torsdag 27. mars 2014

Tidskapsel i huset vårt!


Neida, ikke helt, men under flere lag tapeter og tynne papp plater fant vi mange mange tegninger, med navn og årstall :) Så artig.


I tillegg fikk jeg en telefon uka etter at vi hadde kjøpt huset. Fra Kari, hun er datteren til de som bygde huset. Så hun og søsteren vokste opp i huset vårt.
Hun kunne fortelle at moren Sidsel hadde vært en kunstnersjel og hadde malt mange malerier.


Jeg sa jeg ønsket å kjøpe et, slik at jeg kan ha et i huset, et maleri malt i huset vårt av hun som bygde og bodde der.
Begge foreldrene er nå døde, men fra andre folk i nabolaget er det bare godord.
Alle sier at de var elskelige og blide mennesker.
Og det vet jeg, Det er kun positive energier i det fine huset vårt!!


Mannen til Sidsel (glemte navnet) han fikk bygget en garasje på 90 tallet. Bak garasjen ble det isolert et ca 20 m2 rom/anneks.. Det skulle han bruke til arbeidsrom, men så ble han syk og døde.
Jeg er litt i tvil hva vi skal bruke det til. Et atelier/ arbeidsrom til meg eller skal jeg bare møblere det som en stue/soverom til når eldstesønnen er hjemme fra studiene.

Vi har jo kjellerstue og vi skal lage et soverom til han nede. Egentlig er det nok rom i huset vårt!! Og jeg som trodde det ble så lite, men så kommer vi fra den stooooore gamle villaen.

Vi får tross alt 4  store soverom, stor stue på 30 m2, stort kjøkken, kjellerstue, ekstrarom i kjelleren. Og på loftet er det faktisk mye plass til å oppbevare kofferter, esker, stoler osv, ikke at jeg skal ha så mye rot. Ett nytt liv med mindre ting :)



Takhøyden på loftet var høyere enn jeg trodde. Så har vi en stor garasje og annekset bak garasjen.
I dag hentet jeg tapetene.... åhhhh, det blir så bra. Demolitionmannen betalte gladelig...han så at kona var blid. Happy wife, happy life!

Og to av rommene fikk første strøk med gulvmaling :)


Livet er helt fint når det gjelder oppussing og familie. Håper helsen min blir like bra snart!! Da er jo bare livet hærlig <3

Husk åpent på låven søndag kl 12- 15. Hadde vært så kooooslig å seg DEG.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

online