søndag 20. mars 2011

Hjelp hjelp hjelp......



Er man interiørblogger bør man helst ha ett bra kamera og bra objektiver.... man trenger ikke....men i min jobb så er det ett pluss.Demolitionmannen er i Usa og han fikk beskjed om å kjøpe bursdagsgave til meg. Ett allround objektiv :)

Men nå oppdaget jeg at jammen var det mange treff under sigma 18- 200 mm og alle har de forskjellig pris. Se HER
Men jeg ser ikke forskjellen på de jo !!!

Jeg er dessverre ikke noe proff...min hobby er ikke foto, Det er interiør og så kommer fotograferingen som en bi hobby. Jeg liker å fotografere interiør.

Jeg vet og ser at det er utrolig mange proffe fotografer her i blogglandia. Kanskje en av mine lesere har noen tips. Gjerne send meg en link som jeg kan sende videre til Usa.

Værsåsnill kjære leser...hjelp meg :)





2 kommentarer:

Elin | Draumesidene sa...

Sidan eg er proff (ha-ha-ha) prøver eg meg med eit råd. Eg har ei Sigma DC18-200mm med optical stabilizer, på godt norsk. Veldig godt objektiv! Du kjem close viss du vil, men har også ein viss zoom å jobbe med.

Good luck!
E

Laila sa...

Jeg ville valgt et objektiv som har stor blenderåpning for å kunne ta best mulig bilder i dårlig lys. Da skal tallet f/ (f.eks f/1.8, kan også skrives f.eks 1:1.8)være lavest mulig. Jeg har en billig Canon nærlinse (50mm) med lysstyrke F/1.8 og er kjempefornøyd. Dette er en billig linse til ca 1000,- kr, men skulle jeg fått sendt fra Usa, ville jeg valgt en bedre i metall. Canon 50 mm EF f/1.2 er super til nærbilder. Ellers ville jeg valgt en på ca 18mm til mer oversiktsbilder. Jeg har Canon EF 20MM f/2.8, og den er bra, men ville altså valgt enda større lysstyrke om lommeboka sa ja.

Disse zoomlinsene du skriver om, har ofte veldig dårlig lysstyrke på bortimot 4.5, eller 5.6, og det er ikke så enkelt å ta bilder med i dårlig lys. Da er stativ et must.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

online