mandag 15. november 2010

Nazimalerens råd til interiørdamene.

Tjooohoo :)

Det føles som jeg maler herfra og til EVIGHETEN. En stor skjenk, en middels skjenk, ett skap, en stol, en hylle, en tallerkenhylle og tre speil.
Særlig når jeg har mange hindringer å overkomme. Jeg har Nazi maleren, Nazi interiørviteren konstant rundt meg. De vokter meg med haukblikk. De kommenterer alt jeg foretar meg innen maling. Derfor til å være meg, stod jeg opp tidligere for å begynne å male.

Etter noen timer kom Nazi interiørviteren trampendes hjem fra skolen. Den historien får dere i morgen. Flere timer etterpå kommer Nazi maleren hjem. Med engang jeg hørte han i trappen kjente jeg hvordan handa med malepenselen begynte å kjevle....helt ukontrollert begynte malekosten å dirre.
Malingen dryppet over alt.

Akkurat da kom han inn " Faen sjer du itj at hele gulvet e fullt av maling....!!" Jeg begynte å stamme...jamen, jamen...., lenger kom jeg ikke for Nazimaleren stoppet meg med ett skummel blikk. Han stilte seg foran meg, med spredde bein. Jeg satt der på en krakk å følte meg veldig veldig liten....
Han bøyer seg ned....drar pengefingeren bortover parketten. "Sjer du ITJ, det renj nedover skapet her...her har du itj malt fint....sjækk her da....det svæææææære dryppet..."
"Jo, jo, men det var itj sånn før du kom inn døra "

"Ha !!! Pååååstår du at det itj va slik kanskje....ka med å plasser skapet sånn, skuffene må du legg ned...det e lurt å dra på den måten her...ta på mange ganger...men itjmytj maling...bare LITT."

Han snur seg 360 grader rundt." Koss har du fått til å sprut svartmaling på taket da ? Det gjor du forige gang du malte !
Han sukker tungt....å langer ut.Husker du... HUSKER du ka du klart å prester forige gang da ?? Hvordan kan jeg glemme. Jeg fikk noe oppi hampen kjeft for at det rant nedover malingsspannet. Jeg svimmel etter å ha stirret på en mikro, mikro, dråpe av en malingsskvett famlet bakover. Der det stod et malingsbrett fullt med maling. Jeg klarte å dytte den ned noen trappetrinn.

Nazimaleren hvit i ansiktet med fråden rundt munnen skremte meg enda mer slik at jeg klarte å trø oppi det veltede malingsbrettet.
Livredd for de gurglende og primitive lydene som kom gulpene ut av det ildrøde ansiktet hans klarte jeg attpåtil å miste skoen, og dumpet oppi med sokken. Det ble veeeeldig glatt og jeg gled ned trappa...resten er glemt...eller fortrengt.

Jeg sitter nå der med tårer i øynene ...det her, det her...det e verdt iallfall to flasker(julebrus) for å roe ned nervene.

Han kommer inn 20 ganger. Retter på plastikkunderlaget, kakker med neglene der det renner. Sukker tung å går som en galning fanget på isolat.

"E det mening du skal male dæm speilan ?" sier han å peker på speilene jeg har dandert på spisebordet.
Jeg nikker...aner ugler i mosen.
Han springer ned, kommer med diverse redskaper, planker, spiker, mer plastikk, ymse store taperuller.

Jeg føler hvordan hjerte raser inni brystet på meg...."Gud , hanj har tænkt å dræp , nå holde hanj på å dæk te med plast, taper i skjøter. Taper rundt hele bordet, under bordet, hele gulvet og halvveis opp veggan. Fyren sjer tross alt på CSI."

Nå drar han frem spikrer store som sabeltenner. En sag, en hammer og ett skrujern kommer mirakuløst opp på bordet.
Han tar tar tak i en tape som sikkert er ti cm bred. River tapen av med munnen.

"Jepp, nå er det klart. Forresten kanj du godt skriv ett innlegg om at dokk bloggdama slurve med malinga. Husk det e tross alt nånn som kjøpe nån av dæm møblan dokk lage, spille forresten itj nokka rolle om dæm e te salgs eller itj.


Æ for altfor lite kred i denj bloggen din...ja allj dæm gode rådan om innlegg æ kjem med...NEI, ingen kjem på bloggen....iallfall veldig .
Nei...det e såååååå viktig med gode forbredælsa gode redskapa, god maleteknikk, mytji stolthet og en posjon tålmodighet....SI DET TE BLOGGDAMMAN !!!

Da lyner det ut av øynene hans.....han står der midt på plastikken som dekker halve rommet. Midt der.....ved siden av han står hammeren...

Ka sier hanj om blodsprut opp langs væggan ??

Oppdatering ca ti min senere. Jeg hopper opp av stolen. Springer å låser meg inn på badet. Sjekk bloggen roper jeg. Nazimannen/Demelotionmannen " Faen, faen, faen i hælvete, faen du e denj største idioten....360 grader...koss kanj æ sjå taket da ? Du e så dum i matte du...Æ skal faen mæ itj kom med gode råd fler gang...faen....
Du skylde mæ ***** **mang ganga. Og enda mer****.


6 kommentarer:

Marianne sa...

Ja - det er nemlig en god idé. Afsted på loppemarked. Finde billederammer og på med en masse tjubang farve.
By MARIANNE

Trine sa...

herli :D
Å æ som trudde det va du som va blitt nazimaler :D hehe

Sku så gjerne bodd nærmere så æ kunne ha kommet å sett alle mesterverkan dokker jente ska stille opp me :)

Lykke til!

Klæmma til dæ

Anonym sa...

å hjelp han hørtes jo ikke det minste god ut!!! enn å bli så sint!!!
skam deg mannen!!!!

irina sa...

Anonym :) itj saint ja....bra det bare e utenpå da....han vet jo at æ spøke med han. Nå holder han faktisk på å male sjenkene ...og skryter over at jeg har vært "ganske" flink :)

ide-puffen sa...

toillbailla.
Bra det er noen som går over masterpiecene dine he he.

God natt
klem

Elin sa...

Huff ble da nesten redd for deg jeg;)
Skulle da vært på film dette..hehe:)

Håper ellers alt er bra med deg Irina;)

Klemmer Ea

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

online