søndag 2. mars 2014

Om det å sitte i glasshus, mens man basjer....

"Interiør skal pirre tankene og tirre øynene"

Det har jeg alltid sagt.......Og jeg vil lage et slikt hus.... et hus der jeg viser vår personlighet og vår stil. Jeg ønsker at folk skal vite at her bor det en kul Colombia dame med sin kule familie.
Og alle får bestemme, barna har valgt farger og tapeter selv på sine rom, men så er mine barn oppvokst med en interiørmamma så vi er faktisk enig om hva som er kult.


Og jeg driver på å krangle med Demolitionmannen, for han vil jo rive ned alt!! Og han hiver ut...det jeg vil han skal hive ut, det gjør han ikke. Det er nemlig furuplank under gulvene på stua. Jeg vil at han skal rive opp parketten slik at vi kan ha likens gulv overalt i huset. Hvitemalte plankegulv, men nei...akkurat der er han tverr og vrang...selv om parketten er slitt!
Alt det andre som er slitt hiver han ut.... grrrr



Uansett, oppdaget den kule tapeten. Jeg elsker Cole & Son, ingen under og ingen over sjekk HER 
Toalettet er kjempelite. Kun plass til en do...veggene er lysegrå og gulvet retro, fra 1976. Egentlig så liker jeg ikke sølv tapeter...eller tapeter som det er sølv på sølv...vet ikke, de er kjedelig.
Denne tapeten falt jeg derimot for. Det er er en tapet som ser ut som det er gamle vinduer med frost/rim.
Hvor kult er det?
Tapeten ser ut som gammelsølv speil/lysestaker ol.
Så om vi tapetserer hele doen med den, så ser det ut som man sitter i en utedo laget av vindu.... LOVE it!!!
Om ikke det er spesielt, vet ikke jeg.


Så var det retro gulvet som ikke er meg da, tenkte egentlig å flislegge det med noen turkise mosaikkfliser fra vårt første hus. Hadde igjen noen ark og da kan jeg tenke på det fiiiiine huset vi hadde i reppeveien på Ranheim.
Jeg liker å ta med meg noe av husene vi har hatt vider til nye hus. Om vi ikke finner mosaikkflisene så tenkte jeg på sjakkmønstret gulv.
Det hadde de ofte på 50 tallet, selv om den trenden startet i 30/40 årene.
Mosaikk passer fint i 50 tallshus, det brukte de mye av.

Ha en fiiiiin uke :)

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

online