onsdag 24. juni 2009

Bruktbutikken og loppis ting.



Var på loppemarked i helga uti Hegra. Fant ikke mye, men disse gamle lysestakene til 10 kr stk og denne vakkre porsgrunn sausskålen som er absolutt vakker...tenk dere denne med hvite/ blåe krokus og perleblomster.


Så vil jeg bare si at jeg var ikke i Selbu med min familie. Vi er ferdigbehandlet for 4 år siden. Jeg sitter i styret til SKb og jeg var hjelper/arrangør/lytter ...det de trengte av meg :) Jeg hadde mine to dager. Og noen andre i styret er der i morgen.
Kjempekoselig.

I denne anonyme og triste huset holder Selbu brukthandel til.De har vist lager i Trondheim, Men de selger mye til folk som har butikker rundt om i landet.
Så hvis du er innom traktene ta deg en tur....prutningsmonn er det også. Jeg prutet på en bakefjøl.(kommer bildet i morgen)
Den kostet 500 kr og ble min for 200.
Samtalen foregikk slik.
Jeg sier " kan æ prut ??"
Hun " Ja du kan den for 200 !"
OK....SOLGT !! Har en plan med den ;)


Det var tre stappfulle rom..esker og møbler om hverandre. Damen har åpent man- fre fra kl 11-17.Lørdag 10 -15
Den ligger i krysset der du tar av til Selbustrand. Solstudio i første etasje, og brukten i kjelleren.



Men jeg sier bare en ting. Damen som eier butikken prater !!
Så hvis du begynner å prate med henne blir du der...ha ha.




Du kan også gå inn på hjemmesidene deres her.
I morgen kan dere se maaange nye prosjekter som jeg er i gang med....må engasjere meg ;)


14 kommentarer:

Lulebekke sa...

Hei.

Sauseskålen var kjempe nydelig!
Og den brukthandelen der skulle jeg gjerne vært innom, der er det sikkert mange fine skatter.

Ha en fortsatt fin kveld!:)

Refleksjon på livsvegen sa...

Skal seie du er effektiv.
Kjempeflott at du brukar av tida til dei som har det vanskeleg.
Det er den som sjølv har erfaring med sorg og sjukdom som kan hjelpe best.

Og alt fint du finn ;-)
Du er dyktig!

No skal eg tenne lys i rose-lysestaken eg fekk med deg og tenkje på at IRINA er ei raus jente som kan det å sjå andre!

Takk og god natt!!

Nostalgia sa...

Utrolig skjønne ting du har funnet ! Kjekt når du kan prute :-)

Ha en deilig torsdag !
Klem, Nostalgia

Synnøve sa...

Så mye fint du finner. Du har iallefall energi:)

Så bra at du engasjerer deg i kreftsaken. Er sikker på at du er en resursperson for de.

God natt.

Mitt hvite hus sa...

Herlig Irina... den slag pruting liker jeg...
Ligner litt på en pruting jeg hadde på loppemarked i vår...
Nydelige ting... gleder meg til å se prosjektene dine =)
Nyt sommerdagene...
klem Kerstin

Kristine sa...

Hei Irina :)
Gjett om jeg fallt for lysestakene du fant på loppemarked...heldig med de!! Så bra at du kan prute da...jeg er helt motsatt, klarer bare ikke prute..vil nesten betale litt mer enn prisen, huff...ikke bra, hehe! (Heldigvis kan samboeren prute, overlater som regel det til han!)
Flinke deg som engasjerer deg frivillig for andre :-D
Klem

Laila -Karin sa...

Kjempefine de lysestakene Irina. Flink du.
Prute ja, det er en kunst man må kunne.
PS.Jeg er veldig flink til det.
Ha en herlig dag
Klem
Laila.

Lindas hus sa...

Så fine ting du har fått tak!!!Du er så flink til det du:O)Du finner gull blant gråstein!!!Har aldri hatt den egenskapen jeg:O)Ha en kjempe fin kveld!!!kLEM fra Linda

M sa...

Hei skjønne Irina!
Så herlig, det må ha vært et artig besøk hos bruktdamen.
Det ser ut som et bra skattejaktsted, ja!
Hjerteklem, M

Lindas hus sa...

En liten oppmuntring til deg hos meg:O)Klem

M sa...

Glemte å si!
At jeg har en award til deg, den ligger helt nederst på siden min.
Den heter
"Great attitude and gratitude award"....synes det passet bra på oss, jeg!
Orginalt skulle den deles med ti, men det bestemmer du selv!!!
Klem, M

Ragna sa...

Jeg tenker på krokus og perleblomster og er glad i alt som er blått for tiden :-) De lysestakene var også lekre!!

sylysten sa...

Ville bare si at jeg satt oppe til langt på natt i går, og leste og leste til jeg ble både våt og sår på øya;o) Tror du er en ekte jente/dame, som vet mye om mangt og livet.
Vil gjerne gi deg en award, den ligger å koser seg på bloggen min.
Ha en fantastisk dag og helg og sommer forøvrig;o)))

Klem fra Linda

Black Feathers sa...

Åh de lysestakene som du fant er knall lekre ;)

He he så bra pruting ;) Gøy å prute litt innimellom. Høres ut som en spennende brukt handel, men den ligger jo så laangt unna.

Ha en fin dag ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

online