lørdag 21. mai 2011

Suprise familien din :)


Heisann alle søte og positive bloggleserne mine. Håper dere har hatt en fantastisk flott dag i dag :) Og at dere får en like fin dag i morgen. Jeg er innom for å dele denne oppskriften med dere. Har linket til den i dette innlegget HER for mange år siden :)
Jeg laget disse hornene til 17 mai frokosten som var veldig tidlig. Med hjelp av fb venner fant jeg ut hvordan jeg skulle gjøre det. Har du lyst å overaske familien eller gjester med varm rykende ferske horn ?MEN ikke liker å stå opp såååå tidlig. lag deigen kvelden før. Det tar deg ca 20 min å kjevle ut og sett dem i ovnene. På 3 kvarter fra du står opp kasn du ha verdens beste varme horn....hmmmmm Bare følg oppskriften under, men istedenfor lunken veske tar dere kald veske. Sett deigen i kjøleskapet. I morgen er det å kjevle ut og steke. Herlig !!

Ingredienser:
8 dl hvetemel
1 ss sukker
1 ts malt kardemomme
60 g smør
3 dl melk
1 pk. gjær
1 sammenvispet egg til pensling
Valmuefrø til pynt

Fremgangsmåte:
Bland mel, sukker og kardemomme. Smelt smøret, ha i melken og varm blandingen til den er fingervarm. Rør ut gjæren i væsken. Hell den i melblandingen og elt deigen til den er smidig. Dryss inn mer mel til deigen er glatt og ikke kleber, og slipper bakebollen. La deigen heve under plast på et lunt sted ca. 30 minutter.

Kjevle runde leiver og del hver leiv i passe store spisser, form horn og legg dem på stekebrettet. Etterhev under plast på et lunt sted ca. 20 minutter. Pensle med sammenvispet egg og dryss valmuefrø på. Stek hornene midt i ovnen ved 220 °C i 10-15 minutter.

1 kommentar:

Unknown sa...

Dette fikk jeg lyst å prøve!
Takk for tipset :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

online