lørdag 15. mars 2014

En smak av 1814 på ERSGARD


Åhhh hvor jeg har gledet meg til å skrive dette blogginnlegget. Lover at det kommer oppussing i morgen eller søndag, men jeg bare MÅ få lov til å dele dette med dere :) Som dere vet har jeg butikken "All of Irina på låven" her på vakre ERSGARD.

Og jeg har bodd her i år også, og jeg elsker selve gårdstunet og menneskene på gården ser jeg på som familie.
Jeg syns det er så morsomt å hjelpe til under selskap for gjestene koser seg og VIRKELIG NYTER den 250 år gamle gården og den deilige hjemmelagde maten til Kjellrun.


Kjellrun lager mat slik min bestemor gjorde. Ærlige, god mat uten mye fiksfakseri og rause porsjoner! Det får man ikke mange plasser nå. For jeg har sjekka, siden jeg liker god mat.

Som jeg har skrevet før, leier de ut til kurs og konferanser eller om dere skal feire en spesiell dag.
De har ikke åpen restaurant til vanlig ( bortsett fra makedsdagene til ROUTE 26 )

MEN neste fredag har du/dere mulighet til å koooose dere her på ERSGARD med nydelig mat, fin musikk og ølkurs fra KLOSTERGÅRDEN og øl til.

Kjellrun har dykket ned i gamle oppskrifter og komponert en spennende tre rettes meny.

Forett er det fiske paapeTang  
Hovedrett er lammefrikasse
Dessert er brødpudding med bringebær.



Og hvorfor en slik kveld ? Jo, en av grunnlovs mennene var Petter Johansen Ertzgaard og ERSGARD var hans gård for 200 år siden.
Tenk at samme familie har bodd her så lenge! Og siden det er grunnlovsmarkering i år så åpner altså vertskapet på gården til denne koselige kvelden.

Jeg gleder meg veldig, og siden Demolitionmannen er i Tyskland da skal jeg kose meg for to. Håper det kommer mage hyggelige mennesker som jeg kan prate med :)

ERSGARD kan du også finne på Visit Trondheim sine sider, der de ligger med flere attraksjoner.
Sjekk HER så kan dere se invitasjonen deres.

Lik gjerne ERSGARD sin facebook side HER, de er kjempeflinke til å oppdatere siden sin ofte og med meget bra bilder!






Vi ønsker velkommen til en åpen, sosial kveld i Storstuggu. Vi garanterer gode historier, god mat, godt drikke og herlig musikk. Og fritt spillerom for dere som kommer til å prege grunnlovsmenyen i Ersgard.

Hvordan var ølet i 1814? Vi har fått med oss Jørn Andersen fra Klostergården Håndbryggeri, til ølkurs og en fordomsfri diskusjon om øl i 1814. Vi planlegger å servere Ersgard sitt eget grunnlovsøl på slektsstevne 30. august og historisk marked 31. august.

Kjellrun, vår utmerkede Kokarkjerring, lager et bord med matretter slik de trolig var brukt i 1814. Kalvefrikassé, spekelaks og korintkake - og noen overraskelser.

Jonne og Oddis synger og spiller både før og etter maten. 

Vi vil svært gjerne ha innspill og ønsker både før og under arrangementet. Dere er hjertelig velkommen til å komme med synspunkter om både øl og mat her.

Pris: 550 kroner per person.
Prisen inkluderer ølsmaking - 3 sorter
Øvrig drikke kommer i tillegg.

Påmelding senest 19. mars på FB eller til 2014@ersgard.no. Betaling med kort eller kontant.
Ellers har vi åpent på låven søndag kl 12- 15 Og siden det er 2 år i morgen siden vi åpnet feirer vi med 20 % på alle varer ( Ikke det som er allerede er på salg )

Tom WoWbeina !! Og vi har alle typene på lager! 

Vi servere kaffe, brus, sjokoladekake mm.
Skal se om jeg får tatt noen bilder av det stoooor vareutsalget vårt  å poste :)

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

online