tirsdag 20. desember 2011

En pust i julestria.




Heisann alle mine søte fantastiske blogglesere.

Måtte slenge inn ett innlegg så dere ikke glemmer meg. Hvorfor, hvorfor er desember stress ?? Men du og du så fantastisk morsom stress.



Jeg har igjen mye !! Jeg som skulle begynne tidlig ...uff og uff....Jula kommer allikevel sies det. I tillegg til alt det jeg skal og burde har jeg blitt spurt om jeg kunne tenkt meg å dekorere og pynte på lokstallen til jul. Der kan alle som er ensomme, flyktninger, rusmisbrukere eller rett og slett folk som har lyst til å feire en anderledes jul komme. Ingen påmelding, det blir god mat og pakker til alle. HER kan du se fb invitasjonen. I den andledningen må jeg spørre dere som bor i nærheten. Er det noen av dere som har tomme blikkbokser, vinflasker eller norgesglass dere vil gi bort ? Dere kan også levere pakkert til frivillighetssentrallen og på lokstallenfredag( lille juleaften)


De fleste av oss er superheldig som har det så godt, mange har det ikke så bra. Jula e vakker på den måten at vi tenker på det og ønsker å gjøre en forskjell. Jeg vet at det er mange herlige mennesker som leser bloggen min og er superflinke til akkurat det. Vi har alle noe å lære fra dere :) Og tuuuusen takk til dere som tenker på andre. På søndag laget jeg varm eplegløgg gløgg. Oppskriften på den er.

4 porsjoner.

1 liter eplejuice
skall og saft av 1 appelsin.
skall og saft av 1 sitron
1 kanelstang
3 hele nellik
1 ss honning

Bland alt i en kjele. Kok opp la det trekke i ca 10 min .
Avkjøl gløggen med krydderne i ca 1 time slik at kryddersmaken blir trukket godt ut. Sil bort krydderne og varm opp igjen til servering.


Godt ja :) nå skal jeg fortsette..leverposteilaging og diverse... HOOO HOOO ha en aldeles fantastisk dag til dere alle. Og TUSEN TAKK for at akkurat DU leser meg. Jeg setter stoooor pris på alle som gjør det.





6 kommentarer:

I en Sving sa...

Det er godt å gi litt tid, penger eller saker til de som trenger det. Ga akkurat to sekker klær og masse leker til Fretex som kommer til nytte nå i julen. :)
Det føles godt å dele og gi :)

Me sa...

For en fin og trivelig blogg du har, blir glad av å lese den :)

Tindrande Auge sa...

Koselig! Så velidg god ut den gløgggen :) ha en fin kveld videre! Klemmmer fra Nina

Bjørg i Skien sa...

Glad jul Irina, vært koselig å følge deg dette året. Lykke til med 2012!

Trollmora sa...

Jeg titter innom for å ønske deg en riktig god jul og et fremgangsrikt nytt år 2012!

Katharina sa...

Fortsatt en flott jul og et fantastisk 2012 til dere:)

Kjekt å lese om det gamle huset...elsker det:)

Juleklemmer fra Katharina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

online