mandag 28. januar 2008

Etterlyser min høgt savnede energi :)



Her skulle jeg ha sittet i "egget " og bare sett på stjernene.......

Men i steden ser jeg etter energien min....


Det er vel egentelig det jeg gjør, bortsett fra at jeg ikke har noe stol til 40 tusen, min er mer moden for Containergirl
Og stjernehimmelen er byttet til en pc.....
Når jeg går på jobb er den så vidt der...kan føle at den vil opp og fram.
Jeg har enegi til kundene mine....
Og hodet begynner å ta av...
Tenker på allt jeg skulle gjordt når jeg kommer hjem...kontorarbeid, maling av tusen ting, sette på en vaskemaskinn eller to....
Særlig det å være kreativ....tenker å ta bilder av mine selvgjordte ting.....men i løpet av dagen så blir det borte...vips i løse luften , en eller annen sted mellom ..ja, vet ikke hva mellom æ....
Kan hende den ikke har vært her i hele tatt...
Prøver ikke å tenke på det....ville ha skremt vannet av meg.
Som sagt , er det noen ut i den store verden som har sett den, så vil jeg gjerne ha den tilbake !!!
Belønning utloves til den personen som bringer den tilbake....og samtidlig sørger for at den blir!!
På forhånd tusen takk......og håper på tilbakemeldinger ......

4 kommentarer:

Anonym sa...

Heisann!

Er ikke det der med leting etter energi en ting i hverdagen tro? har på følelsen av at det er mange som leter etter en energi KILDE......
Dagen går jo rett og slett ikke opp,og det at en går med konstant dårlig samvittitghet for ett eller annet en skulle gjort,tror jeg er den største tapperen av energi....

Hvis vi kunne tatt oss 5 minutter og kikka på stjernene,tatt en kopp kaffe og bare nytt nuet,så tror jeg at mange av oss kunne funnet igjen litt energi..

Vi er så alt for opptatt av å være den perfekte mor,kjæreste,arbeidstaker,venninnne,datter, at jeg tror vi glemmer oss selv og våre egne behov....
Også en energi-tapper.

Men selv får jeg litt energi når de små barne-hendene kommer og legger seg rundt halsen og han omtrent roper "MAMMA,JEG ELSKER DEG".
Kan klare noen litt ekstra da:)

Håper du finner litt enregi de kommende dagene,når du skal til Danmark.Du får nyte dagene og ta vare på deg selv:)

Klem

Oleiv Lene sa...

Kjære vene, du er alt for pliktoppfyllende og ærekjær! Hva er det verste som kan skje hvis du ikke får malt det du skal, hvis du ikke får rydda gangen, hvis du ikke får tatt de bildene? Det er jo ingen som gir deg refs eller ser på deg som en dårlig person for det...??
Jeg tror du må senke kravene litt. Jeg får inntrykk av at du suser så fort avgårde at du ikke rekker å sette pris på de og det som er rundt deg og glemmer det som egentlig er viktig i livet? Og, ingen kan være kreativ under press, -kreativiteten kommer når du har det godt med deg selv, det vet du sikkert;)
Nei, nå skal du legge noe av det som ikke er livsnødvendig til side, også skal du tenke litt på dine egne grunnleggende behov som gode netter med søvn(!), sunn og riktig mat, rikelig med vann (min 2l) og en lang koselig tur i frisk luft med dem du er glad i (ta med deg masse god frukt oppskåret i biter!). La ting ligge! Sett deg opp ei liste med MÅ GJØRE ting, og KAN VENTE ting, også jobber du etter den.
Og til slutt, hvis du ikke allerede har det, så skaffer du deg vaskehjelp som vasker huset ditt. Det skal jeg gjøre når jeg begynner i jobb igjen! Det er en ting du strengt tatt ikke behøver å bruke energien din på;)
Ja det var noen av mine råd fra egenerfaringsboka...(jeg begynte også å trene litt yoga og lærte meg å bruke pusten riktig!)
Ha ei superduper uke!
stoor klem!

hannemor sa...

Hei igjen !! Du må jo ikke stresse sånn kjære deg, jeg er enig med de andre to damene som har skrevet her. Trekk pusten dypt inn og langsomt ut, kjøp en bukett tulipaner eller andre ting som gir deg glede, tenk på alt du HAR gjort, og glem alt annet en stakket stund!
Men for all del, jeg kjenner meg igjen. Spesielt etter jeg oppdaget bloggverden der ute, jeg sitter jo i timesvis hver kveld og kikker innom alle. Og jo mer jeg kikker jo mer ideer får jeg , og dårligere tid,,hehe..
Men har nok lært meg etter 45 år at det er viktigere å finne roen og lykken i seg selv,og ikke alltid jage etter noe, prestere noe, være noe. JEG ER!!! ..og jeg liker det!! (o:
Lykke til i Herning til deg da,,,jeg har sååå lyst å dra! Men jeg får kose meg med min nye bok og fine blomster så lenge. Klem fra vest!!

irina sa...

Jeg nytret livet...og de rundt meg...de som kjenner meg vet det. Men stiller høge krav av meg selv....ja ;)
Tror jeg er lei vinterer ...derfor så er jeg litt energifattig-----
Men snart når sola titter fra.......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

online