fredag 28. desember 2012

Festbord av tomme juleølflasker og loppisfunn :)




I dag var det en reportasje av meg i Adressavisa. Det handlet om å dekke et nyttårsbord av ting man hadde igjen etter julen. Og er det noe som er igjen hjemme så er det julebrus flasker !!! Regner med det er en del tomme brus, øl og vinflasker over hele norges land.


Jeg har laget et maskulin- glam bord men med feminine trekk. Jeg har ikke kjøpt noe for jeg ønsket å benytte meg av det jeg hadde i skapene. All servise, bestikk og glass er kjøpt på loppemarkeder.


Dekktalleken i gull ble kjøpt på salg hos plantasjen i fjor. Pynten er rett og slett tomme julebrus flasker som er er puttet i en bøtte med  maskinvaskepulver i en time før de ble sprayet med heftegrunn.


Da flaskene tørket surret jeg en grov hyssing rund dem så stakk jeg påfugelfjærer i hyssingen. Flaskene kan gjøres mer glam ved feks å henge prismer eller lime dem fast på flasken.


I oktober fikk jeg en liten kattepus som har blitt babyen her hjemme. Så morsomt, hun er så fotogen at det var hele tre bilder av henne med i reportasjen :))



Dagen etter prøvde jeg å gjøre bordet mitt mer maskulint ved å fjerne gulltarken og gull dekkfat. Så i stedet så ble dekkfat i rustfritt stål tatt frem. Serviettholder i "sølv" ble kjøpt på salg i fjor. Elsker alt med hjort ol jeg vet dere :)



Det som er "viktig" når man skal dekke festbord er HØYDE.... et helt flatt bord er kjedelig og er ikke et festbordi det hele tatt  ! bare se for dere overdådige festbord på film... ingen er flate !! Man bør bygge opp fatene, men det viktigeste er å bygge opp midt å bordet... Festbord bør bugne... heller FOR MYE enn for lite. Tenk pyramide... da får dere dekket de elementer et festbord bør innholde. Dynamikk, høyde og blikkfang.


 Tenk gjerne på å kombinere forskjellige materialer for å lage dynamikk og dybde. Jeg har bruk betong mot gulldekkfat i plastikk. Hard betong mot feminine fjær....

 Et lite tips som jeg sier til kundene mine er å tenk hele tiden på de  D4. DYNAMIKK, DYBDE, DIVERSTY OG DRIVE....

Dynamikk er bruken av forskjellige materialer, kontraster osv.... Dybde er vel litt av det samme, men tenk også på høyder og forskjeller.
Diversity er det engelske ordet for mangfold.... ikke heng dere opp i noen regler eller ideer. La alt få plass. Og drive er vel bare det at jeg mener at dere skal flyte med den indre energien og driven deres. Liker man det passer det helt PERFEKT inn med resten !!





Tenk at dette er julebrus flasker !



Det er viktigeste er å ha det gøy og om man selv er fornøyd så er vel bordet fint.  Prøv dere frem, lek fjas og ha det moro.... de flotteste kreasjoner kommer nemlig da... og er overhode ikke slik man hadde sett det for seg. Ha en fiiin kveld.

Og takk for at du stakk innom :)) Følg oss gjerne på fb da bli vi sååååå glad. Se HER 

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

online