onsdag 12. mars 2014

Soverommene del 1....det går fremover :)e


Heisann :) Sååååå hyggelig å få tilbakemeldinger på oppussingsinngen.Det setter jeg stooooor pris på. Det har vært rolig på bloggfronten en uke, men jeg lover å oppdatere dere.
Når immunforsvaret er lavt så får man alle andre slags sykdommer, infeksjoner ol...så jeg har fortsatt med å være sengeliggende!

Når man pusser opp hus!!! Kjipt...alt jeg har gjort er å malt kjellerstue og trappa ned til kjeller og gangen der, pluss dørene nede.
I morgen skal jeg bestille tapetene til rommene. Gleder meg :) Blogger om det til kvelden!


Dette er rommet til minste kaosbarnet. La oss kalle det soverom 3. Det er større en det ser ut, men det minste rommet i huset. Tror det er 11 m2
Siden det ble det minste rommet får han første pri på kjellerstua..


Datteren sitt rom, la oss kalle det soverom 2. Det tror jeg er 16m2.


Vårt soverom, tror det er 14m2. La oss kalle det soverom 1.Vi SKULLE BARE TAPETSERE, MALE, PUSS OG MALE GULVENE.
Hahahahahaha...og det blir alltid mer. Fikk en maler til å komme å se. Og da anbefalte han at vi gjorde flere ting.
( Og vi gjør det selv, så han sa det ikke for å tjene penger :)


Det var tapet på noen tynne pappaktigeplater som hadde sprukket opp flere steder. Det var ikke noe vits å ha på fornyer eller armeringsstapet. Det ville fortsette å sprekke og tapeten kom til å bli ødelagt.
Så var det å fjerne disse platene.

Det var en støveste jobbe for studenten vår. Under så la det rupanel og annet panel, men det anbefalte de heller ikke å være "åpent" iom at det er et gammelt hus, så ligger det antakelig en del "giftig" støvpartikler. Husker ikke navnet.


Særlig hvis man plages av astma og allergier. Vi gjør ikke akkurat det, men så er et annet aspekt isolasjon. Og jeg liker ikke å ha det kaldt.
Ikke liker jeg panel heller, så da var ikke det så tungt å svelge. Vegger og tak ble revet og taket etterisolert.
På vegger og tak ble det satt på gipsplater, de er ikke så tykke heldigvis så spikrene treffer panelet under når ting skal opp på veggene.


Mellom soverom 2 og tre hadde det vært åpent en gang ( det er en annet blogginnlegg) så det var kun en enkel lettvegg der, rett og slett sponplate vegg. Det hadde vært lytt. Så der skal vi isolere. Noe annet var at nå kan vi flytte veggen mellom 1-2 meter. Det er ikke mye, men vi skal få inn en seng i det avluket slik at det frigir mer gulvplass.
Noe jeg ikke er så glad for er at DEMOLITIONMANNEN igjen så sitt snitt til å rive uten å spørre!!


Det gjør meg forbanna!!! Vi ble enig om å beholde 50 tallsskapene på barna sitt rom, men igjen når vi blir enig om noe gjør han det motsatte.
Jeg skal gjøre igjen!! Bare vent å se! Oppussing er ikke en solskinnshistorie for parforhold :)


Dørene beholder vi enn så lenge. Det er orginale 50 tallsdører, med litt tøffe håndtak.
De skal males i hvit bengalack 90 glans.
Vi må dessverre også gjøre det samme med veggene og taket i gangen.
Så det går aldri som planlagt, oppussingbudsjettet stiger og arbeidinnsatsen dertil.


Det positive er de fine gulvene under linoliumet, det på soverommet vårt er malt brunt men de andre er i natur. Heldigvis så er det lett å få av linoliumet, det er ikke lim på gulvene og en lett å pusse.
Gleder meg veldig til å male dem hvite.



Vi fant spennende ting under platene og så fikk jeg en spennende telefon fra datteren av de som bygde huset. Så følg med, dere kommer ikke til å bli skuffet over interiøret om dere liker IrinaStyle.

PS. Har mistet IPhonen min så kontakt meg på allofirina@gmail.com eller helst på fb...mailen min er heller ikke frisk :)

PS.Åpet på låven søndag kl 12- 15. Nye varer :)

VELKOMMEN!! Og nytt innlegg i morgen

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

online