mandag 29. august 2011

Road trip to Sweeden...part 8 :)


Heisann....... dagene går og jeg består :) Jeg føler jeg har mange interiøroppdrag og makeovers, men det stopper seg også. Halvferdig prosjekter...ett gjøkur som holder på å males har noen bord...og fremdeles ikke ferdig med rosaskapet, men i morgen skal jeg ta sjeen i en annen hand!


Det er veldig mange som spør meg om Sverigeturene mine, og de lurer på forskjellige tips ol. Jeg møtte en bloggleserBruktbo...hun kom bort til meg å sa at hun leste bloggen min og at hun fulgte rådene mine om kaffebesøk i Åre og loppisen . Hun kjøpte et persisk teppe der for 200 kr Fikk det takstert i Trondheim, og da viste det seg at det var verd noe mellom 10 -20 tusen kr. Så det er kanskje ikke dumt å følge noen av mine tips...hooohooo. Vi tar med jevne mellomturer en roadtrip til Sverige. Familietur aldri sur. Bare det at vi ofte er sure...


På en roadtrip i Juni stoppet vi ved Millistgården. Jeg har skrevet litt om dem før. Det ligger kanskje 20 min før dere kommer til Åre fra Norge. Ungene ville gjerne kysse en elg. De har nemlig elgefarm der du kan gå inn å kose med de tamme elgene...jeg innrømmer det. Jeg var litt skeptisk, men det var bare sååå moro. En kjempeflott opplevelse. De som driver gården er utrolig kreative, dere husker sikkert den kule Tven som var skjult av gamleplanker ?



I selve cafe´n kan du kjøpe de deiligeste hjemmelagde kaker. Og selfølgelig hjemmelager mat. Hvorfor ikke spise litt etter at man har sett på elgene, eller før.


Du kan selfølgelige overnatte i et høyst personlige hotell, her har de innreddet med gamle møbler. Det ser ut som ett hjem, og ikke et hotell. Jeg likte det svært godt og har allerede bestemt meg at jeg skal overnatte der en gang. Kanskje i høst ?



Det er veldig rolig plass, men uansett hvor du går på tunet finner man kreative løsninger og utrolig herlig atmosfære :)


Det er elge farm, flott hotell, koselig cafe, ett gammelt sjarmerende hus med spøkelser, som kommer i ett annet innlegg. Og selfølgelig er det loppis i andre etasjen av fjøset. Jeg fant en gammel lampett( veldig, veldig kuuul ) og så fant jeg meg noen kule støvletter fra Repley og de var så og si ubrukt....nice...tror jeg betalte 100 kr for dem. Hun som tok i mot betalingen var helt fra seg at hun ikke hadde sett dem, slik at de ble hennes. Bruk øynen der, det var også mye ræl.


Om høsten er det ekstra fint å dra over til Åre, alle de vakre fargene. Det er en ganske koselig tur som ikke er så så lang. Utrolig hvor mye man får med seg på en dag. Jeg kommer selfølgelig med flere tips om hvor dere kan dra på en roadtrip :) Ha en fin kveld og en fiiiiiiiiiiin uke.

Alle mine roadtrips til Sverige kan dere se HER. Kanskje er det noen tips å ta med seg :)

3 kommentarer:

salige lavendel sa...

Så fantastisk å få så nær kontakt med elgene!!! Vil gjerne dit en gang. Bildene dine var skjønne.

Evami sa...

Så dere har besøkt Arthur, Arnljot, Bodda og Wilma:)) En sykt spesiell opplevelse! Rope på elgen og så kommer de som en hund:) Åre forever in my Heart,alle 4 årstider:)

Anonym sa...

Hotellet der minnet meg litt om hotellet i Fjærland. Gamle skinnmøbler og annet..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

online