søndag 19. juli 2009

Vil du værra me mæ hjæm i natt ???



Sovva i samme sæng i natt.....hvis du tørr ??
Dette er en kjent trøndersang som vi sang til når vi var fjortiser. Hvis du ikke vil sove i samme seng som mæ..tji hi...
Så kan du sove på dette gjesterommet.








Har vist litt bilder av det før, men da var ikke liftgardinene i fløyel ferdig opphengt. Jeg har alltid ment at humor er en bra egenskap, i RL og i interiør. Jeg tror om du er en humoristisk person så vil det vises på interiøret ditt.

Istedenfor å ha en tapet på fondveggen som jeg ofte pleier ....tenkte jeg at dette rommet skal være morsom, og kontrastfylt.
Så da klinte vi på med murpuss !! Det skulle se ut som en rå murvegg.




Liker jeg lilla !! JA !! I love lilla ...interiørmessig ;) Nattbords lampen har jeg spraylakkert i mekonomen sprayen. Og så har jeg limt på falsk pels. Dette kan du se her.
Skapet var kjempestyggt da det ble kjøpt. Det ble malt, og bakveggen fikk limt på seg designertapet fra Stella Mc Carty sin kolleksjon.
Det er denne tapeten som er i designerbutikkene hennes. Sjekk her.




Her ser dere lampen bedre. Mine faste blogglesere vet at jeg også elsker urner. Sjekk her .Som dere ser har jeg ikke pøst på med ting . Samtidig som det er morsomt og fargerik fremstår det som roligt, svalt og sobert.
Den fargerike lyskronen er kjøpt i Danmark.
Morsom og rar !! Og så er det vakkert lys i den.





Litt detalje bilder. En gul vase fra en rumenske glasskunstner, mot en gul sommerfugl på tapeten.
En herlig fargerik pute fra Ceannis sjekk her. Mot den grove betongveggen.






Jeg er ikke så glad i nips men på gjesterommet har jeg en liten samling med hvit opalglass og hvit keramikk.
Velkommen skal du være. Gjesterommet venter på deg !!


23 kommentarer:

Laila -Karin sa...

Kor stilig Irina.
Hadde aldri trodd at en lampe med pels og smykkedeler kunne bli så tøff
Du er et sprudlene oppkomme av gode ideer.
Klem

Havets Datter sa...

Åh..takk, jeg kommer ;o)

Kunne sovet godt der ja!! lekkert det ble - du har virkelig god smak!

Klem

Marias skriblerier sa...

Jeg kommer!!!! Gjesterommet var rålekkert!!!

Anne sa...

Hallo i luken.

Jeg er nok her jeg skjønner du. Sitter som en gammel sur ugle i et tre, og ingenting i bloggverden går meg hus forbi skla du vite. Og jeg undrer... Leste jeg ikke et annet innlegg her i går som nå er borte tro??? har slettet du Irina, misstenker deg nok for det ja!!

Nei, det er sommer, og denne fotogreia har nok tatt litt vel overhånd i grunn. Nesten helt hekta, mens deler av denne interiørverden er dørge kjedelig spør du meg, det samme opp igjen og opp igjen, en får da nok etterhvert også. I alle fall for en liten stund.

Anne (Ja, og ikke Anna)

Lena sa...

Hei.
Lurer på hva du egentlig skulle bruke den gamle kjøkken fjøla til? den som vi skulle gjette på hva du skulle bruke den til..:)
Lena

Venke sa...

Stilig gjesterom!! Er fra Hitra:)

WenchesVerden sa...

Bare en ting å si: LÆKKERT!

Lillan sa...

Heisann

kul fin og politisk blogg du har:))
hihi, skulle vært politiker du...med alle dine sterke meninger (det er ment i positiv forstand). Alltid litt artig å lese når du får litt utbrudd:)) du liker å skape debatt og provosere fram litt meninger hos folket! bra jobbet:) er ikke mange blogger som dette, jeg personlig liker at du skiller deg ut på denne måten blandt alle de andre koselige interiørbloggerne;)
Super fin urne, koster det myyye for ei sånn urne? selges det på eksp plantasjen? ønsker meg sånn urne til å ha ved inngangspartiet ute:)
Ha en kjempe fin kveld og uke Irina;)
klem fra ivrig leser! klem Lillan

Bird sa...

Ja det der har jeg lurt litt på ja! synes betongvegger er så stilige, men visstnok veldig dyrt å få til....men murpuss funket jo likesåbra! kjempetøft!

sylysten sa...

Hadde det ikke vært for at det var litt langt og gubben muligens hadde blitt litt snurt, så hadde jeg jammen tatt deg på ordet;o)
Rommet var utrolig lekkert.
Men det får bli en annen gang;o)
Ha en fortsatt god sommer
Klem
Linda;o)

opp ei trapp og inn ei dør! sa...

Lekkert gjesterom! Den lysekrona var bare råkul! Du er jammen flink å innrede du:)

tinemor sa...

SÅ koselig og lekkert!!
Stilig med lilla da du!
Sprekt og annerledes.
Jeg koser meg med "nytt" kjøkken om dagen
;-)
Klem

Anka sa...

Hei Irina. Lækkert soverom!!! Men må si det andre soverommet du viser er en favoritt!!! Herlig varme farger og førlsen av luksus, det liker jeg. Tusen takk for svar på spørsmålet mitt ang vinduet i bloggshoppen. Har ferie nå og var en tur på hytta så jeg så ikke svaret ditt før nå. Men første mann til mølla prinsippet er jeg helt for;-) Kikker innom bloggshoppen din titt og ofte så du skal ikke se bort i fra at jeg shopper litt av deg siden;) Ønsker deg en god start på uka.

Nina i Paradiset sa...

Så lenge du lover å ikke synge den sangen!!! ;)
(Den minnner meg om ex-mannen min, og av alle ting så hadde vi hatt bryllupsdag i dag, om han ikke hadde hatt for mye sagflis i hodet! ;) )

Herlig tapet da, og sengen sover jeg i hver natt, uansett! (HAR DEN SAMME)

Klem fra en som er ganske flau over å være fra samme by som overfladisk øyenbrynsplukker....!

Lindas hus sa...

Blir gjerne med deg hjem jeg Irina:O)Kjempe flott!!!!

Berit T sa...

Virkelig nydelig Irina. Du kan dette med å gjøre ting spesielle.

Her skulle jeg sikkert fått til og sovet godt.

Lilla er flott, og har tenkt å sy noen puter med lilla innslag til stuen, men det får vente til høsten.

Ha en flott dag da!

Jeanette Jess1 sa...

ja,på dette gjesterommet skulle jeg gladelig ha tilbringt en natt eller flere - NYDELIG!!!!

ralfefarfars paradis sa...

Ja det går i gjesterom om dagen her også;) Nydelig med lilla mot den grå veggen- du er modig du! lampen med pels på var knallstilig...og den tapeten hadde jeg ikke sett før- flott den også- elsker sommerfugler. De hvite opalinvasene og det andre hvite var veldig nydelig..kjenner jeg får lyst på en slik vase eller tre;) Det som virkelig gjorde rommet- var den flotte lysekrona!! Så herlig;)
Ha en fin dag videre!

Bakketun sa...

Lækkert, lækkert, lækkert!

Refleksjon på livsvegen sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Refleksjon på livsvegen sa...

Ja no kjem vi frå sør og nord,
til Irina som i Stjørdalen bor.

Vi får bo på eit rom som er lilla,
i Irina sin eigen villa.

Der får vi sove godt kvar natt,
du Irina er no litt av ein skatt.

Takk at vi på gjesterom fekk bo,
seier vi til Irina som er snill og god.

Klem frå ei som bor i sør,
All of Irina gjer meg i godt humør.
;-)

små og store drømmer sa...

Du, HVOR har du fått "papirpose" vasen fra? Jeg har lett etter en sånn i type 6 år. Etter at jeg så en hos en gammel nabo. Har såå lyst på sånn. Eneste jeg har funnet er squashed coffee cups. Men er jo papirposen jeg vil ha!
Å, nå ble jeg nesten litt glad. Men forbereder meg på noe sånn som
"den fant jeg i London for x-antall år siden" e.l.
Så da er jeg hvertfall glad på dine vegne da. Hehe..

Unknown sa...

Det vil jeg si er ett veldig fint gjesterom! Både tøft og stilig! Jeg liker godt måten du blander stiler, og dermed lager det til ditt eget. Din stil...
Du er flink! Og for meg som er ny med dette blogging- greiene, så er det godt å ha en veldig fin side å kunne følge med på! Stå på videre! Liker godt det du gjør, og skriver!

Klem Therese

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

online