onsdag 19. mars 2014

Stairway to heaven.....trappen opp til soverommene.



T/I RINA

TAPET


foto: Fargerike)
Ja, tenk dere en tapet som har fanget mood svingningene mine!! Og som heter nesten det samme. Jeg elsket denne tapeten fra første gang.

Min første tanke da jeg så den var hvor jeg kun ha den, men da bodde vi i gammelhuset vårt og det var solgt så jeg kunne ikke pusse det opp.


WoW bein kjøper dere av meg. Dvs de blanke beina, har flere typer. Se HER

Så jeg tapetserte noen sponplater på låven og desto mer jeg kikket på den,  desto mer likte jeg den. Så for hver  hus visning vi var på så jeg for meg TRINA en plass. Og jeg visste ALLTID hvor!!

I vårt nye hjem visste jeg at den måtte være i trappegangen og gangen utenfor rommene.
Tapeten er energisk, frisk, feminin og maskulin på samme tid. Og i håpets farge !!




Denne tapeten limited edition fra Trend by Fargerike. Den kom ut høsten 2012, det året grønt ble kåret til årets farge.Du kan lese mer om Trina HER

Jeg var så heldig å vinne en styling for fargerike i 2011. Det kan du se HER og jeg vant med dette bidraget HER


Gulvene blir som dere vet, malt hvite og vi fjerner laminatgulvet i gangen.Trappetrinnene blir også malt hvite, men veggen mellom trappetrinnene (hva nå det heter) blir malt i fargen over som heter smaragdgrønn og utviklet av Fargerike.

 Jeg elsker rett og slett Fargerike, de er innovative, god på å fange utenlandske trender og de tør!!
 HER er hjemmesiden til Fargerike og har du ikke likt dem på Fb så gjør det!! De er kjempeflinke til å oppdatere og INSPIRERE.

Og da jeg fikk høre at favoritt malebutikken min her på Stjørdal skulle gå inn i Fargerike ble jeg såååå glad.


Slik så gangen ut da vi kjøpte huset. Sikkert malt på 90 tallet en gang. Og kanskje utgått på dato, men jeg føler at dette absolutt var Sidsels sine farger. Damen som bygde huset med sin mann og bodde der inntil 2 år siden.

Hun var en kunstnersjel og hobbymaler. Skal vise dere hva vi fant under papp sponplatene senere. Det var så koselig.


Disse platene hadde begynt å sprekke opp på veggene og i taket så vi måtte rive ned. I gangen valgte vi sponplater siden de tåler en god del mer dunk mot veggene. Demolitinmannen tenker på alle de tunge møblene som skal opp!
Veggene mellom trappetrinnene var grønne før også, nå blir de sterkere grønn ( samme grønnfargen som i tapeten) Smaragdgrønn

Vi skal også rive vekk panelet i gangen. ( Jeg MISLIKER panel VEEEEEELDIG STERKT! )
Jeg syntes vi kunne beholdt paneltaket i gangen fordi det er rupanel og det går sånn til nød.


Her ser dere hvordan det så ut 17 mars. DM mente at vi måtte kle igjen all panel i både vegger og tak så det ikke kom giftig isalasjonsstøv ut i huset!!
Jeg mente at det mest økonomiske var å beholde panelet i taket!! Og der stod vi, som vanlig å diskuterte. Da han sa. " I samme slengen fjærn vi det stygge panelet i gangen som du mislike!"

" SOLGT! " ropte jeg ut. Og dermed da jeg kom innom i dag hadde vi fått et helt nytt gipstak i gangen.
( Egentlig myyye finere enn panelet)
Så måtte vi sette på en ny takluke opp til kaldloftet.


Trappen ovenfra. Døren som dere ser står åpent er vaskerommet som skal bli til bad. ( Det blir om ca 1 års tid) Til høyre for trappen er kjøkkenet.


Her ser dere panelet jeg mente vi kunne beholde for så å male hvitt, bare for å være mer økonomisk. På dette bildet ser dere også de tynne papplatene som sprakk opp å gjorde vårt oppussingsbudjett myyyyye større!!



Det er virkelig morsomt å skrive om oppussing og så artig å få tilbakemeldinge deres. Dere er så supre!!
Hmmm, hvilket rom skal vi ta neste? Vil jo fortelle om alle med en gang!!

                                                 


Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

online