiør.
Bye bye , nå rømmer jeg landet for en uke, av og til må man rømme, og pga diverse lite hyggelige ting. Ikke at jeg rømmer fra Politi eller lignende...ha ha
Så skal produsere flere innlegg som kommer automatisk.
Kanskje blogger jeg også om min reise til USA.

28 kommentarer:

Camilla Simone sa...

Det var virkelig fin. Hadde ikke hatt noe problem å bod der. Du er flink! Stå på.

Lunalei ;-) sa...

Så fine kontraster - likte spesielt den mørke tømmerveggen, og loungefølelsen og designer peisen! Ikke alt var etter min smak, men det var helhetlig, luftig og stilig!!! Du har virkelig gjort en god jobb!!!

PIONPIA sa...

Rett og slett lekkert! liker godt at du har brukt det mørke sammen med det lyse.. ;-)
Følger spent med videre!
heidi.

adales verden sa...

WOW!! elsket det,takk for titten.
Får vel si go tur da...selv om du "rømmer"
klem

Fjasevas Huset sa...

Wow,wow,wow ja!!! Dette var super lekkert. Nydelig og behagelig rom:-) jeg hadde ansatt deg på dagen jeg;-)
ha en super duper tur over sjøen! Kooos deg og nyt å være laaaangt borte fra alt og alle. Stor klem

WenchesVerden sa...

Tar av meg hatten! God tur!!! Pling på når du er tilbake da, så leker vi litt med kreativiteten vår!

Konvallhaugen sa...

Gud så fint!!
Jeg elsker denne stilen, og du er kjempeflink. Hvis jeg vinner i lotto en dag, da må du komme hjem til meg.....:-)

Bente sa...

Fantastisk flott! Du er så modig - og da blir det BRA!

Lindas hus sa...

OH MY GOD!!! Dette var virkelig gjennomført,røft,stilig og vakkert samtidig! Du er så virkelig flink med kontraster Irina! Likte veldig godt høyglansen som ble brukt på tømmerveggene! Det var sprekt! God tur til USA da snuppa>! Håper dere får en knall tur:D Varm klem

Lisas hjem og skatter sa...

åååå, så herlig :) hadde ikke vært meg imot å hatt det slik for å si d sånn!!! jeg må bare vinne i lotto i nærmeste fremtid.. ellers, må jeg finne "ei som Ingvild" med en svær fjellgård - anders blir sikkert glad om han ser dette :) haha!
kos deg masse på tur.. håper at du får det litt fint, selv om kanskje omstendigheten er like bra..

stor klem til deg snuppa!!!!

Datt sa...

*Dååååner*

Anka sa...

For et BRA innlegg! Stuen ble rååå fin:) Dette er farger jeg liker og fyller mitt hjem med også så her var det god inspirasjon å hente. God kveld.

Linda sa...

Så lekkert det ble!
Ser at interiøret har fått en Irina tuch ja ;O))

Langer over noen klemmer!
Håper ting ordner seg for deg!

Refleksjon på livsvegen sa...

Så bra dei fulgte dine råd, du er flink!!!

God tur min venn
Tenkjer på deg..

Evami sa...

SÅ flott det ble:) MAskulint og feminint på samme tid,og jeg smiler og drar kjensel på mange av tingene ja:)

Å shopp ei Usa er jo så gøy:) Du som er bake dame,må jo bare sjekke ut alle Wilton tingene som koster så lite i Usa i forhold til her! Muffinsformer,sprøyteposer,icing, gelefarger,bakeredskap...

Kommer du jo over det så er det masse billige klær å shoppe.Vi dro over med 3 halvfulle kofferter og kom hjem med 4 fulle! Hvis ungenene dine er som han i huset vårt,så vil de ha merkeklær og det er så utrolig mye billigere over there! Hvis du kommer deg på en Pottery BArnes butikk eller noe sånt så vil du finne masse!

Håper det ikke er noe alvorlig som gjør at du må reise,og at du får kost deg masse! Klem Eva

Violetta sa...

Ååå, dette er virkelig flott Irina! Lunt,koselig og stilig med skikkelig wow-effekt! Så gøy det må være å ha så sikker smak :) Gleder meg til å se julebordsutstillinga di også, for det blir vel mange bilder derfra?

SNILLPIKE♥ sa...

Kjempeflott jobb du har gjort. Gleder meg til å se resten.

God tur, håper du får en trivelig uke.

ceciliegrut sa...

WOW! Høyfjellshotell ja.. som er perfekt modernisert! Dette var virkelig et NYDELIG hjem. Fytti, nå fikk jeg ihvertfall lyst å pusse opp.

KJEMPEBRA jobba!

søring sa...

Wow, dette var bra Irina! Så herlig å se noe annet enn polkadotter og hvite blonder her i interiørbloggene. Du er rå på interiør, virkelig lekkert ble det.
God tur.

(eddas) sa...

Woow....den stuen var bare lekker...så delikat med beige og sjokoladebrunt....jeg liker så godt kontrastene mellom det røffe og det feminine....akkurat som jeg føler meg:):)
USA...ja det må jeg si...når drar du..og hvor lenge blir du borte?
ha en fin dag
mange klemmer fra oslo...

Anita sa...

Dette ble knalltøft og så bra at de turde ta utfordringene. Jeg er litt pysete, ser myyyye fint, men tørr ikke gå for de store forandringene. Der har jeg en tor jobb å gjøre. *tilstår*

lavendel mio sa...

Så stilig!!
Der kunne jeg ha flyttet rett inn, du har gjort en super jobb...spørs om jeg må leie deg :))
Ha en fin tirsdag,klem Hanne

Tone sa...

Rååååflott!!! Du er fantastisk flink!!!

Sylvia sa...

heisann
Du klarte den jobben kjempebra. Likte stilen, som er veldig min stil, siden jeg heller ikke er "shabby Chick". Jeg liker det litt maskulint med farger og varme toner, og litt personlig rot, eller jeg kaller det vel litt preg, ha ha!
Håper turen til USA gikk fint!
God helg

AGENT 77 sa...

Hej Irina!
wow jag älskar inredningen så himla snyggt o väl genom tänkt allt ser ut.kram E

Kirsten M sa...

Stilig!!

Hellohello baby sa...

Du er virkelig dyktig og proff Irina! Jøsses jeg er imponert over deg! Dette var et veldig bra, ryddig og profft innlegg også.

Du må aldri noen sinne la andre få deg til å tvile på deg selv! Klem fra meg <3

Elisabeth sa...

Hei!
Dette var bare råflott :-D
Hvilken farge har du brukt på timberveggen? Veldig stilig ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

online