tirsdag 5. juni 2012

Sommertråkk 17 juni






Søndag den 17 juni skal flere av de driftige damene på route 26 arrangere åpne gårder med mange flotte aktiviteter. Jeg er med blandt disse fordi jeg har butikken på en vakre Ersgard. Utkant Norge er jammen bra vakkert og mangfoldig. Det har jeg lært det siste halve året. Jeg har i mange år hatt ett ønske om å flytte til et lite gårdsbruk. Da kunne jeg hatt en liten fjøsbutikk, cafe, høner og gjess i hagen....
Det er sikkert mange som har denne drømmen.
Noen av disse damene har gjort det, andre har giftet seg med en odelsgutt og noen igjen er odelsjente til familiegårder som er flere hundre år gamle.

Vi har hatt noen møter for å få dette arrangementet i boks. Og jeg sitter igjen med et ord jeg bruker alt for mye rundt disse damene. FANTASTISK !!

Jeg er stum av beundring for disse driftige damene. Og jeg tror også at de som kommer vil være det.

Jeg kommer til å skrive mer om dette før sommertråkket... eller rettere sagt vise dere fantastiske bilder av hus og interiør.

Det er mye vi kan by på. Det er ment å være en fantastisk sykkeltur  mellom de 9 gårdene og galleriene som er med. Det er en tur på ca 9 kilometer. Jeg er helt sikker på at om man ikke har kropp til å sykkle så går det fint å kjøre. Min familie vil ikke hjelpe meg på butikken den dagen, selv om jeg bad om hjelp. Nei, de skal hoppe i høyet, de skal klappe hest, de skal spise boller, de skal......, men ikke de skal hjelpe mamma.

Jeg får min mor som bor på bondelandet 8 mil unna til å komme for å se på hva de har fått til på dette bondelandet.. bare mellom deg og meg... bondelandet på route 26 er mer meg og vakrere... enn den dalen jeg kommer fra. Kan ikke skrive navn...for da blir det vel rabalder av de som elsker seg der.


Jeg begynner med gård nr 1 i kveld. Gleeeeed dere til å se den hvite shabby chic gården.... eller hvit chic er vel bedre å si... uansett... dere kommer til å elske det !

SOMMERTRÅKK... sykkel mellom 9 gårder med ulike aktiviteter. Søndag 17 juni kl 11- 16.

Jeg holder stengt denne uka, men kommer sterkt tilbake lørdag den 16 og søndag den 17 !!


Hvordan vet du at du har kommet til rett gård ? JOOO, se etter en fargeglad sykkel. Gjett hvilken farge vi skal ha ?

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

online