onsdag 17. november 2010

Drømmen om grønne øyner....


Heisann ;)

Jeg må innrømme at jeg ser ikke på x factor, så jeg vet ikke hvem som er populær eller ikke. Jeg har dog lagt merke til Somalieren Mo. Det jeg har lagt merke til er at han lyser positivisme, glede og pågangsmot. Og det liker jeg, men jeg liker øynene hans like mye !

Jeg regner med at det ikke er den fargen han kom til verden med. Jeg vil også ha slike linser. Jeg vil ha linser som er grønne :)
Faren min og mormoren min hadde knall grønne øyner. Jeg elsker grønne øyner, og er supersvak for alle med grønne øyner.



Jeg bruker linser...rettelse. Jeg bruker en linse. Jeg skulle operere øynene mine for 15 år side. På den tiden var laseroperasjon nytt.
For ett øye kostet det 25 000 kr og for to...jepp 50 000. Vi var unge, jeg studerte. Så jeg tenkte, vi tar ett øye så tar vi øye nr to om ett halvt år.
Nå er det sånn at jeg ser meget dårlig. Jeg har minus 9 på begge øynene. Legen kunne ikke love meg at jeg kom på 0. Siden han ikke hadde operert noen over - 5. Jeg møtte opp...skitredd. Det var skummelt, fælt og vondt.
Siden det er meg klarte jeg å ett eller annet så det føltes som glødende kniver i øynene..høøøm i øyet mitt.
Jeg kom ned på 0. Det ble jo en liten sensasjon i seg selv, fordi legene fant ikke noe arr i det hele tatt.
Øyet så perfekt ut, men som jeg har sagt før...jeg er den største pysa i Trøndelag. Jeg tør itj å operere. Pluss jeg har det fint jeg. Jeg ser perfekt på ett øye og skitdårlig på det andre.
Linser plager ikke meg. Jeg bruker måneds linser...jeg glemmer det.
En gang i året har jeg selfølgelig øyenkatar på ett øye. Det med linsa. Så i ei uker går jeg å myser med ett lukket øye. Ser ikke god ut ...men det gjør jeg visst ikke til vanlig heller.

Seriøst...nå har jeg rota bort igjen....det jeg skulle si...sånn enkelt og greit. Hvor kan man tak i slike linser som Mo har. Finnes de med styrke...vel bare styrke i ett øye ?
Er det noen som har erfaring med slike linser og evnet linser kjøpt på nett. Jeg er gammeldags, drar der jeg har kjøpt dem siden jeg var 13 år.
Jeg burde oppdatere meg, bli litt mer hipp...lære meg å bestille på nett. Har aldri gjort det! Ikke kan jeg noe annet enn å slå på, og av, en data vetduuu....

Anyone ?? Klemmer i vei :)

5 kommentarer:

Trine sa...

Lykke til på jakten :)
har vurdert å bli flink å bestille linse på nett æ å, men ikke flink enda..
Øyan hannes e til å drukne i.. *smelt*
Har grønne øya sjøl, men seff me go blanding av blå og grå! Typisk!
Så har alltid hatt løst på fargelinse, men aldri klart å prioritert det.. hehe!
Huff dyrt å ha dårli syn :P

Ha en super dag, glær mæ til å se resultatet av skapet :D

klæm

(eddas) sa...

Jeg og kunne tenke meg grønne:):)
kos deg
eddaKlemmer

Trine sa...

Aw sukk, takk takk :)
Du e nu go du :)
(selv om æ føle mæ som en "stalker" til tider.. hehe)
E så gøy at du e tilbake i bloggesteam igjen! Bli like gla hver gang du kommer ut me nye innlegg!
Tenke at speilan bli digg som alt anna du lage!
(reine skjære kjærlighetroman det her.. tihi)


goklæm

Refleksjon på livsvegen sa...

Eg har grøne auge... dog ikkje så intenese som han karen der ;-)
Men linser, har ikkje peiling..

klem♥

Anonym sa...

Bare å kjøpe et par hos optikeren din det, tror de har både med og uten styrke. Kjøpte et par hos min optiker for mange år siden. Brune. Tror det var et pår månedslinser. Var ikke noe dyrt å kjøpe der (2-300?). Ble veldig fint, men var litt ekle å bruke, da du får litt skygge når du vender blikket. Linsen var brun i farge med en blank flekk til pupillen. Bestemte meg tilslutt for å operere (-7), gikk rimelig raskt og smertefritt i Ravnkloa i Trondheim. Tror de operasjonene har blitt mye raskere og mer smertefri med årene, om du skulle vurdere det:).

Stina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

online