fredag 15. juni 2012

ØFSTI VENSTRE


 Sommertråkk, route 26.

Gård nr 5 er Øfsti venstre og Oddruns Ateliér
Gul sykkel viser vei....




Gårdsdrift med kornproduksjon og mohairgeit hold.
Mohairgeita holdes for ulla sin del og er gode beitedyr i krattskogen.
Seks bukker er hjemme og ønsker gjerne at noen kommer å hilser på.

På stabburet er det garnutsalg av mohairgarn spunnet hos Telespinn AS (spinneri i Telemark) og Oddrun har en del håndspunnet effektgarn. Den DYKTIGE og flittige  damen har selv spunnet de siste tre årene Hun gjør alt  fra klipping, vask, farging, karding og spinning. WOW sier jeg ! Oddrun spinner med ulik type ull, ikke bare mohair. Hun putter inn perler og stæsj der hun føler for det…

Og når hun ikke gjør typisk bondeting så maler hun.Ikke Irinamaling, men kunstmaling. Og jeg lover dere, at hun er utrolig DYKTIG !!! Jeg har selv sett mange av hennes bilder. Hun er skolert innefor det klassisk figurative og mange av bildene bærer preg av det. Oljemaling, kull og akrylmaling, hvilket medium hun bruker avhenger av ønsket uttrykk og humør J

På stabburet er det garnutsalg, salg av enkelte tovede produkter, kombinert med et lite galleri i 2 etg. Og igjen det er utrolig fine bilder, jeg stod å kikket og kikket på et bilde av Norgesglass som så jeg ikke for mitt liv kunne skjønne at hun fikk til å se ut så "virkelig"












Så er det meg som har såååå lyst til å få med meg alt dette, men jeg skal holde meg på butikken vår og håpe at DU tar turen innom. Jeg sender resten av familien ut så de kan kose seg. Ungene mine gleder seg MYE. Og jeg kan love at dette blir en minnesrik tur for foreldre/besteforeldre og barn. Og en helt anderledes dag. Trøndelag er vakkert og med masse muligheter. Og disse driftige damene på route 26 har jeg ikke annet en stor beundring for.

Husk at på Ersgard blir det servert hjemmelaget potetsuppe. For barna finnes det tomatsupper. Så er det salg av sjokkoladekake, skuffkake, havreruter, brus og kaffe.
Så hva med å ta middagen på en 250 år vakker gård med masse sjarm. Og da kan dere gå de 50 meterne opp til låven der jeg har interiør og bruk :)

Og om du ikke har tid og mulighet til å sykkle route 26. Er det fullt mulig å komme kjørendes. Vi har parkeringsplasser nok :)


Velkommen 



http://www.allofirina.com/search/label/Sommertråkk    for andre innlegg om sommertråkk


http://www.allofirina.com/search/label/all%20of%20irina%20butikk  for andre innlegg om butikken


PS :) Oddrun sine bilder


Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

online