torsdag 11. oktober 2012

Store møbler i et lite rom = HELT RETT






Elsker dette bildet !! Dette bildet tar nuven av alle mytene for hva som man ikke kan gjøre med små plasser. Nr 1 Farger !!! Det er lov å ha farger selv om man har liten plass. Nr 2, forskjellige mønster ! Det går også, det ser ikke rotete ut.Og det jeg skal ta for meg i dette innlegget. Syooooooore møbler.


ALLE og da mener jeg alle som kjenner meg, eller har møtt meg eller som en eller annen form har kjøpt noe av meg eller jeg av dem.... de vet. Irina liker det STORT !! Det har jeg alltid sagt. Heller noen få store ting en masse nips. Det har jeg vel skrevet hundredevis av ganger her inne. Ha store lyskroner/ lamper over bordene. Og det er virkelig ikke noe som heter. Jeg har ikke plass !!
Ok, dere forstår.


På dette bildet er det brukt speil, for å gi inntrykk av større plass, helt rett og helt rett og ha et så stort herlig bord :)
En kjent feilgrep er at folk tror at stua feks ikke er så stor. " Jeg kan ikke ha stor lyskrone. Soverommet mitt er så lite at jeg har ikke plass til 180 seng... "Det er tull. Har du iallfall 40 cm fra sengenden til veggen er det kjempeflott og helt passelig :)


I forhold til hva mange tror, så får faktisk store møbler i små rom rommene til å se større ut. Har man større møbler, blir det også mindre plass til masse små nips som uansett stjeler plassen. Selv om du bor i ett slott.


Egentlig er alt det man ikke trodde var lov i små rom "LOV". Man skal ikke begrense seg. Ikke tenk. "Søren jeg har så liten leilighet, jeg kan bare ha små møbler, jeg kan ikke ha farger, jeg kan ikke mønster og jeg må bare ha hvite nyanser slik at jeg får inn mest mulig lys... "


Jeg sier lucky you !! Det er i små leiligheter man får bruk for personlighet, kreativitet og så blir det sååååå koslig og mindre vasking .
SE på lampen ?  Den tar nesten hele bordet ....men helt rett !!


WIIIII Her har man tenkt utenfor boksen.To store lamper over et lite bord OG de står ikke over bordet en gang !! Om det hadde vært to enkle svarte stoler til hadde det vært et kjedelig bilde... noe det er langt i fra nå !! Om det hadde kun vært en enkel lampe over bordet hadde ikke bildet fårtt balanse.. Da ville det vært tungt midt i pga av den store sofaen, men pga at lampene er trukket ut og bort fra bordet så balnserer det interiøret og det er helt perkekt !
Dere kan se mine gigalamper HER 




Denne store sofaen tar opp mesteparten av stua. Se for dere denne stua med en bitteliten to seter og et lite bord. De som hadde bodd her hadde antakelig prøvd å stappe inn ett par stoler til, kanskje en liten kommode. Rett og slett for å mer plass. Da hadde det sett fullpakket og trang ut. En stor sofa og stua for rette proposisjoner.


På dette bildet ser dere sikkert hva jeg mener, tenk dere to store sofaer og et stort soffabord her inne. Da hadde rommet sett mye større ut :)

MEN ingen regel uten unntak og i interiør så er det INGEN regler. HUSK det. Dere skal leke, prøve dere frem, feile, prøve igjen og så heeeeelt til slutt så MÅ dere følge hjertefølelsen. Det er da virkelig flott interiør lages.

Og tuuusen takk til alle dere som har meldt dere på interiør og redesign kurset mitt. Herlig altså. Har enda igjen noen plasser. Så alle som vil lære mer og blir INSPIRERT kan enda melde seg. Sjekk HER.

Alle som får plass på kurset vil få en mail når kurset nærme seg, der jeg spør hva dere kunne tenkt dere å lære. Så om det går med alle 10- 12 plassene jeg har, så fletter jeg det inn. 

Ha en fiiin dag.
 Bildene ble alle lånt på nettet. Litt her og litt der og jeg mistet helt oversiktet etter 60 bilder på en halv time :)

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

online