torsdag 31. mars 2011

Greeneyed devil.......

Jeg har alltid vært svak for grønne øyner....kanskje fordi jeg føler at jeg har blitt snytt for grønne øyner ...


Min genetiske bakgrunn er hummer og kanari. Det er folkeslag fra hele jorden. Dere vet at jeg er 100 % Colombianer( Stolt av det)
Mange tror at Colombianere er ganske brune og har kullsvarte øyner, men i Colombia finner man alle farger og raser
Min fars familie er fra germansk avstamning. Imperalistene som kom da ett nytt kontinent "ble oppdaget" Så hans familie er ganske lyse....forferdelige lyse. Med hvit hud som aldri blir brun og med grønne øyner.


Nå var jeg så "heldig" å få arvet blekheten ...fiskebolleaktig hudfarge med blodårer som lyser...grøss....Jeg ville arve de grønne øyne, men så vet alle at brunt er mer dominant.Men allikevel.... min mormor er fra Spansk avstamning, også imperalistisk herkomst. De var 12 søsken og alle er født med med blå, grønne, blå, grønne øyner osv Min abuelita hadde grønne. Og av alle barnebarne er det jeg som er mest lik henne ifølge henne. ....ja utenom de grønne øynene da..

Min abuelita hadde også melkehvit hud, langt svart hår og var en kjeftsmelle uten de like.. Hun kranglet med alle og enhver, og ble lett misforstått, sta, temperamentsfull og med mange demoner..helt lik meg med andre ord. Minus de grønne øynene.

Hun var den største rasisten jeg visste om, hun likte ikke svarte mennesker. De laget bråk, ugagn, var stygge utsendemessig og var ikke til å stole på.


Hun overså selfølgelig det faktum at hun var gift med en neger .....men som han kaller seg selv, fra en av de forfinnete negrene. Min abuelito lever enda....og ser uforskammet ut til å være snart 90. Han ser ut som han er 60. Da spanjolene oppdaget Colombia døde mange/ de fleste indianerne av de vestlige sykdommer. Det betydde at min mormors og fars familie trengte arbeidere. Og de hentet arbeid der verden har hentet arbeidere, skal vi være ærlig å si slaver ?

Slaver ble hentet i Afrika. De pakket min morfarsfamilie tett i tett i trange båter. Noen ble shippet til Nord Amerika og noen til Sør Amerika.
Flaks for meg at disse vakre negrene kom til Colombia ...i følge min abuelito.... Hans familie var nemlig av de vakreste negrene i verden. De med små nette neser og smale lepper.... dette er min abuelitos ord.... men igjen, mannen giftet seg med den største rasisten i Amerika. Sammen fikk de 7 mulattbarn som neste alle fikk brune søte barn. ...ja bortsett fra bleke meg.Ett par av barnebarna fikk grønne øyner...grønne øyner og brun hud. Ei fikk den melkehvite huden og brune kjedelige øyner. MEG ! ja, ja..egentelig er de ikke så værste, min abuelito, mor, tanter og søskenbarn har brunsvarte øyner. Mine ble lys brune....
Vet dere hvor nydelig det er


Så fra min fars rike imperalistiske familie, til min abuelitas vi- er -litt -finer -enn- andre-iallfall-bedre - enn alle- svartinger familie. Til min abuelitos  s"romantiske forvrengte virkelighet om å være etterkommer av slaver. Jeg håper at jeg har en eller annen dråpe at de native Colombianerne. Av indianerne...hmm hva skulle nå det være....kanskje alle de vestlige sykdommer ? Jeg får dem "alle"

Uansett...genene skylder meg grønne øyner....tenkt dere hvor stolt min bestemor hadde blitt. Hun brydde seg mye om ikke mest om utseende.

PS. Før noen negative vil slenge med leppe. Jeg er ikke rasistisk i det hel tatt. Jeg er bryr meg ikke om bakgrunn, herkomst eller farger, man skal faktisk LETE lenge etter mennsker som drite så mye i det som meg. Jeg har familie som var  så rik at de trengte livvakt for å gå på butikk. (Ikke at det hjalp, min far ble drept for 24 år siden) Til familie der de sover på jordgulvet. Jeg har familie som er blonde som bimboer til svarte som ..Mandela ?

Jeg er heldig, jeg er superheldig som har det beste i flere raser, herkomster og som jeg kan gi vidre.
Og ja, det å ha arvet eller ikke å ha arvet noens øyenfarge er ikke av viktighet. ....det er en artig familie historie. Det viktigeste er at jeg ikke har arvet min abuelitas rasistiske syn....hi hi....noe måtte hun like med min abuelito :)

4 kommentarer:

Knutepunktet sa...

hihi, skulle vært flua på veggen under en familiesammenkomst. Jeg ser for meg det blir ganske "høylytt". Uansett øyefarge, synes jeg du er en skikkelig flott dame, med bein i nesa og beina godt planta på jorda!! You go girl.

Hellohello baby sa...

Spennende å høre om bakgrunnen din Irina!

P.S. Synes det er helt unødvendig å bry seg om de som kommenterer negativt. Jeg synes ikke du trenger å forsvare innlegget ditt! Vi som har vettet i behold skjønner jo godt at du ikke er rasistisk! De andre (som har så lav intelligens at det eventuelt skulle oppfatter dette som et rasistisk innlegg) kan du bare glatt overse :)
Love u! og love mangfold!

trudemora sa...

Du fikk jo det ene øyet grønt da ser jeg.. ;o))

Anonym sa...

Du kan få bytte øyne med meg,jeg har grønne men har alltid ønsket meg brune. ;))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

online