søndag 4. mai 2014

I LOVE COLOR !!! Før og etter bilder av stua


Dere kjenner meg nå, Irina den fargerglade, Irina the queen of wallpaper!! Jeg elsker farger og det er absolutt ikke noe motegreie for meg...hverken tapetene eller fargene :)
To death do us part :)


Det er jo så herlig at vi alle er forskjellige og med handa på hjerte så kunne/ ville jeg aldri ha bodd i et hus med betongvegger/kalkmaling i alle rom.
Det var faktisk en kunde som sa det til meg i dag da vi snakket om tapetene mine og forskjellige stiler.

"Gråe vegger i kalkmaling i alle rom ser jo ut som innsiden på et fengsel jo"

Personlig syns jeg en vegge eller to er jo fint, i rette settingen.Og mulig det blir en vegg i kjelleren med det...men men....


Tjaa, tjoo jeg må tenke på det. Jeg malte en vegg med betong en gang for lenge siden...ca 10 år siden. Det fantes jo ikke kalkmaling og de på byggvarebutikken ristet på hodet da jeg fortalte hva jeg skulle gjøre.
Jeg var også ok fornøyd med den.


Ikke at jeg kunne ha gjort noe med det, veggen var betong!! Måtte sikkert rive ned veggen. ( Klinte betong på fiskebeinsstrie)
Nå er det kalkmaling som er det store. Jeg tror at det blir sånn 80 tallsgreie.


Akkurat som fiskebeinsstrie og fliseborder...vanskelig å gjøre noe med etterpå ( ikke umulig, men vanskerlig)og du irriterer deg over det når trenden er over. Tapeter da!! Joooo de har faktisk vært inn i mange hundre år!!
Folk har alltid hatt tapeter etter industrialiseringen og helt sikkert før...håndmalte tapeter.


Og blir du lei, hva da? Ja, da maler du over!! Irina kommer aldri til å male over sine og når jeg blir lei, ja da skal jeg schmokk opp nye....slik skal jeg gjøre, helt til veggene kommer bulendes over meg og jeg dør lykkelig, lykkelig med alle mine elskede farger rundt meg!!


Ærlig talt, kan man bli sur av å se min vakre rosa tapet eller den gule som dere så i går!!

Jeg kniser i fryd HVER dag over mitt herlige hus. Det er så meg!! Det er helt umulig å ikke smile når du kommer inn.


Det finnes ikke gråe hverdager i mitt hus. Om det stri regner, hagler og det er snøstorm så står mitt hus i full blomst.
Vi har alle farger representert her inne.... så det gråe holder vi ute.


Elsker det herlige bordet mitt, men fikk inn tre nydelige bordplater i dag fra 1680 og de andre er fra 1750 !! Kor herlig er det.... Jeg er litt rådvill...vil ha!!
Kan jeg ha mange wow bord som jeg kan bytte på?


En ting er jeg glad for og det er at jeg selger disse beina, ellers hadde jeg brukt en formue på å kjøpe mange til meg selv.
Husk vi selger til spisestue også :)


Med tre skruer i hvert bein så bruker du 10 min. Jeg skal lage et wow bord som jeg skal selge. De dørene vi fikk i dag er ikke så store som dette å passer bedre inn flere plasser.
Det vi har nå er gedigent!


Send mail på allofirina@gmail. com om du vil kjøpe. Åhhh nå kom jeg på noe lurt. Jeg kan ha et bord for hver årstid.

Da kan jeg faktisk ha et av dørbladene jeg fikk i dag. Jeg skrur bare ut beina fra dette bordet og fester det på den nye plata.



Sånn så det ut før. HER er mer om stua. Under parkett, linoleum og plater lå det fine gulvet. Det ble malt og da ble det fint. Så glad jeg valgte å rive ut parketten :)

Ha en alldeles herlig fargesprakende, dynamisk, fyrverkeri uke :)

Og tror du meg ikke når jeg skriver at det er umulig å forbli sur når du kommer inn her?
VET DU, da inviterer jeg DEG på kaffe og kake.

Om du fremdeles er sur når du går så skal du få ett sett wow bein!

1 kommentar:

Anonym sa...

Gratulerer med NYTT hus. Du/dere er så flinke. Synes det har blitt så lekkert. Heldig du som har en handy mann som kan gjøre dine ideer virkelige. Jeg digger din stil og at du tør og velge mange farger. Du er et fyrverkeri !!!
Og kjøkkenet var kjempefint.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

online