lørdag 8. januar 2011

Road trip to Sweeden....part 2..still eating....

Heisann og Hoppsann :)


Jeg fortsetter med roadtrippen min....for det er sååååå mye fine plasser jeg skal ta dere med på. Her ser dere hvor delikat og fint alt er. De brødene er kjempegode. Jeg bruker alltid å kjøpe med meg flere hjem. Valnøttbrødet er bare vanvittig godt. Sånn til helgen med deilig Tine smør, en god brie og rørt jorbærsyltetøy til !! Me like.


Industrilampene over brøddisken er bare så lekre....eller er det bare meg som er helt hekta på de industrielle lampene?? Jeg liker ikke å like det som er moderne engang....
En slik svart fløyels lyskrone hadde jeg på butikken min. Her ser dere ingenting matcher....men alikevel så....


Sjekke disse svarte industrilampene. Det jeg liker med Åre bageri er at det ikke er innreddet som et vanlig spisested. Det er ikke kjøpt samme tingene til hele cafeen. Nå vet jeg at det begynner å bli vanlig....at det skal se hjemmekoslig ut. Allikevel så ser man det, men ikke her.Her er det hjerte som har valgt ut.


Gamle svenske antikviteter blandet med moderne industrielle lamper. Det er så lite gjennomtenkt interiøret der inn. En moderne klokke langt oppi veggen. Her har eierne kjøpt det de liker...uten tanke på om det passer inn eller ikke. Akkurat som jeg gjør !!


Mange av kundene mine spør meg ofte...Jeg er ikke sikker, kan jeg ha dette ? Jeg liker det, men det passer ikke inn ??
Da sier jeg, klart det passer....alt som kjøpes med hjerte passer! Det har dem gjort her !


God mat og god atmosfære. Studer bildene å se alle detaljene.


Jeg elsker de gamle antikvitetene de har der. Alle de fine fine skapene....


Vi var der i jula, så de hadde pyntet vakkert til jul...ikke noe glorete rosa juletre her nei...hooohooo. Vake naturlig pynt fra naturen...deilig det å....



Her kan du ta med barne. Mens du koser deg med god mat og voksenprat kan de leke seg i barnekroken.Det gamle skapet er bare såååå fint.


Mens barna og Demolitionmannen fremdeles gafler i seg, springer jeg bare over gangen til "byggvarebutikken". Blant skruer, maling og verktøy har de et kjempeutvalg av lamper.Og er det noe Irina liker så er det lamper. Elsker lamper !!


Jeg tar alltid en titt her inne for å se det nyeste i lamper. Åre har utrolig mange FLOTTE spisesteder og butikker. Jeg for ta det senere. Nå tar jeg dere med på familien kaos sin roadtrip til Østersund. Der vi bruker å stoppe og der vi spiser. Våre Svenskturer handler om loppiser og interiør. Neste innlegg er det verdens fineste interiørbutikk vi skal besøke.Vel iallfall en veldig fin en.....jeg VET dere vil like den like godt som meg.


Det er en annen plass vi bruker å kjøre innom på vei til Østersund som ligger litt utenfor Åre. Det ligger på E 14, bare 20 meter fra veien. Det er Åre chokoladfabrik. Sjekk HER De lager kjempegod sjokolade. Stopp innom å kjøp med dere noen kremerhus. De er kjempefine gaver å gi bort.

I dag har jeg blogget i tre år. Ikke fire som jeg har skrev....det jeg mente er at det blir mitt fjerde. Søvløsheten tar på....
Jeg ønsker alle mine blogglesere en kjempefin dag.Kl er nå fem om morgenen og jeg skal prøve å legge meg etter diverse skrekkfilmer og to episoder av gode og onde dager.

Jeg våkner sikkert langt på dag....dessverre.... Klem

6 kommentarer:

(eddas) sa...

Så festlig med slike koseturer:)Gleder meg til resten...
klemklem..håper su sover...

Hellohello baby sa...

<3
Stemningsfull rapport.
<3

Enig med deg ang. lamper.

Håper du har fått sove godt.

Ha en fin lørdag!

Klem fra Malena

Evami sa...

Herlig å se Åre fra ditt perspektiv, og de har mye flott på Åre Jernhandel! Vi bruker å handle ting til Weber grillen vår der vi, for det er billigere en her!
Flotte tapeter har de også...
Gleder meg til å se hvilken interiør butikk du skal vise!
Chocklad butikken er bare en sjokolade elskers drøm:))
Ha ei flott helg:))
Klem

dolamorola sa...

Ser ut som et fantastisk fint sted! Skulle så gjerne dratt dit hvis jeg var i nærheten! :) Takk for at du viser oss :)

victoria (huset i byen) sa...

Kjempe flott, og veldig persolig innredning, kjempe kult....
Nå er jeg virkelig spent på resten...
klem victoria

Anonym sa...

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7453455

Tenker på deg når jeg ser sånne juletrær:p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

online