lørdag 10. oktober 2009

Slanketips ;)

Ole Brum er ikke dum han. Det er det vi alle skulle ha gjort, Hvis det ikke går på helsa løs.
Jeg er så forfengelig at jeg vil være slank for at jeg kan føle meg pen,
Det hjelper absolutt ikke at andre sier at jeg er pen.
Hodet mitt sier at jeg ikke er det.
Slike negativer tanker har vi alle
om oss selv, kan jeg tenke meg. Feks så har jeg sett på artikkelen i Adresse kun engang, av flere grunner, ene var at jeg så helt for jævlig ut. Jeg har slanket meg flere kilo etter det. I tillegg til de 6 nå. Og så har jeg kuttet ned noen medisiner som gjorde meg tykkere.
Eldstemannen sa det slik. " Mamma du så tjukk ut, du sjer itj sånn ut i virkeligheten"
Nei,,,kanskje ikke. Men det er ille nok. Jeg har ikke vært så flink som jeg burde, men jeg skal bli flinkere.
Jeg har ikke trent noe, Som jeg sa til en venninne som spurte meg om jeg hadde begynt.
" Æ jogge itj når det regne, itj når det e sol, itj når det e vind og iallfall itj når de e kuldegrader !!"
Ergo aldri sammenfattet min gode venninne.
Det har jeg tenkt på.
Så nå folkens, nå skal jeg begynne på vannarobics og vanlig kjedelig aerobics....men denne kroppen skal ned 22 kilo til. Det har jeg bestemt meg !!
Og vet dere hva. Dette klarer jeg !! Og vil det eller ei....her blir det litt slanking og mye interiør i de kommende måneder. Og jeg trenger sikker masse hjelp fra dere ;)På begge emnene.
I dag har jeg fått råd fra en flink massøse. Og disse rådene skal jeg ta med meg.
Jeg vet at det er noen av mine leser som slanker seg.
men disse rådene gjelder også fint for slanke folk.
Drikk masse av vann, det vet alle, men vet dere at dere skal drikke mange ganger om dagen, men ca kl 21 skal dere slutte. Man må gi nyrene ( det er de ??) fritid ?? Så ikke drikk vann om natten.
Vet dere at ett glass iskaldt vann med isbiter forbrenner ca 9 kcal. Isvannet for fart på forbrenningen !!Det så jeg på legene på kanal fem.
Men hvor mye vann skal vi få i oss ??
Jeg lærte ett regnestykke i dag.
La oss si at man veier 88 kilo , du skal dele det på 2. Dette skal du gange med 2,2 gange med 30. Da for du 2,9 liter som du skal drikke.
Jeg vet dessverre ikke hvorfor...det fikk jeg ikke helt ut fra min thailandske slanke massøse.
men jeg tror på henne. For hun har sagt så mye som stemmer :)
Og om morgenen skal jeg begynne med ett glass vann med presset lime, og litt salt i.
Nå skal dere se. Neste måned skal jeg gå ned 8 kilo !!
Drikk ett stor glass før hvert måltid.
Så vil jeg takke over lykke ønskningene. Dere er bare store mennesker !!Fantastiske rause mennesker som unner folk godt !!
Og det har jeg alltid sagt, at der er folk som er sikkre på seg selv, lykkelig og med store hjerter som er sikkre på seg selv og sin verdi som gleder seg med andre.
Tusen hjertelig takk. Og ha en god helg !! Når dere leser dette er jeg sikkert på vei til Oslo ;)
Men jeg lover dyrt og hellig å komme innom dere alle !!

Masse klemmer

13 kommentarer:

victoria (huset i byen) sa...

så utrolig spennende med den utstilling på kunstmuseet...
blir spennende og følge vidre..
og det med vann er helt riktig er godt for hele kroppen..
er så spent på dine vegne du må ha masse lykke til med alt, gleder meg til å følge deg vidre på din ferd..
ha en flott helg
klem victoria

TONE sa...

STÅ PÅ----VANN ER GODT...VIL FØLGE DEG PÅBLOGGEN FOR Å FÅ NOEN TIPS...JEG ER NY I DENNE BLOGG VERDEN...MEN SÅ GØY DER ER!!!

adales verden sa...

Stå på, skal heie så du hører det;)
Kanskje får jeg hentet motivasjon til å gjøre noe selv, det hadde vært noe det;)
Klem

Flittiglise Norway sa...

Stå på:)) ha en flott kveld

ralfefarfars paradis sa...

Så spennende at du skal på museum!! Det hadde vært skikkelig gøy å sett bordet ditt i virkeligheten..så det skal jeg virkelig prøve på hvis jeg får meg en bytur! Masse lykke til med slankingen- du er jo på god vei!!

tinemor sa...

Flink du er!
Jeg har kuttet ut brus! Det gikk med en del liter i uka her ja. Og sjokolade, godterier og potetgull er lagt på hylla. Deilig. Savner det ikke heller. Helt utrolig. Klart det i tre uker nå, -stolt.
Men du : ikke slutt med medisin uten samråd med lege!! Viktig. Mine medisiner gjør meg å pløsete og kraftig, men jeg kan ikke slutte med dem, og da må man bare gjøre det beste ut av det, ikke sandt?!
God tur til hovedstaden
Klem

Mari sa...

vannaerobic er knall, det går jeg på 2 ganger i uken, anbefales:) flink du, så dette klarer du.., jeg går rundt med imsdalsflaska mi med vann og drikker hele tiden, kuttet ut brus (og det smaker ikke lenger) så da får man satse på at resultatene kommer etterhvert.., har turområde nesen ret utafor døra, som jeg går hver dag.., målet er 50 ganger før jul, og det skal jeg nok klare, kjekt og ha et mål for seg selv..., god tur til oslo :)

Refleksjon på livsvegen sa...

Å du er flink!
Men ikkje gå for fort fram, ting tar tid. ;-)
Kjekt med gode råd!
Kos deg i Oslo....

Lunalei ;-) sa...

Wow - så flink du er!! Stå på, så når du nok målene dine!!! Jeg har lyst til å prøve meg med rockering - men jeg må nok kjøpe meg en ordentlig en først!!! Skal man ha salt i vannet...??? Er det for å få opp forbrenningen??
Ønsker deg i allfall lykke til - og så håper jeg du koser deg masse i Oslo!!

Thelma Louise sa...

Hei på deg! Takk for sist..:-) Et kort men hyggelig møte! Håper du kommer deg vel hjem fra Oslo med alle dine nye ting, og at du holder deg god og varm på føttene.:-)

Klem fra Gry

Unknown sa...

Hei havnet innom her på bloggen din - fikk bare lyst til å si at den er jo bare helt fantastisk!
Maken til fengende måte å uttrykke seg på! I tillegg er bildene som du viser fra ditt hjem alldeles nydelige!

Hit kommer jeg garantert på besøk igjen :o)
ha ei flott kommende uke.

Hilsen Eva

Norwaystyle sa...

Lykke til med utstilling og slankingen. Ser at du har bestemt deg for å gå ned i vekt, så det klarer du. Mitt beste slankeråd er å spise alt du har lyst på - inkludert sjokolade - bare at du må spise mye mindre enn du har lyst på. Det vil også gå lettere om du trener. Finn noe du virkelig liker. Dropp aerobic om du syntes det er kjedelig. Det viktigste er at du er i bevegelse. Bare 10 minutter om dagen er bedre enn ingen trening. Aerob trening (ex gå, sykling, roing) som får hjertepumpa til å slå fortere forbrenner mest fett. Selv trener jeg mye med ulike fitness DVD'r kjøpt på Amazon.com. Masse lykke til.

Anonym sa...

Hei!
Ser at du slanker deg. Husk at det er kostomlegging over tid som gir varige resultater, ikke å ta av 8 kilo på en uke!! Det blir du syk av. Kjedlig men sant...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

online