tirsdag 12. juni 2012

Eidum Gårdsbakeri

Heisann & Hoppsann 

Gård nr 2, en rød sykkel viser veien.







Dere husker sommertråkket som skal forgår søndag den 17 juni ? Les på denne linken slik at dere husker.  http://www.allofirina.com/2012/06/sommertrakk-17-juni.html    Håper å se mange av dere.


Gård nr 2 er Eidum øvre, med Eidum Gårdsbakeri. Solvår er den driftige damen bak denne bedriften vi skal besøke. Solvår er en av 6 søsken og hun levde godt i Oslo, jobbet som ergoterapeut. For ett år siden valgte hun å komme hjem for å ta over gården fra 1841.


To små barn og en stor tom låve....hva skjer da ? Jo, hobbyen ble til jobb. Solvår gjorde likegodt om den gamle låven til et bakeri i desember. Hun har åpent to ganger i uka. Tirsdag og fredag kl 1530 til 1730.
Her kan du ta deg en tur innom å kjøpe deg en bolle eller mange. Og selfølgelig er det kaffe å få kjøpe. Hjemmesiden til Eidum Gårdsbakeri med info og produkter finner du her

 http://www.eidum.no/produkter/

Jeg har funnet ut, at hver fredagskveld skal jeg dra til Eidum Gårdsbakeri å kjøpe brød til helga. Herlig å bo i nærheten.... jeg blir alltid glad når jeg finner ut slike "hemmligheter" som gjør livet litt mer verdt å leve ( godt ) det må også være en perfek gave å gi bort ett par hjemmelaget brød. I like !!



Her ser dere at låven har blitt industriell... herlig. Solvår er en herlig dame med glimt i øyet. Hun står sikkert i bakeklær å tar i mot dere. Hjemmelagde boller og brød... hmmmm . Jeg skal stå i egen butikk, men jeg skal sende over noen for å handle for meg.

Kommer mer i fredagens adressaavisa. GLÆ DOKK

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

online