mandag 24. november 2008

" Ta med dæ en rusbrus på skolen du, gutten min "

Vart dokk skræmt no !!! Det vart æ å !!!

Demolitionman var på julebord i helga, og da han kom hjem satte han fra seg denne flasken uåpnet på kjøkkenbenken.

Med engang barna ser noe nytt og som samtidig kan innholde noe de kan få, begynner de å se på ting med hendene.

" Mamma ka e det her tru, e det brus eller ?"

"Vet itj æ, sikkert, eller æ tru nok det e sånn vainn med pæresmak æ" svarte jeg

"Kainn vi få mamma? "

" I morra kainn dokk sikkert få smak litt "

Det husket mine små kaoser . Så da vi var ferdig med middag. Åpnet de "brusen" Det mellomste kaos barnet rynket på nasen. Det minste kaos barnet sa "Det herre her smake en mellomting mellom øl og pære mamma!"

"øl !! Du har da ikke smakt øl !! Æ drikk itj øl engang eller like det "

"Nei æ like det itj æ heller mamma! Men pappa drikk det på ferie, og æ lura mæ te å smak og det va fælt!!

Men dumme meg. Jeg var så opptatt med å vaske og rydde. Det er jo jul snart !! Jeg trudde bare det var noe han sa.

Så kommer den største kaosbarnet trampenes inn.

Mamma !! Æ har tentamen i morra, har vi nokka snop og brus æ kainn ha med ?"

Ja ta med dæ svensk brusen du"

"Ska æ ha med rusbrus på skola å no ???"

" Rusbrus ?? Ka snakke du om, e det rusbrus" Kjente jeg småsvettet...

"Det står at det er 4,5 % alkohol "

"Opps sorry!!!

Mamma da !! "



20 kommentarer:

tinemor sa...

He, he
Ja, bra ungene er oppvakte og følger med da..
;-)
Klemz

Anne sa...

JEG!!! trenger en rusbrus før jeg drar på jobb i dag!!!

Sleng en hit du

Maria sa...

ha ha ha ha haaaaa, hvor herligt.

Årets mamma, med DEN glade gutten til tentamen ;-)

Du er herlig.

Klem Maria

Fru Fjeldhammer sa...

*LOL*
denne lattern trengte jeg nå... ooops!!

klem

Huset i skogen sa...

Sorry, men jeg måtte le litt hehe..kunne blitt en morsom tentamen det;)

Rop ut neste gang dere har treff igjen, for da VIL jeg være med jeg også.

Ha en fin dag videre:)

Anne sa...

He he :-)) samma her. Har et tyvetalls flsker over kjøkkenskapene her jeg også. Vin!! og drikker nesten aldri...

Magdalena sa...

hei på deg...
tenkte spørre hvordan det står til,- men... etter å ha lest innlegget så lurer eg litt ja....
klemmer ,- ha en koselig dag!~

Unknown sa...

He he he, you made my day!!!
Trur nok eg kunne ramla fem på der eg og, for det såg no verkeleg ikkje ut som noka rusbrusflaske...
Godt ungane fylgjer med sjølv!!
Ynskjer deg ein fin dag!!
Kjekt at bloggtreffet gjekk så bra, her er berre lovord å finne rundtomkring!!
Line.

Solveig sa...

Ja er det ikke godt at vi er forskjellige da?? hehe!
Jeg hadde sikkert hatt ekte tre hadde jeg tålt det.. Men det er ikke akuratt noen stor sorg for meg nei.

Hehe!! Du altså;)
Styrer og holder på!
Og sønnen får ha med en rusbrus på skolen ja:D hehe!
Bra de følger med da:)
Ikke like lett med fremmede flasker:P

Evami sa...

Så bra at de følger med selv da,nå mamma´n ikke har alt helt under kontroll.....Tihi:) Man kan jo ikke få med seg alt heller:) Stor klem Eva

Lemi sa...

hihi akkurat ja.. ;) enda godt ungan e oppvakt ;)

Thea sa...

hehe... Ops fort gjort... Hadde vært troendes til det samme hvis jeg ikke kejnte flasken.. Smilte godt når jeg leste dette...
Ha en flott dag videre:) Med eller uten rusbrus:)

tinemor sa...

Jada.
Litt kort-laging i dag.
Men måtte rydde og vaske klær her å.
Kjedelig, men må jo gjøres.
Stor klem til deg, snuppa

dolamorola sa...

hehe... det hadde ikke vært noe særlig nei;) godt han klarte å følge med han da;) du er jo søt og da;)

Sissel sa...

Haha! Artig historie fra "hverdagen".
Jeg synes også vintrene er så milde.. Nå er ikke jeg så veldig gammel, men da jeg gikk på barneskolen for noen år tilbake husker jeg metersvis med snø og høye brøytekanter. Vinteren er ikke den samme som den var.. (er det mange år siden det har vært snø på julaften!??!).
Håper dere hadde det koselig på bloggtreff!

GundaM sa...

Jøsses ;0)

Skapet står fortsatt der ende ja...

Black Feathers sa...

He he he, ja jeg måtte jo le. Men det var godt at det ble oppdaget da. Ha en riktig fin kveld.

Flotte bilder i snøen forresten ;)

Hjemme hos Vibeke sa...

Den var god. Men du vet hva de sier når enden er god er allting godt:)

HildeS/Frøken Fryd sa...

Hehe, skikkeleg artig historie:)
Ja det skulle tatt seg ut at gutten din kom på tentamen med rusbrus...hehe.
Ha ei finfin veke.
Klem H.

Thusnelda sa...

Må berre fortelle om tur til Sverge for mange år siden. vi koste oss om kvelden med spekemat og øl, sider til barna. Barna vart medgjerlige og salige, vi voksne hadde ein kjempehyggeleg kveld med mykje latter. dagen derpå oppdaga vi at ølet var alkoholfritt og sideren med alkohol.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

online