mandag 15. november 2010

Hvilken farge er du ?



Nedenfor er det en oversikt over hva de forskjellige fargene betyr. Farger har flere betydninger og vil ikke bety det samme i alle kulturer og religioner. Og noen ganger kan en farge har en positiv og en negativ betydning som er det motsatte av hverandre. Feks rødt er både lidelse og kjærlighet.


malespann2

Rødt: Lidenskap, varme, kjærlighet, opphissende, vital, aktiv, viktighet, blod, lidelse, mot, kraft, akslererende, tiltrekkende, høylytt, frigjørende og åpenhet

Oransje:
Opplivende, oppmuntrende, livlighet, utholdenhet, vennskap, festlig, glad, motorisk og sjenerøsitet

Gult: Varme, lyshet, smil, strålende, befriende, belysende, feighet og utadvendt

Grønt: Natur, helse, friskhet, miljø, penger, passiv, dempende, forhåpningsfull, beskyttende, drømmende, håpfull, følsomhet og fruktbarhet

Blått: Sannhet, verdighet, konservatisme, kulde, melankoli, tyngde, stille, konsentrerende, beroligende, tradisjonsrik, respekt, stabilitet, autoritet, ro og tilbakeholdenhet

Fiolett: Rikdom, kongelighet, eleganse, intelligens, innadvendt, vilje, dempende, avslappende, ustabil, hemmelighetsfull, hypnotisk og mystisk

Rosa: Femininet, romantikk, beruselsesvermeri og ungdommelighet

Brunt: Nøytralt, diskret, enkelt og middelmådig

Svart: Sorg, opprør, styrke, ondskap , synd, alvor,anarki, verdighet og dramatikk

Grått: Forsiktighet, sobert, stramt, distinkt og melankoli

Hvitt: Renhet, uskyld, godtroenhet, letthet, tomhet, lojalitet og nøkternhet


Skal male speilet mitt i en knall oransje farge. Er det noen som har en fin kode på oransje som jeg kan bruke ?:)

Jeg syns det er artig å vite hva fargene står for. Mine favorittfarger har alltid vært sort og fiolett. Rødt er også en farge jeg liker godt.

Tjoootjaaa mange av egenskapene de fargene har, er meg. Særlig min favoritt farge lilla.... vilje, ustabil, hypnotisk....JA kan si jeg er alle de iallefall.

Svart. sorg( det har jeg, en stor sorg inni meg) dramatikk !! Thats me !!Og av rødfargen....ja da tror jeg alle de egenskapene er meg :)


Hva er din favorittfarge og stemmer de egenskapene overens med personligheten din ?

2 kommentarer:

Lykkeliten sa...

Ha, ha, jeg trodde jeg var RØD, men føler meg mer brun og grå akkurat nå!

Klem Lykkeliten

(eddas) sa...

Ja..tror jeg har litt av alle farvene i meg jeg:):)
hei hopp og håper ikke du har det så verst...snuppa...
eddaKlemmer til deg...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

online