mandag 26. september 2011

Pusser du opp et gammelt hus ? Tips og råd :)



Heisann & Hoppsann :)

Vet dere, jeg kom plutselig på at det er en ting jeg ikke har blogget om :)



Da vi flyttet inn her for 7 år siden, var det mange små rom. Det var i for seg greit, men vi ønsket mer lys og mer space. Vi hadde allerede brukt en formue på skifte all det elektriske. På vegger, tak, nytt bad og parkett på alle rommene i 2 etasje. Dette er ett stort hus...så pengene gikk.....


Problemet var at det stod igjen hull i gulvene. Hull der de gamle veggene hadde vært. Og siden vi ville vente med å legge ny parkett ( Noe det aldri ble noe av ) Så stod hullene åpne...og vips kunne noe falle ned å brekke foten.


Det vi valgte(Jeg) å gjøre var å legge spotter i gulvet. Det ble trekt elektriske kabler. Slik at vi fikk frem lys. Vi har mulighet til å dimme lysene. Det er bare ett ekstra piff til interiøret.Det er noe annet man kan gjøre. Jeg stod nemlig mellom å legge lys eller å fylle hullet med noen kule Steiner, falske blomster ol. Hvis du da velger dette tipset ville jeg ha valgt plexiglass på toppen .


Dette er et tips jeg har skrevet om før, men mange nye lesere siden da. Stuen her var i en mørk rødfarge panel. Her gikk vi inn med stooooor forakt. Vi rev ut panelet. LIKER IKKE :) Vi la sponplate og ...Nå husker jeg ikke hva den type strie heter ( kommer snart ) men den er helt slett. Veggene ble malt helt hvitt. Hold dere unna eggehvit og cafe latte. Det er farger så forandrer seg fort. Plutselig sitter du å lure på hvilken farge du kjøpte ?



Her hadde vi også ett problem. Her stod det et svær monster av en peis. Peisen var dekket av murstein i en rar farge. Så den ble revet, og så stod vi igjen med samme problem som sist. Vi valgte å fylle gapet mellom parkett og peis med stein.
Det er en type pebbels, du finner de i blomsterbutikker/gartneri. Jeg burde ta dem opp før jul, siden disse har ligget i ett år. En vask blir bra :) Hiv dem i dusjen og la dem tørke der.



Av og til, istedenfor å kjøpe alt nytt og bruke en del penger kan man tenke litt utenom boksen. Jeg håper at noen kan med seg disse rådene videre :)

Ha en suuuuper kveld.

Husk at vi skal ha åpent hus !! Her kan du lese mer om det.

2 kommentarer:

Bringen Blomster sa...

Hei :)
Hadde tenkt å male stuen min eggehvit, men nå ble jeg jammen usikker gitt :)) Mener du at fargen forandrer seg over tid eller at den forandrer utrykk etter lysforhold ol. ?
_synnøve-

Bringen Blomster sa...

Hei igjen :) Takk for svar. Har fobi mot gult så da tror jeg nok jeg styrer unna eggehvit ;) Ha en super uke! :)
-synnøve-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

online