søndag 23. mars 2014

Tapet på badet for å skape et unikt og personlig bad.


Huset vårt er som sagt fra 1958, men i 1976 bygde de på vindfang, gang, stort vaskerom og et ok stort bad. Siden badet snart er 20 år gammelt er det mening at det skal til verks, men siden vi bruker penger
 (og mer enn planlagt) på soverom, kjøkken og de andre rommene venter vi med badet til neste år. 
Så planen var å male badet.


Så oppdaget jeg en dag jeg var på OBS noe som het smartpanel og det er jo kjekt. En enkel måte å pusse opp bad uten å bruke formue på membra og andre dyre ting. 

HER kan dere les mer om smartpanel. Det værste er at jeg faktisk syntes at det var fint. Planen er at der det er bad i dag skal bli vaskerom og vice versa, da vaskerommet er større.

Badet som i dag er vaskerom skal bli fint med mosaikkfliser i gull, brunt og svart. Vi skal også ha badekar og dusj...ja hele badet skal bli bra.
Så er det pengene da.....


Derfor skulle vi bare male dagens bad, men med kul smartpanel som ser ut som svarte tynne fliser
(helt sant at det er kult ).
Så derfor kommer vaskerom til å få en oppgradering foran badet. Det er tre vegger som har malt striepanel på dagens bad og den fjerde veggen er dekket av skap.

To av veggene for smartpanel, skapveggen blir malt i mørkegrått 8000 mens veggen bak vasken får den superfine eksklusive( les dyre) tapeten som dere ser på bilde.

Den er også fra  den nye kolleksjonen til Eijffinger Gracia se HER



Veggen til venstre og vindusveggen blir kledd med svart smartpanel. Veggen til høyre hvor servanten er får tapet. Vi kjøpte baderoms skap på ryddesalg på Obs til halv pris. Så det er ikke akkurat det jeg ønsket meg, men av og til må man bare. ( Det var jeg som kjøpte det og ikke DM, men men )
Jeg skal jazze den opp, dere hadde vel ikke trodd noe annet?? Ha et kult speil, kule knagger osv...
Gleder meg :)


Jeg syns egentlig at veggen mellom vakerom/ bad er kul. Skapene er malt gule på badet og grønt på vaskerom. Det som er kjekt er at man kan brette og legge inn hånddukene fra vaskerommet og legge dem inn i skapet. Og da er de klare til å taes ut og brukes fra badet !!
Det borteste skapet er et "tørkeskap"

Uansett så tror jeg at skapene og denne veggen blir grå.
Gulvet skal også males i samme farge.


Satser på å male vaskerommet ( Selv om Demolitionmannen mener det er helt unødvendig nå, men jeg kan iallfall ikke ha grønn listverk!


På dette bildet som er fra gangen ser dere vaskerommet som er åpent og baderomsdøra ( grønn dør, med oransjrosa list)
Tror det blir en ok liten makeover  :)

Det er så morsomt å dele dette med dere og det er såååå morsomt å få så mange flotte tilbakemeldinger om oppussings innleggene.


                                                                   TIPS
Det går fint å bruke tapet på badet. Da blir det garantert et unik og anderledes bad. De fleste tapetene er vannfaste eller vaskbare.

Uansett er det lurt å ikke bruke dem direkte i en våtsone som i dusj. Om du ikke har valgt en våtromstapet.
Jeg skal lakkere min med en matt lakk siden den kommer bak servanten.
Utvalget på våtromstapet er dessverre ikke så stor, men vinyltapeter passer også godt på bad og der er utvalget litt større.

Så ingen grunn til å ikke velge tapet folkens......... I JUST LØØØØØØV WALLPAPER!!

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

online