fredag 13. desember 2013

Øyenvipper til jul?



Det jeg får mest skryt for er øyene mine. Mye skyldes vippene mine....... jeg hører jeg har dukkeøyner.
Skal ikke ta kreditt for at naturen eller gener er skylden i mine sååååå lange vipper.

Hadde vel lengre enn folk flest, men ikke i nærheten.
Det finnes flere typer, feks punktvipper. Det er ca 5-8 vipper som festes til hver vipp.


Jeg er så jålete at jeg har en diamant i hver øyenkrok. Helt innerst er tårer. Får av og til tårer pga øyenpaden hun bruker, men det er veldig sjelden ;)

Så har man løsvippene man kjøper på H&M, CUBUS ol. De fester man  feks for en kveld på byen. Jeg sverger til vippextension de varer lengre og blir ikke så "bustete"

Nå finnes det flere merker. Det som er viktigst er å sjekke referansen til de som setter dem på.




At de faktisk har gått kurs og at de kan faget sitt, renhold av utstyr er veeeldig vikti, og selvfølgelig fagmessig flinke. Det finnes nemlig mange skrekkhistorier på nett. Just google it.
Det kan være pga det utførte fagmessige arbeidet eller pga infeksjoner.
Du bør ikke la hvem som helst "pirke" på øynene dine!!



Jeg har gjort det i ca 3- 4 år. Det var ikke så mange som visste om vippextension da. Ikke jeg heller, det var helt tilfeldig at jeg begynte med det. Var satte på negler og kom tilfeldigvis i snakk med Vippeline som holdt til på topp til tå.
Og jeg ble hekta!! Selv som 90 åring( om jeg blir så gammel skal jeg ha det!) Line flyttet til Spania. Og det ville ha vært superkrise om jeg ikke hadde funnet Jaanika.



Jeg går 110% god for henne. Hun er sååååå nøye, tar seg tid og flid til å gjøre det ordentlige. Jeg har ALDRI fått limklumper ol. I tillegg holder vippene veldig lenge pga av hennes nøyaktighet.

Holdbarheten til vippene varier mye på lengden. Den korteste er 8 mm og det er mange som begynner med den lengden. De ser naturlig ut, og også mye tettere og fyldigere enn dine egner ( 5 ganger tettere) Tror at naturlige vipper er 5- 7 mm lange. ( er ikke sikker )
Så er det mange som prøver lengre etterhvert.
Jeg har 14 og 15 mm. Og det er veeeeldig langt. Allikevel så syns folk de er naturlige!! Pga at Jaanika er faglig dyktig.



Gode resultater er ikke bare opp til den som utfører det! Det hjelper ikke å ha dyktig folk til å sette på  om du selv ikke tar vare på dem !!!!


  • Ikke dusj eller få vann på vippene/øynene det første døgnet. Veldig viktig da limet skal herde.
  • Ikke gnikk og gnu på vippene når du fjerner øyensminken. Jeg bruker ofte å ta en q-tips med litt vann og bevege den forsiktig på nedre øyelokk.
  • Ikke bruk øyensminkefjerner med olje. Mary Kay har en oil free make-up remover. Samme trikset her, litt på en q-tips å stryk lett over øyelokket.
  • Det finnes også oil free padds. VIKTIG at de er uten olje, da oljen gjør at limet går av raskere.
  • Ett par- tre ganger i uka bruker jeg en mascarabørste som jeg kammer vippene med. Jeg tar en mascara børste som jeg har vasket og bruker KUN til det formålet. Ta en som er myk og gjerne med litt bøy. Tror jeg bruker en av Maybeline sine.
IKKE bruk mascara på vippene. Da forringer du tiden. De blir stygge, bustete og ramler av raskere. Jeg vet at flere gjør det, jeg GJØR det IKKE. Jeg liker tette øyenvipper som ligger tett i tett som en vifte. Bruker man mascara blir det klumpete edderkoppbein.



Jaanika holder til på Stjørdal og har tidens beste juletilbud. Få ett helt nytt sett til jul for kun 800. Sjekk ut hva det koster til andre ( ca 2000 kr)
Siste dagen før hun drar på juleferie er 19 desember. Så om DU vil ha de nydligeste øyenvippene til jul så bestill time på 913 64 865

Vippene varer fra 3- 5 uker. Avhengig av hvilken størrelse og hvordan du behandler dem.


Husk at vi har åpent i helga! I morgen kl 12-15 og på søndag har vi et kjempekoslig julemarked kl 12-16. Slå flere fluer i smekk !! Handle fine julegaver i sjarmerende lokaler. Kjøp flere julegaver i en av våre flere markedsboder, spis julegrøt i storstuggu, hør på julemusikk og handle norges fiiiineste juletre. Har du ikke plass i bila så kjører de treet hjem til deg. Om du bor i Trondheim eller Verdalen :)

Sjekk ut HER

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

online