onsdag 24. februar 2010

Ord for ny betydning.......


Når betydningen freezing cold ...faktisk betyr det !!




Nei dette er ingen drink....eller kanskje det er det !! Icecold rockice with a twist of ice...

Dette glasset møtte meg da jeg skulle legge meg en kveld. Da var det bare å gå ned så det ikke sprakk.


Evig optimist som jeg er, tenkte jeg at denne natten ikke kom til å bli så kaldt. Det var liksom ikke mulig.
Men det var mulig. Kl 4 da jeg strakk meg etter glasset, og kom det ikke en dråpe. Da jeg dagen etter tok med meg en stor flaske Imsdal, og den fikk samme sjebne.....

Og særlig da kaosbarna kom med sine frosne vannflasker og frostrøyk ut av munnen.
da skjønnte jeg at....


Dette gjelder alle rommene i huset utennom kjøkken og stuer. Der fyrer vi som F****.
Før vi fryser ihjel her i huset, driver vi nå med kollektiv soving.

Vi sover alle på samme rom.
Slik at vi kan gi hverandre kroppsvarme. Ikke tenåringen, han er på hyttetur.
Vi har satt inn en varmeovn, vi fyller 10 talls 1 1/2 flasker med varmt vann som vi legger i senga og madrassene til ungene.


Det var min datter som fant ut at vi kunne blogge om dette. Hun pyntet is glasset med roser slik at dere virkelig kunne se.

Tjjjaaa gamle hus har sin sjarm, men ikke i minusgrader....da, akkurat da syns t.o.m jeg at kataloghus er fantastiske flotte.

Kanskje får min kjære Demolitionmannen sitt nye hus...for gammelt skitt er han totalt ferdig med.......

.......lurer på om han mener det når vi skal legge oss....hmmmm

6 kommentarer:

Ingvild B sa...

Samsoving hørtes koselig ut!
Vi fryser her også...
Og vurderer seriøst å flytte til noe mindre! (og varmere)

Mannen har kjøpt varmeteppe til meg.
(På Rema tror jeg det var til et par hundre lapper)

Det ligger under lakenet i senga.
Skrur den på 3 og når jeg legger meg
er seng og dyne VARM!
Sinnsykt godt! Anbefales! ;)

Og nydelig skap du har funnet under her!
Blir spennende å se hva du gjør med det!

KLEM

Benedicte sa...

Oisann, dere har det faktisk verre enn oss! Vi har også gammelt hus og har hatt frostrøyk i gangen en stund, men på soverommene er det heldigvis plussgrader (men så snurrer strømtelleren som en gal også).

Kan anbefale deg gassovn. Vi er kjempefornøyd med vår. Kjøpes i byggebutikker til ca tusenlappen, og bruker samme gassflaske som grillen (200kr per påfyll). Den gir ca like mange kilowatt som en liten vedovn, men fordelen er at den kan flyttes der du trenger den. Men man må slukke den før man legger seg da :)

Lykke til!

Anonym sa...

He, he anbefaler varmeteppe el. jordvarme - anlegg..!
Nydelige bilder da;-)
Ha en frostfri kveld, klem Hege.

Randi sa...

Vi fryser her i Tromsø også:(
Våknet til 18,8 kuldegrader i dag og det er absolutt ikke normalt temperatur her!!!
Den lave temperaturen begynner å bli slitsom når den varer så lenge.

Så her fyrer vi som gale og er veeeeeldig glade for at vi kan fyre med ved.
Synes virkelig synd på de som bare har strøm aom varmekilde.

Krysser fingre og tær for øitt mildere vær;)))))

Alven sa...

Uff denne kulda tar snart humøret helt fra meg...er D... lei av å ikke kunne gå ut... Tror snart det er en ny istid på vei jeg... Skulle hevrtfall tro det. Elsker gamle hus som deg og bor i ett selv....men er enig med deg...at akkurat nå skulle jeg gjerne bodd i ett nytt.....men får trøste seg med at det snart MÅ være over :-) Og at det snart er vår :-) Heldigvis :-) Kanskje vi får en skikkelig solfyllt sommer siden vi har hatt en skikkelig vinter :-) La oss håpe det :-) Håper dere slipper å fryse slik så mye lenger :-)

Klemmer ifra Alven

Lykkeliten sa...

Huffa'meg så kaldt da!

Her i campingvogna har vi det varmt og godt. Har gassovn som supplement, og den måtte ha påfyll idag. Dermed er det varmt resten av ferien.

Koselig å sove sammen da, men drikke bør dere nok ha på termos;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

online