mandag 22. november 2010

DIY tips :)


Heisann alle bloggleserne mine :)


Jeg kjøpte ett gammelt bilde med en stor bred ramme. Tenkte jeg skulle lage en kritt tavle slik jeg har lagd før, men det kom til meg i en drøm ...ikke akkurat å bruke magnetmalingen til dette prosjektet men til ett annet.


I steden for vanlig tavlemaling som er dyrere og som er vanskeligere å vaske av krittet. Krittet sitter som lim på vanlig tavlemaling( syns jeg ) så kan man bruke bengalack 06 matt.
Funke kjempebra !!

Og så er det billigere. Magtnetmaling er dyrt men genialt. Mange bruksmuligheter.



Her på tavlen er det festet ett magnetbildet fra tusenfryd. Slik så rammen ut før. dette er superfine julegaver til venner og familie. De får noe personlig og unikt. Slike rammer får man på bruktbutikker, loppemarkeder og bruktbo.

Tavlen har disse målene 69 x 49 .Og tavlen kan man kjøpe på Smia eller send meg en mail her på bloggen .


Fremgangsmåt.

  1. Vask bildet slik at det er fri for støv.
  2. Grunn bildet.
  3. Mal på med magnetmalingen. Du må sjekke hvor mange ganger man trenger ved å feste en magnet. Jeg stilte bildet på bordet å satt på magneten. De første to gangene bare gled magneten ned. Måtte male tre ganger.
  4. Mal på med krittmaling eller bengalack eller en annen vanlig matt maling.

6 kommentarer:

Marianne sa...

Hej Irina
Det er en kanon idé. Jeg får virkelig lyst til at prøve. Så fint med den vejledning i punktform. Det kan jeg li'.
By MARIANNE

Fargeheimen sa...

Tusen takk for tipset.
No veit eg kva eg kan bruke nokre av dei store rammene mine til.

Ha ein fin dag. :)

(eddas) sa...

Ja det er helt genialt lurt det der...har hørt at vanlig matt sort maling funker like bra:):)Jo billigere jo bedre:)
kos deg
eddaKlemmer

Trine sa...

Førr en smart ide :)
Hadde en kjøkkenvegg æ tenkte æ skulle male me tavle og magnet maling, men så vant æ jo ei kjempeflott tavle me klokke :D

klæm

Laila sa...

Tips når du bruker tavlemaling: legg krittet på siden og farge hele tavlen før du vasker det av, så vil det ikke henge så godt. Irriterende når det første ordet blir sittende igjen forever.
Men veldig lurt med helt matt maling også. Hvis man vil bruke vannbasert maling, som meg, kan man kanskje bruke den nye fra Jotun, Pure colour?? Jeg har ikke forsøkt ennå, for her er det så mye tallerkenhyllemaling, at alt annet står på vent. Det er jo bra det selger da, men har også lyst til å få brukt andre idéer fra det "utømmelige lageret".

Hellohello baby sa...

For en STRÅLENDE ide!! Nå blir det mange flotte julegaver!
Blir jo kjempe artig å lage dette sammen med barna! :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

online