lørdag 7. mai 2011

Mitt festbord :)

Siden NIB sin utfordring er å vise festbordet så fant jeg ut at jeg skulle sjekke arkivet mitt. Og da ble det min sønns konfirmasjon for to år siden.


Det var en hektisk vår der jeg dro alle loppemarkeder for å finne sølvplett og messing som jeg sprayet med crome spray. Det var mitt stor interiørtips for to år siden...hooo hooo nå blir jeg kvalm å se en crome sprayflaske. Og det er IKKE tull :)



Pidestallen dere ser var i messing, å ble sprayet i crome. Vi kjøpte mange mange bukketer med røde roser på Obs for det var de fargene han ønsket seg. Hvitt og rødt. Jeg kjøpte litt oasis og jeg laget noen forte blomsterdekorasjoner med røde roser, eføy og sølvtråder. Det tok meg bare en halv time å stappe i vei i alle hull :)




Jeg ville ikke ha noe likt, derfor ble alt handlet på loppemarkeder, noe ting lånte jeg. Brukte to typer servietter de hvite ytterste var "harde" brokade servietter og de innerste var røde servietter av røde roser ! For å ta igjen de virkelige rosene.Den store sølvkandelaberen ble kjøpt på loppemarked for 150 kr. Det var den dyreste pynten...i utgangnspunktet koster den flere tusen :)


Jeg er mer en stor-interiør- dame, enn ei små dill interiør dame....dvs...jeg klasker heller opp ett stort nytt skap enn å pynte ettbord eller hekle noe heklerier for å ikke snakke om å kle på kaniner og dukker. Jeg har bare ikke tålmodighet til det !....og derfor antagelig ikke så flink til dille :( ...men dere vet Djevelen er i detaljene...eller Gud...eller hvem det nå er.


Men ideene har jeg ...og visjonene om plass og tid :) Ideen var som sagt. IKKE noe likt. IKKE noe symmetri. Helst IKKE noe nytt. Ting skulle være gammelt og brukes på en ny måte, og billig loppisting.


Jeg brukte gamle kaffekanner, fløte og sukkersett i sølvplett. I alt dette satte jeg roser tett i tett for at det skulle bli stramt og maskulint. Høyreklikk på bildene så blir de større om du vil se de større.


Det samme brukte jeg gamle pokaler til. Jeg valgte kun eføy på pidestallen som var ved konfirmantens høyre side. For å markere en høyde og det spesielle.


Sønnen min liker å spille gitar og bassgitar. Så bordkortene ble cd med bildet av han. Invitasjonene ble også laget og designet av meg med god hjelp av snilleste og flinkeste Wenche, tsiden jeg ikke kan noe med data. Bildene ble tatt av meg. Slik så invitasjonene. Se HER
Greit å bruke samme tema og farge på invitasjon, bord og takkekort.


Ingeting var likt..alt hummer og kanari...og likevel så fint. Gjestene syns bordet ble fantastisk og det ble vi også. Jeg klarer nemlig ikke bord der man handlere en masse på IKEA for å lage et festbord. Det blir mye mer personlig om man tager hvad man haver...but thats me :)


Været var fantastisk, så vi flyttet kaffen ute. Da flyttet vi med alt ute. Hentet ut store kurver med syrin og hegg. Det som er dumt er at det er kun disse bildene jeg fikk tatt. Jeg var så stresset den dagen at jeg ikke kom på å ta bilder og da jeg til slutt begynte så var jeg batteritom. Ikke hadde jeg bra kamera, men de bildene er fine nok, minnene lever i hjerte....

6 kommentarer:

MissMette sa...

ღ me like...
NYDELIG dekket festbord, Irina ღ
Masse lykke til i konkurransen hos
NIB :) ...og ha en riktig fin helg
Klem fra Mette

Hellohello baby sa...

Nydelig Irina. Hummer og kanari? Vel vel, den røde tråden er crom og da blir det jo ikke hummer og kanari likevel. :)

Turid sa...

Bordet ditt er nydelig, Irina. Liker ideen om hummer og kanari, som du har fått til og bundet sammen til en enhet likevel.
Lykke til i konkurransen! :-)

Klem, Turid

Knutepunktet sa...

Jeg syntes dette bordet var helt nydelig!!!

Drømmeland sa...

Så utrolig lekkert, likte det du har gjort med å spraye alt crom.
Har planer om å gjøre det samme i midt bryllup.
lykke til, ha en strålende dag

Anonym sa...

Kjempe fint bord, og veldig flotte dekorasjoner. Likte spesielt godt pidesstallen :-) Veldig flink blomster dekoratør var du :-D
Jeg er blomsterdkoratør, så ta det til deg.KJEMPE FINT!!!
Grethe :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

online