torsdag 20. mars 2014

Walk in closet


Oppe i andre etasje rett over rommet til pia vår lå det gamle badet. Fra da huset ble bygd i 1958.
 Det hadde en gang vært en dusj og en liten servant der inne. I de seinere årene har det blitt brukt til kott.Noen hadde snekret opp noen form for hjemmelagde hyller der inne.

Utseendemessig så så det ikke ut, det var huset desidert styggeste rom...slitt av tiden, sikkert veldig moderne og fint i 1958. På veggene var det oransje og brun våtroms tapet som flaket ned.
Siden vi ikke har råd til å pusse opp to bad akkurat nå så tenkte Demolitionmannen at vi kunne ta det i bruk som kott igjen.


Irina syntes det var en dårlig idé, skulle det brukes som kott kom det fort til å bli fylt opp med rammel. Så derfor bestemte SJEFEN seg for at det skulle bli en Walk- in - closett.

" Hahaha... walk into the closet, dbokstavelig talt, kunj vært en klosett hær"!"
Jeg lo med.... ville jo ha dette rommet, noen kameler og dumme vitser må man påregne :)

Og jeg fikk det!! Nå er jeg slik at jeg nesten bestandig gjør motsatt av andre. Jeg knaller til med sinnsyke tapeter i alle rom (nesten) men det rommet andre folk velger å male rosa eller en annen farge ( Iom at det ikke skal vises for andre ) vil jeg ha ganske plain.
Jeg har så mange paljettklær i gull og sølv. Og jeg ELSKER dem. Så i dette rommet vil jeg at klærne mine skal kommer riktig frem.


Slik så rommet ut etter at vi hadde dratt av tapet og revet ned hyllene ( Hadde tatt før bilder, men mistet IPhone min ) men veggene var appelsin oransje!!
Det "dumme" med tapetene jeg har valgt er at de fleste er fra helt nye tapet kolleksjoner som kom ut for noen uker siden. At når jeg googler kommer jeg kun på produsentens tapetbøker. Så derfor ser vi ikke så mange hele rom med dem.
På den andre siden er jo det BRA!! Jeg VET at det ikke er mange som har dem !



Tapeten jeg valgte er også fra Eijffinger og deres nye kolleksjon YASMIN se HER. Fargen er som på bilde nr 2. Hvit bakgrunn med gull.

Dere ser det best på bilde nr ett hvordan mønsteret er, men altså hvit med gull. Denne tapeten skal på vindusveggen slik at det er første vi ser når vi åpnet døra. Gulvet skal males i hvitt.
 Det samme skal de andre veggene og vinduskarm blir i hvit bengalack. Skal prøve å male  IrinaStyle rosa i selve vinduslistene helt innerst.


Her ser dere det var en forhøyning i gulvet. Selve hvitfargen blir helt vanlig klassisk hvit.
Får se hvordan vi skal ha det her inne. Ønsker tips om hvordan lage en walk in closett med så liten plass. I vårt forrige hus hadde jeg et eget rom på 16 m2 som garderoberom.

Se HER så ser dere mitt gamle walk in closett.


Tatt fra pia vår sitt rom. Tenkte å feste et speil på innsiden av døra slik at det blir enkelt å se seg selv.
Nå har jeg gått gjennom rom for rom hvordan det blir her oppe i andre etasje. Hva syns dere?

Jeg er veldig fornøyd å gleder meg til å vise dere fremdriften her opp snart.

I morgen skal jeg ta det rommet jeg har gledet meg til å vise dere MEST !! Nemlig stua.... der blir det virkelig IrinaStyle.

Husk at vi har åpent på låven søndag den 23 mars kl 12- 15. Velkommen !! Lik gjerne fb siden vår HER

Tusen takk for at dere titter innom meg. Håper at dere finner innleggene inspirerende :)

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

online