torsdag 7. november 2013

NOVEMBERMARKEDET med håndarbeid, spennende butikker, loppis og selfølgelig ALL OF IRINA

Nå er det nedtelling, 4 dager igjen til det kosligeste markedet jeg har vært på.Tenkte å skrive i Norges land, men da hadde jeg fått illsinte kommentarer. Dere skjønner poenget, det er veldig kos.






Dere som leser bloggen min vet hva jeg mener. Sjekk HER.Seks gårder og en cafe holder åpent søndag den 10 november kl 12- 16. En familiedag med aktiviteter for hele familien. I fjor var det flere hundre innom og vi håper det øker på.

Dere kan lese hva de forkjellige plassene tilbyr av aktiviteter i innlegg under.
Siden jeg elsker Sverige ( skulle ønske jeg var svensk ) så tenkte jeg å dra markedet litt lenger. 
De på ERSGARD har vært kjempeflinke med å skape en levendes gårdstun da de begynte  med novembermarkedet for 3 år siden. 

Jeg elsker den episoden da Emil i Lønneberget var på marked og fikk med seg en hest tilbake. Den stemningen av folk som selger mat, dyr, musikk, tinger og tanger mm. 
Det ville jeg oppleve i 2013 !


Så stolt må jeg si at vi har fått mange mailer av flinke folk som vil deltar :) Jeg har fått noen bilder (noen lånte jeg på deres nettside )
Vi er så heldig at den populære klesbutikken STORY skal ha stand med nydelige klær. En butikk jeg anbefaler å besøke. HER er facebook siden deres.

Ingrid Hoff begynner å bli kjent som en en ambassadør for mennesker med Morbus crohn  Hun er også en ettertraktet og flink modell. Hun designer Ingrid-armbånd ( So what, make a diffrent )
Facebook siden er HER


May Lise Hoel er en kjent kunstner som har hatt utstilling bla i London. Hun har med seg flere flotte litografier, reiseposer og speil. Hjemme siden hennes er HER


 Sjekk ut de fantastiske og unike speilene.


Så er det to bilder av et ektepar som driver å lage bla disse flotte tingene. De stiller også med hjemmelaget marmelade og biscotti som de skal selge. Julegave til de som har alt?


Jeg vet iallfall at jeg skal handle julegaver og støtte de som driver med å lage unika varer. Da vet jeg at de får en gave som ingen andre har gitt dem. Og at jeg samtidig er med å støtter initiativtakerne .


Kommer også en dame som driver med redesign av interiør. Hun skal stå med ei som lager smykker og drivved produkter.



Facebook siden til Bjørg er HER.


Så kommer det noen flotte damer som strikker og tover flotte varer. Ble kjøpt votter og sokker i julegaver i fjor :) Og hvem vet, kanskje i år også?


Smia er en cafe og bruktbutikk som ligget i sentrum av Stjørdal. De pakker med seg ting og tang å kommer for å selge på novembermarkedet.
Facebook siden deres er HER.


Da jeg var lita jente elsket jeg mariusgenseren min, gleder mitt hjerte å se disse fine strikkegensere, luer og votter.


Hva med å kjøpe en veske ingen andre har maken til.Unik og fin !


Jula er rett rundt hjørnet og det er morsomt å ha en ny unik julepynt hvert år :) Det er kanskje bare en greie jeg har?


I fjor kjøpte jeg pannebånd i julegave til tanteungen min. Og jeg bestilte den i irinaStyle rosa. Frøken Milla og mamma lager veldig mange fine ting :) Pannebånd, lykter, vognpose, hårspenner, lue mm.
Facebook siden deres er HER



Anita er ei bloggvenn som har blitt ei god venninne :) Jeg digger bloggen hennes og hennes lekenhet med farger og former. Hun har også kjøpt en del knallfarget IrinaStyle design.Bloggen hennes ser du Livet i åkerkanten HER

Så kommer de triviligeste juletreselgeren som finnes med "verdens fineste" juletre. I fjor hadde vi det fineste juletreet EVER :) Donald tre som stod seg uten at det ble barnåler overalt. De tar i mot bestilling på søndag og for kun 40 kr tillegg kjører de det hjem til deg når du ønsker det!

Edelgran koster 350 kr og ønsker du et tre mellom 3-4 meter koster det 450 kr. De kommer også på julemarkedet vårt den 15 desember om du ikke får til å komme på søndag.
facebook siden er HER


Så kommer det flere privatpersoner som har ryddet i skap og boder. Vi får vintageklær. Klær og sko som ikke blir brukt får nye eiere. Kopper og kar og vesker +++ mange andre flotte LOPPIS. Håper jeg ikke har glemt noen.

Jeg har også begynt å rydde ut av skapet mitt.....klærne mine er for store!! And i like it....derfor skal de bort. De 16 kiloene jeg har slanket bort skal ikke på. En liten digresjon...hehe...

Som dere ser, så har vi en blanding av julemesse, håndverksmesse og god gammeldag loppis.


Fant denne på fb :) Likte den. Ellers blir det musikk fra arvingen på ERSGARD og søsken, salg av julenek, vafler, cupcake, varm hjemmelaget potetsupper mm.

Hest og vogn kjører mellom gårdene så en liten tur er også mulig. Sjekk linken til de andre gårdene og hva de tilbyr i innlegget under.

Ta med familien på en SUPER FAMILEDAG( like spennende for de uten barn også ) for store og små. SØNDAG 10 NOVEMBER kl 12-16.

Har helt glemt å nevne meg selv. IrinaStyle by all of Irina har mange gode tilbud og mange nye varer.
HER er min facebook side.

Alt dette foregår på ERSGARD.

Trenger du veibeskrivelse finner du det HER

I tillegg kommer det fire elevbedrifter som driver med kunst,  salg av fuglemat og salg av julenek.

GLÆD DOKK.

                                                 V E L K O M M E N

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

online