fredag 28. februar 2014

OPPUSSING kjellerstue del 1


"Åhhhh mamma, det fineste ved huset er gulvet i kjellerstua!! Det sjer ut som en gressmatte! "


Gulp* det var også det mamma syntes var det styggeste. Grønt filtteppe, marinert i mange tiårs skit....delikat!!
Så ja, det MÅ GÅ.

For oss var det viktig å finne et hus med en kjeller eller loftstue til ungene. Jeg liker best når jeg vet hvor jeg har dem :) Her er alle ungene velkommen :)


Som kjellerstue flest er den ganske mørk, men til sommeren skal vi få satt inn større vindu. Greit og ha en fluktvei om det blir brann ( noe det ikke blir ) Uansett greit, pluss mer lys da.
Taket er plater som vi maler hvit.
Det er lagt gammeldags tynnpanel. Det liker jeg bedre enn bred panel så det blir bra. Det skal vi male.


Mange ville valgt trygg fargevalg.... men HALLO !!!  Jeg er jo IRINA !! Og IrinaStyle er all about fun an aventure :)
Så to av veggene blir MØRKE og to blir i en lys farge. Jobb med rommet, rommet er allerede litt huleaktig, da fortsetter jeg den følelsen. Det skal være en god varm lun hule :)


Og Irina liker å leke med farger, tekstiler, kontraster osv. Fargepaletten syns jeg er ganske safe, andre syns kanskje ikke det, men så kjenner dere meg.
Jeg er ikke safe....jeg leker meg i interiørverden ( som en journalist sa en gang, og det likte jeg )

Hele rommet må grunnes. Så da kjøpte vi en ti liters hefte og sperregrunning. Da slipper vi kvistlakk og styr.
De kan blande de lyseste farge kulørene i grunningen. Det er kjekt for da sparer vi oss med arbeid.

Produktnavn:     INFRA SPERREGRUNN
Fargenavn:        SKUMRING
Fargekode:        9904/S1000-N


Den mørkeste fager som skal males på to vegger er;

Produktnavn:     BX GREEN ROOM PANEL 40
Fargenavn:        MØRK INDIGO
Fargekode:        9904/S1000-N

Skal eventuelt male andre ting i rommet som feks bord og en stol i fargen PEON/PION 3185 helblank.

( Fargeaviket er ganske stort ser jeg på bildet og de faktiske fargene)


Jeg fant faktisk et parkettgulv jeg likte, ellers er jeg ikke så glad i parkett. Det jeg likte best var selfølgelig utsolgt, men denne var også ok.
Var å handlet på COOP i går. De driver å skal bytte ut varesortimentet sitt i gulv. Så de selger unna parkett, laminat, pergo mm til en billig pris.
Tror de hadde Pergo til 49 kr m2 også. Vi kjøpte denne HER som COOP solgte for 199 m2. På parkett.no så har de også kampanje på den ut februar.


                                                                         TIPS

  • Vet dere forresten at "billigparkett" har kommet best ut i flere forbrukertester?
  • Bruk gjerne blanke/helblanke maling der det er lite naturlig lys. Blank maling reflekter daglys og kunstig lys bedre. Ta den fargen du liker best!!! Ikke tenk,"..jammen..jammen den mørke grønne jeg liker passer ikke der, det er så mørkt, må kanskje velge CHI eller kalssisk hvit eller.... VET DU!!! Du TRENGER IKKE NOE ! Det er ditt hjem :)
  • Selv om rommet er naturlig mørkt trenger du IKKE å male med lyse farger.
  • Det samme om rommet er lite, da bruker du store møbler.


HER  Har jeg skrevet "interiørskole" om hvordan du innredder om du har små rom eller mørke rom :)


Gled dere til fortsettelsen, dette blir ikke et kjedelig hus. Hvordan høres det med gullgulv? Eller det å sitte i et glasshus når du er på do?

PS VI har åpent på låven søndag kl 12-14 denne gangen.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

online