lørdag 3. mai 2014

Før og etter bilder av kjøkkenet


Det kommer et bilderas av kjøkkenet vårt. Det er dessverre ikke ferdig enda, men mangler listverk og elektrisitet. Vi må flytte inn arbeidlamper som vi må ta strøm fra vaskerommet i en svær skjøteledningrulle :)

Vi har iallfall et hus tenker jeg :)
Så da kan det bare ha mange mangler enda.


Av og til må man inngå et kompromi med seg selv. Retro kjøkkenet ble det så mye styr med. Jeg måtte få det inn i Norge og det måtte vi fortolle.Forhandlene var superhyggelige så det var dumt.
Og jeg ønsket ikke å bruke penger på det da jeg hadde brukt en formue på 11 forskjellige tapeter i huset :) hehe


Og i tillegg ville det ta mer tid enn et IKEA kjøkkenet som de hadde på lager. Det var ikke det IKEA kjøkkenet jeg hadde lyst på en gang, men jeg var desperat i påska. Jeg ville ha skap og skuffer. Så vi kjøpte det like før påske og satte det opp da.


Så da ble det faktisk kjøkken fra IKEA Irina :) Vet dere hva, jeg er veldig fornøyd med det.
Jeg valgte overskap med glass slik at kjøkkenet ikke skulle føles så trangt og lukket. Det skaper illusjon om luftighet.


Flisene ble kjøpt på Right price ties og kostet kun 99 kr m2. På andre flisebutikker kostet de ca 600 kr.
Tapeten er fra Cole and Son og heter Cow Parsly.
Den er UTROLIG FIN.


Tapeten er MYYYYYE finere i virligheten det sier alle som er innom. Feks stuetapeten syns jeg er like kul på bilder og in real life, men denne er mye finere i virligheten, både fargen og mønsteret.



 Gulvene fant vi under linolium og gulvplater. Det malte vi hvitt. Har fått tre strøk, men skal gi det flere strøk. Elsker det solefall :) Steinplate fra IKEA, men med vår flaks kom den ene ødelagt.Vi får en ny selfølgelig.


Så måtte vi flytte komfyr og mikrobølge ovn ( som kan brukes som stekeovn helt mot døråpning. Ikke så veldig lurt, men Demolitionmann kalkulerte feil på noe :(
Men men....

Elsker også vasken min, sinkvasker blir så fort brune og vanskelig å få dem til å skinne, men denne er så fin.:) Krana kan du bevege og spraye litt rundt med.Kjekt når man store kaseroller feks.


Tapeten er kjøp phos Størdal maleservice eller fargerike som de har blitt.


Her ser dere steinplaten og håndtak i messing, syns det passet bedre med tapeten.


Flisene og fugene med glitter. Jeg valgte sølvglitter, men det finnes i gull og i multifarget glitter. Vet ikke om jeg angrer at jeg ikke tok gull, men kjøkkenvifta er i  rustfritt stål.


Glitteret er ikke over the top.Det er diskret, men utrolig fint.



Kaffeserviset ble kjøpt i Sverige i påska og har en alldeles nydelig turkisfarge som dessverre ble blått med Ipaden :(


Og på bilden under ser dere hvordan det var !! Litt av en forskjell ikke sant?
Jeg ser at jeg ikke kunne hatt hvite vegger, det hadde blitt for kjedelig for meg.



Kjøkkenet er ca 20 m2 så passe stort :) panel ble revet ut og det ideelle for meg hadde å ikke hatt det i taket også, men vi giddet ikke å rive ut det også.


Kjøkkenet virket mye trangere med overskap på begge sidene, derfor ble det flis. Og jeg som aldri har likt flis mellom benkeplate og overskap. Liker det veldig godt nå.


Døra rett frem ble malt og døra til høyre blir en skyvdør med speil. Tøff!!


De sprossegreien til venstre på bilde ble også revet slik at det skal virke større og luftigere.
Hva syns dere om kjøkkenet? 

Får til å lese kommentarer men ikke poste dem.

ÅPENT PÅ LÅVEN I MORGEN KL 12-15. VI SPANDERER KAFFE OG KAKE. Minus 20 % på en vare :)

HER ER VEIBESKRIVELSE <3

Husk vi er på facebook HER
Husk vi er på instagram HER

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

online