fredag 5. desember 2008

Make over før jul....igjen...

Ja, her er mitt juleprosjekt. Som alle andre tradisjoner må også denne spesielle tradisjonen vidreføreres. Hvilken tradisjon er det ?

Jo, den at jeg på død og liv må gjøre noen radikale forandringer hjemme før julen.

Ja du har så rett, det er rett og slett ett dumt påfunn. Sånn alminnelige normale folk vil jo si at det kan man gjøre etter jul. Jeg har feks stått å malt ett 50 kvm2 stort kjøkken, panelvegger, paneltak og innredning. Og det var mye arbeid !!! Men før jul skulle jeg ha ett helt hvitt kjøkken og ikke eggehvitt. Dette er 6 år siden :) Ikke at andre så den store forskjellen.......

Kanskje dere folk i bloglandia er mer som meg. Håper at jeg ikke er alene om å være slik iallfall !! Denne sofaen hadde jeg på butikken til den ble ødelagt. Som dere ser så er "stroppene " som holder fyllet og fjærene ødelagt på en side. Er det noen som har erfaring med slike ting !!!


Forige gangen jeg malte den , ble den malt i svart maling, glansgrad 90. Og kjære Linda stiftet på en lilla sengteppe fra IKEA. Denne gangen skal den bli hvit 90 og ett linstoff som trekk. Det er en flott sofa så gleder meg til jeg blir ferdig med den :)
Kjære Demolitionman gratulere så mye med 40 års dagen !!


Tusen takk for alt du gjør for meg , for alt du hjelper meg med, og for den omtanken du viser meg i de nære ting :)

klem

14 kommentarer:

Mari sa...

ååå for en knallfin sofa:-) kan desverre lite om hvordan få den bra, men er ikke i det minste tvil om at du får det til og at den blir knallfin..., akkurat som meg du, skal ha ting ferdig til jul, har da faktisk ingen prosjekt på gang enda, hmmm, kommer sikkert:-)
ha en flott fredagskveld..

Evami sa...

Grattis til Mr.Demolition mann:) Tenk 40 år..... Men dte går bra,har en som er snart 41 i huse tjeg,og han er brukbar enda:) Tihi...

den sofa´n er jo bare så stilig,men les Hjem delen av ADressa i dag,der står det om en møbeltapetserer,kankjse du kan plukke opp noen tips????

Og gi meg litt av den energien der da Irina:) Kunne trengt den til rydding og vasking og diverse i heimen. Ommøblering trenger jeg ikke før jul,men det er jo så masse annet en kan finne på med litt ekstra energi:)

Ha en alldeles strålende fredag og feir bursdagen til din kjære med måte:) Klem Eva

My home is my Castle sa...

Åhhhh.
den sofaen ser bare dritfin :))

Klem,kari

tinemor sa...

Så tøff du er!
Men ikke noe problem for deg vet du søta!
Du må stifte på nye stropper med stiftepistol.
Du kan ta strisekker som du bretter to-tre ganger. Det skal være sterkt nok.
Lykke til!
Ønsker deg en super fredagskveld.
Stor klem

Bjørkely sa...

Hei, hei!
Jeg er glad u "står fram" som litt overvirig juloholiker :)
Jeg er nemlig også det...

Jeg er faktisk kommet så langt at jeg tror vi skal kjøpe nytt kjøkkenbord til jul.. vil ha et hvitt. Jeg har også fått samboeren til å orden opp en gammel lyskrone og hengt opp .. siden det skal være perfekt til jul.. :)

God helg!

Mitt hvite hus sa...

Ja dette prosjektet ditt gleder jeg meg virkelig til å se ferdig=)
Likte sofaen veldig godt. Bordet ditt også=)

Nyt helgen Klem Kerstin
PS: Lykke til!!!

Synnøve sa...

For en energi du har:)))
Sofan er fin og blir sikkert ennå finere:))
Så fint du har skrevet til sønnen din.Fikk tårer i øynenen av og lese det.
Ønsker dere alle ei fin helg:))

gratulerer med 40årsdagen til mannen din

Klaffen sa...

Sofaen var knallfin. Har dessverre ingen erfaring med dette, men du kan vel "stoppe den" med nye fjærer, og trekke igjen? Spray lakkere den sort blank ville bli dødsrått!!!!!!!Gratulerer med mannen. klem

H elle K sa...

Lekker sofa, jeg har noe lignende,men leverte den inn for reprasjon.. Det er mye jobb når underlaget er ødelagt.. Lykke til og ha en fin helg.. kristin

Anne sa...

Noen som kjenner seg igjen tro???
Føler meg virkelig truffet her jeg sitter, for i går sprang jeg rundt med lamper her gitt... Skjønner ikke hva det helt er med meg å lys og lamper. Er og blir mørkt her uansett hvordan man snur og vender på det. Vel. våre soveromslamper havnet i alle fall over sofaen på stua, og nå gjenstår det bare å se hva mannen sier når han kommer hjem igjen fra tur.

Hilsen en som håper å se lyset...

Ha en toppers lørdag da!!

Alven sa...

Hei :-)

Digger slike sofaer!!! Den blir nok lekker etter at du har fått fikset den :-) Ha en fin helg :-)
Og gratulere med mannen :-)

Klem

Klaffen sa...

Hei du. prøv med 0,5 dl sukker du - hi hi. En feil på siden gitt, men takk for at du gjorde meg oppmerksom på det1 Stor klem

Laila sa...

Jeg har lagt av en sofa på fretex som hadde ødelagt bunn akkurat slik som din. Jeg gikk (uheldigvis) til en møbeltapetserer og hørte hva jeg kunne gjøre med det. Hun sa at det måtte skiftes fjærer i bunnen og at det ville komme på nesten kr 18000,- (10000,- bare for fjærene, og resten for stramming/binding) å fikse det. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, skal jeg kjøpe den likevel og prøve å binde fjærene ned igjen, eller bare droppe hele greia. Jeg har jo så lyst på den, men vet jo innerst inne at møbeltapetsereren vet dette bedre enn meg. Hun hadde sett på den selv og slått det fra seg. Men du klarer helt sikkert dette, Irina, for du er handy. Og så har du jo en handyman. Lykke til iallefall, så får jeg bare gruble litt videre på mitt dilemma.

Ja, du "kjenner" meg. Jeg har vært her inne mange ganger, og du har vært noen ganger hos meg. Vi har to like tapeter om du husker det?

Marias skriblerier sa...

Hei og hopp igjen!

Joda, banneren kan jeg lage for deg vet du :D Suuuuperkoselig med en adventsgave! :)

Hmm... det er vanskelig for meg å finne ut av bredden på headeren din, for da må man være innlogget på profilen... Jeg kan finne ut av bredden på den som er der nå, men den er jo egentlig for kort i forhold til resten av innlegget.

Men du, gjør følgende:
1. Når der innlogget, velg "tilpass", deretter "utforming".

2. Øverst står det nå "Legg til eller ordne sideelementer", klikk "rediger" på den øverste rubrikken under der. En lang smal boks.

3. Nytt vindu åpner seg. Velg "fjern bilde". En liten tekst i grått kommer frem nederst, hvor det står: "Bildet blir forminsket til å være 724 piksler bredt." Det står kanskje ikke 724, for det er bredden på min header, men ihvertfall, det er DET tallet jeg må ha før jeg begynner med banneren din.

4. IKKE TRYKK "LAGRE", for da fjerner du banneren din, men TRYKK "AVBRYT"! :D

5. Gi meg beskjed når du har funnet tallet, så skal jeg fikse en ny banner til deg!

Lykke til! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

online